Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 | Petr Prokopec
Porsche je nepochybně prestižním výrobcem sportovních aut, na pomyslném žebříčku výjimečnosti je ale nejméně o půl stupínku níž než italská první liga. Přesto se srovnatelným, 11 let starým 918 Spyder dynamicky konkuruje zásadně novějším strojům právě z Itálie.
Vývoj se v automobilové branži nikdy nezastavil, v posledních zhruba dvaceti letech ovšem kráčí kupředu mílovými kroky. Výrobci totiž přišli na chuť přeplňování, elektrifikaci i digitalizaci. Dnes tedy není neobvyklé, aby supersporty disponovaly výkonem tisíce koní či ještě vyšším. Ten díky sofistikovaným technologiím zvládají přenést na silnici v mžiku oka. Zatímco tedy v roce 2005 jste potřebovali Bugatti Veyron za desítky milionů korun, abyste zvládli stovku pod 3 sekundy, nyní můžete takového času dosáhnout i za volantem „obyčejného“ Porsche 911 Turbo startujícího na 5 672 813 Kč.
Mat Watson z britského Carwow ovšem aktuálně na jednu startovní čáru postavil trojici hybridních supersportů, z nichž jeden výše zmíněné tak trochu popírá. Při zrychlení na čtvrtmíli je totiž mezi nimi rozdíl jen půl sekundy, i když na startu stojí dva aktuální modely nejvyšší kategorie od Lamborgini a Ferrari. Vůbec nejnovější je Lambo Revuelto, SF90 Stradale od vzpínajícího se koníka už má pár let odkrouceno, ovšem není to nic proti Porsche 918 Spyder. To je dnes už víc než deset let starou záležitostí. Automobilka z Zuffenhausenu jej ve formě konceptu poprvé představila v roce 2010, jako produkční verzi pak v roce 2013 a od roku 2015 už ho nevyrábí.
Přes tohle všechno se ale Spyder obou soupeřů drží zuby nehty, byť přeci jen poněkud zaostává. Z části proto, že na kontě má „jen“ 887 koní. Ve standardním provedení pak váží nemalých 1 674 kg. Oproti tomu SF90 pohání tisícikoňové stádo, které se musí vypořádat s 1 570 kg. Revuelto pak své soupeře překonává v obou ohledech, neboť 1 015 koní páruje s 1 772 kilogramy. Pochlubit se však zároveň může i nejnovější technikou. Teoreticky by tedy měly být stroj eFerrari a Lamborghini jasně nejrychlejší, reálně jsou ale lepší jen o píď a jeden z Italů ve sprintech každý chvilku tahá pilku.
Porsche sice pokaždé skončilo na posledním místě bez ohledu na to, zda se startovalo z místa či šlo o pružné zrychlení, nicméně obdiv si nakonec zaslouží největší. Je opravdu neskutečné, že zvládá držet krok s mnohem modernějšími a výkonnějšími soupeři. Není to pro ně ostuda? Podívejte se na to sami, Italové jsou zjevně zralí na stáž v Německu.
![11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda? - 1 - Ferrari portfolio SF90 Stradale 01](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda? - 2 - Ferrari portfolio SF90 Stradale 02](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda? - 3 - Fiat Panda 4x4 versus Ferrari SF90 Stradale 06](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
Stále aktuální Ferrari SF90 stále dokazuje, v Maranellu dělají věci o trochu lépe... Foto: Ferrari
...než u Lamborghini v Sant'Agata Bolognese. Foto: Lamborghini
Pokud ale hledáte nejlepší techniky v oboru, je zjevně třeba zamířit do Zuffenhausenu, tam byli na podobné úrovni už o dekádu dřív. Foto: Porsche
Zdroj: Carwow@YouTube
Bleskovky
Bugatti Chiron SS se ve sprintu až k 400 km/h postavilo Rimacu Nevera. Asi to nemělo dělat
včeraSrovnání dieselových dodávek VW, Fordu a Peugeotu ve sprintu je neobvyklé představení, tohle jsou králové levých pruhů
25.7.2024Teslu Cybertruck v přímém klání porazil 28 let starý spalovací sporťák, stačilo místo na rovině soutěžit na oválu
23.7.2024
Nové na MotoForum.cz
- MotoGP 2025: 14 potvrzených, 8 míst je volných včera 17:30
- IDM Superbike: Bez čtyř stabilních jezdců včera 15:00
- Zdravotní problémy nepustily Königa do závodu IDM nebo superbiků v Mostě včera 11:00
- Míří šampionát World Superbike na Slovakia Ring? včera 09:00
- Test Harley-Davidson Low Rider ST: basa tvrdí muziku včera 08:00
Nejnovější články
Nové Audi A5 v úplném základu je reklamou na to, co všechno jste si nekoupili, patrné je to hlavně uvnitř
před 45 minutamiUpadlý řezník VW Golf je dnes v bazarech ignorovanou cestou k levnému modernímu autu, dvouletý stojí míň než nová Fabie
včeraMuž se vydal na 1 300 km dlouhou cestu s elektromobilem, z obyčejné dovolenkové jízdy se stal hon na nabíječky
včeraNový VW Transporter poprvé ukázal svůj interiér, uvnitř nabídne dosud nevídané věci
včeraGM po fiasku pokusů s taxíky bez řidiče odkládá celý projekt „na neurčito”, asi už ví, jaká utopie to dnes je
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 07.26. 22:58 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.26. 17:35 - Truck Daškam
- S větrem ve vlasech.... 07.26. 15:24 - pavproch
- Cyklistické vlákno 07.26. 15:01 - Kavis
- Policejní kontroly a měření 07.26. 15:00 - pavproch
- BMW Divize 07.26. 14:38 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 07.26. 13:26 - Vrooom
- Chlubítko univerzální 07.26. 09:58 - petr_riha