Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Ferrari s nejtočivějším silničním motorem historie značky ukázalo zvuk i akceleraci, berou dech
11.11.2021 | Petr Miler
Je to možná poslední Ferrari se silniční homologací, které se může pochlubit ryzím motorem V12 bez turba. Ačkoli takové spojení zní jako anachronismus, v praxi se projevuje velmi přesvědčivě, na dvoustovce je v mžiku oka.
Doba nepřeje už žádným spalovacím motorům, natož pak těm objemným, mnohaválcovým a nepřeplňovaným. O to více musíme žasnout nad tím, že Ferrari letos odhalilo model 812 Competizione, které se chlubí nepřeplňovaným dvanáctiválcem o 6,5 litrovém objemu, bezpečně nejtočivějším silničním motorem historie značky. Označili jsme jej za možná poslední takové auto vůbec a třebaže se Italové později nechali slyšet, že dvanáctiválce nedají jako součást své DNA, mohou se objevit už jen v nesilničních modelech nebo v kombinaci s elektrickým pohonem.
Budoucnost ale dnes nechme být, vychutnejme si přítomnost, stojí za to. Inovovaný dvanáctiválec totiž produkuje 830 koní a točí až 9 500 otáček za minutu. Auto je spíše extrémně rychlý cesťák, a tak lze jeho hmotnost 1 630 kilogramů označit za stále přijatelnou. Motor pak roztáčí zadní kola skrze sedmistupňovou automatickou převodovku, s jejíž pomocí má vůz zvládnout sprint na stovku již za 2,8 sekundy. Ještě působivější je ovšem akcelerace na 200 km/h za méně jak 8 sekund.
Samotná čísla ale jen stěží zvládnou vykreslit, jak rychlé Ferrari 812 Competizione je a jak při tom působí. Nejlépe to ukazuje přiložené video, které akceleraci na stovku i dvoustovku zachycuje a zmíněná čísla obhajuje. První mety je dosaženo okolo 3 sekund, tady ale bude limitem vždy trakce zadních kol, ta druhá padne za 7,6 sekundy. Pozoruhodné časy na takového „dinosaura”. A jak při tom zní... Podívejte se na to a poslechněte si to sami.
Ferrari 812 Competizion zvládá dvoustovku již za 7,6 sekundy. Jde mu to jako nic, za okouzlujícího zvukového doprovodu, jak nejlépe ukáže video níže. Foto: Ferrari
Zdroj: Motorsport Magazine@Youtube
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Tesla Cybertruck mohutně skóruje při dopravních nehodách, ostatní auta se od ní odráží jako kuličky v pinballu
27.3.2024 - Zbytečný a takřka neprodejný: Klon Škody Enyaq s logem Fordu neřeší vůbec nic, přesto se začíná prodávat v Česku
27.3.2024 - Číňané začali prodávat své nové luxusní monstrum. Nabušené SUV větší než Kodiaq stojí jen 413 tisíc Kč
27.3.2024 - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024 - Němci vybrali pohodlné ojetiny, které vás nezruinují koupí ani provozem. Je mezi nimi i Škoda Octavia
27.3.2024
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 11:47 - HondaMan
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz
- RYBNÍK NA PODLAZE - OCTAVIA 1 04.26. 07:49 - nostromo23
- Onboard videa 04.26. 07:47 - Truck Daškam
- Jak odstranit zaschlý vosk z kapoty auta? Prosím o radu 04.26. 07:46 - nostromo23
- Jak snižovat spotřebu 04.26. 07:41 - nostromo23