Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 | Petr Prokopec
Porsche je nepochybně prestižním výrobcem sportovních aut, na pomyslném žebříčku výjimečnosti je ale nejméně o půl stupínku níž než italská první liga. Přesto se srovnatelným, 11 let starým 918 Spyder dynamicky konkuruje zásadně novějším strojům právě z Itálie.
Vývoj se v automobilové branži nikdy nezastavil, v posledních zhruba dvaceti letech ovšem kráčí kupředu mílovými kroky. Výrobci totiž přišli na chuť přeplňování, elektrifikaci i digitalizaci. Dnes tedy není neobvyklé, aby supersporty disponovaly výkonem tisíce koní či ještě vyšším. Ten díky sofistikovaným technologiím zvládají přenést na silnici v mžiku oka. Zatímco tedy v roce 2005 jste potřebovali Bugatti Veyron za desítky milionů korun, abyste zvládli stovku pod 3 sekundy, nyní můžete takového času dosáhnout i za volantem „obyčejného“ Porsche 911 Turbo startujícího na 5 672 813 Kč.
Mat Watson z britského Carwow ovšem aktuálně na jednu startovní čáru postavil trojici hybridních supersportů, z nichž jeden výše zmíněné tak trochu popírá. Při zrychlení na čtvrtmíli je totiž mezi nimi rozdíl jen půl sekundy, i když na startu stojí dva aktuální modely nejvyšší kategorie od Lamborgini a Ferrari. Vůbec nejnovější je Lambo Revuelto, SF90 Stradale od vzpínajícího se koníka už má pár let odkrouceno, ovšem není to nic proti Porsche 918 Spyder. To je dnes už víc než deset let starou záležitostí. Automobilka z Zuffenhausenu jej ve formě konceptu poprvé představila v roce 2010, jako produkční verzi pak v roce 2013 a od roku 2015 už ho nevyrábí.
Přes tohle všechno se ale Spyder obou soupeřů drží zuby nehty, byť přeci jen poněkud zaostává. Z části proto, že na kontě má „jen“ 887 koní. Ve standardním provedení pak váží nemalých 1 674 kg. Oproti tomu SF90 pohání tisícikoňové stádo, které se musí vypořádat s 1 570 kg. Revuelto pak své soupeře překonává v obou ohledech, neboť 1 015 koní páruje s 1 772 kilogramy. Pochlubit se však zároveň může i nejnovější technikou. Teoreticky by tedy měly být stroj eFerrari a Lamborghini jasně nejrychlejší, reálně jsou ale lepší jen o píď a jeden z Italů ve sprintech každý chvilku tahá pilku.
Porsche sice pokaždé skončilo na posledním místě bez ohledu na to, zda se startovalo z místa či šlo o pružné zrychlení, nicméně obdiv si nakonec zaslouží největší. Je opravdu neskutečné, že zvládá držet krok s mnohem modernějšími a výkonnějšími soupeři. Není to pro ně ostuda? Podívejte se na to sami, Italové jsou zjevně zralí na stáž v Německu.



Stále aktuální Ferrari SF90 stále dokazuje, v Maranellu dělají věci o trochu lépe... Foto: Ferrari
...než u Lamborghini v Sant'Agata Bolognese. Foto: Lamborghini
Pokud ale hledáte nejlepší techniky v oboru, je zjevně třeba zamířit do Zuffenhausenu, tam byli na podobné úrovni už o dekádu dřív. Foto: Porsche
Zdroj: Carwow@YouTube
Bleskovky
Nový Renault 5 je další obézní vepřík, který vypadá dobře jen na fotkách, působí jako karikatura originálu
20.5.2025Novátorská Corvette E-Ray v evropské verzi si střihla přízemní let po Autobahnu, na 250 km/h je jako nic
20.5.2025Max Verstappen se neobvykle zjevil na sociálních sítích a setřel rekordmana, který zpochybňoval jeho výkon zajetý pod falešným jménem
18.5.2025
Nejnovější články
Porsche to „dokázalo”, už čtvrtý měsíc v roce prodeje nového elektrického Macanu meziročně klesají. Teď uznává: Chtěli jsme to, co zákazníci ne
před 2 hodinamiMercedes už skoro prosí zákazníky, aby si koupili jeho nesmyslný čtyřválcový C63 od AMG. Někde slevil dalších 280 tisíc, je levnější než M3
před 3 hodinamiNěmci dali v testu dramaticky lepší známku čínskému autu než srovnatelnému vozu domácího Audi, to je zlomová věc
včeraFiat se zdá být konečně znovu na správné cestě, jeho dalším velkým krokem bude oživení této malé legendy
včeraKolaps Porsche je dílem slepé sázky na elektromobily, říká otevřeně analytik Warburgu, už se kolem toho nechodí po špičkách
včera
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 05.21. 22:08 - Snowman000
- S větrem ve vlasech.... 05.21. 14:21 - pavproch
- Auto bebechy (kola a nosiče) 05.21. 10:21 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 05.21. 07:53 - abgx1
- Výběr navigace do auta 05.21. 05:57 - GabrielMarks
- Fiat a vše kolem nich 05.20. 12:21 - Stepan
- Přestavba Peugeot 308 SW 05.20. 09:26 - JeanneFadel
- Hybridní pohon Dacia - přímovstřik spolehlivost 05.17. 16:49 - Vincente DePalito