Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Fiat Bravo jako hatchback skončí, v další generaci bude SUV
19.4.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Fiat je zklamán ze současných prodejů modelu Bravo. Ale místo toho, aby změnil vůz jako takový, s ním podle všeho zamíří do úplně jiného segmentu.
Současná generace Fiatu Bravo se s velkým úspěchem na trhu nesetkala. Po uvedení v roce 2007 bylo cílem Fiatu prodávat 120 tisíc exemplářů tohoto modelu ročně s tím, že hranice rentability se nachází na úrovni 75 tisíc prodaných kusů za rok. První vytyčený cíl ale Fiat nesplnil nikdy, když nejvíce vozů jménem Bravo prodal v roce 2008 a šlo stejně pouze o 95 292 kusů. V současnosti má automobilka velké problémy i s plněním druhého zmíněného cíle, když si za loňský rok našlo Bravo pouze 44 850 zákazníků.
Není pochyb o tom, že při těchto výsledcích není něco v pořádku, těžko to ale bude přítomnost Fiatu v tomto segmentu jako taková. Vždyť třeba takový VW Golf s plnými 501 671 prodanými kusy za loňský rok zůstává hvězdou evropských prodejních žebříčků a to je zcela konvenčním kompaktem. Fiat přesto hledá inspiraci jinde - vzhlédl se v úspěchu Nissanu Qashqai (loni si v Evropě připsal 216 091 prodaných exemplářů) a stejným směrem chce posunout i samotné Bravo.
Šéf Fiatu Sergio Marchionne již letos v lednu naznačil, že nabídka automobilky v tomto segmentu se bude muset zásadně změnit a magazín Autonews k tomu nejnověji zjistil více. Podle něj padlo definitivní rozhodnutí o této změně na konci března a v souladu s ním má být nástupce Brava kompaktním SUV či spíše crossoverem na pomezí hatchbacku a SUV podobně jako třeba nový Citroën DS4. Jestli Fiat tímto krokem nižší střední třídu úplně opustí, nebo se v ní pokusí nabídnout nový model jiného jména, je zatím nejisté, vypadá to ale spíše na to první.
Pokud se tyto informace ukážou být pravdivými, dočkáme se „vysokého Brava” již v roce 2013, kdy se naplní čas jeho současného provedení.



Fiat Bravo jak ho známe to má podle všeho spočítané



Nahradit by jej mělo něco takového, SUV ve stylu Nissanu Quashqai
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
včera
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Marquez je o 2 kroky vpřed před ostatními včera 20:23
- Kdo je Mattia Rato? včera 16:00
- Honda Team Asia 2026 se dvěma nováčky včera 11:00
- Zdravotní stav Noaha Dettwilera se stále zlepšuje 1.11.2025
- ESRR: Nová Road-Racingová série - 2x Hořice 31.10.2025
Nejnovější články
„Továrny tu zůstanou, ale vám už patřit nebudou.” Manažer nastínil budoucnost autoprůmyslu v EU, během pár let pojdou všichni
včera
VW dal u své novinky lidem možnost vybrat si mezi elektrickým a také spalovacím pohonem. 80 procent vzalo to, co si nepřál
včera
Zakladatel AMG musel nechat 60krát nabourat své nové auto, aby mohl poslat do prodeje pouhých 100 kusů
včera
Čína má od nového roku skončit s podporou elektromobilů a nechat je na pospas trhu. To by se začaly dít věci
včera
Poslední šance Saabu na záchranu před krachem přišla už moc pozdě. Vznikla v hrstce kusů, jedna teď může být vaše jako velká rarita
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
