Ferrari s nejtočivějším silničním motorem historie značky ukázalo zvuk i akceleraci, berou dech

Je to možná poslední Ferrari se silniční homologací, které se může pochlubit ryzím motorem V12 bez turba. Ačkoli takové spojení zní jako anachronismus, v praxi se projevuje velmi přesvědčivě, na dvoustovce je v mžiku oka.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Ferrari s nejtočivějším silničním motorem historie značky ukázalo zvuk i akceleraci, berou dech

11.11.2021 | Petr Miler

Ferrari s nejtočivějším silničním motorem historie značky ukázalo zvuk i akceleraci, berou dech

/

Foto: Ferrari

Je to možná poslední Ferrari se silniční homologací, které se může pochlubit ryzím motorem V12 bez turba. Ačkoli takové spojení zní jako anachronismus, v praxi se projevuje velmi přesvědčivě, na dvoustovce je v mžiku oka.

Doba nepřeje už žádným spalovacím motorům, natož pak těm objemným, mnohaválcovým a nepřeplňovaným. O to více musíme žasnout nad tím, že Ferrari letos odhalilo model 812 Competizione, které se chlubí nepřeplňovaným dvanáctiválcem o 6,5 litrovém objemu, bezpečně nejtočivějším silničním motorem historie značky. Označili jsme jej za možná poslední takové auto vůbec a třebaže se Italové později nechali slyšet, že dvanáctiválce nedají jako součást své DNA, mohou se objevit už jen v nesilničních modelech nebo v kombinaci s elektrickým pohonem.

Budoucnost ale dnes nechme být, vychutnejme si přítomnost, stojí za to. Inovovaný dvanáctiválec totiž produkuje 830 koní a točí až 9 500 otáček za minutu. Auto je spíše extrémně rychlý cesťák, a tak lze jeho hmotnost 1 630 kilogramů označit za stále přijatelnou. Motor pak roztáčí zadní kola skrze sedmistupňovou automatickou převodovku, s jejíž pomocí má vůz zvládnout sprint na stovku již za 2,8 sekundy. Ještě působivější je ovšem akcelerace na 200 km/h za méně jak 8 sekund.

Samotná čísla ale jen stěží zvládnou vykreslit, jak rychlé Ferrari 812 Competizione je a jak při tom působí. Nejlépe to ukazuje přiložené video, které akceleraci na stovku i dvoustovku zachycuje a zmíněná čísla obhajuje. První mety je dosaženo okolo 3 sekund, tady ale bude limitem vždy trakce zadních kol, ta druhá padne za 7,6 sekundy. Pozoruhodné časy na takového „dinosaura”. A jak při tom zní... Podívejte se na to a poslechněte si to sami.


Ferrari s nejtočivějším silničním motorem historie značky ukázalo zvuk i akceleraci, berou dech - 1 - Ferrari 812 Competizione zvuk akcelerace 01Ferrari s nejtočivějším silničním motorem historie značky ukázalo zvuk i akceleraci, berou dech - 2 - Ferrari 812 Competizione zvuk akcelerace 02Ferrari s nejtočivějším silničním motorem historie značky ukázalo zvuk i akceleraci, berou dech - 3 - Ferrari 812 Competizione zvuk akcelerace 03
Ferrari 812 Competizion zvládá dvoustovku již za 7,6 sekundy. Jde mu to jako nic, za okouzlujícího zvukového doprovodu, jak nejlépe ukáže video níže. Foto: Ferrari

Zdroj: Motorsport Magazine@Youtube

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše