Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Fiat Bravo jako hatchback skončí, v další generaci bude SUV
19.4.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Fiat je zklamán ze současných prodejů modelu Bravo. Ale místo toho, aby změnil vůz jako takový, s ním podle všeho zamíří do úplně jiného segmentu.
Současná generace Fiatu Bravo se s velkým úspěchem na trhu nesetkala. Po uvedení v roce 2007 bylo cílem Fiatu prodávat 120 tisíc exemplářů tohoto modelu ročně s tím, že hranice rentability se nachází na úrovni 75 tisíc prodaných kusů za rok. První vytyčený cíl ale Fiat nesplnil nikdy, když nejvíce vozů jménem Bravo prodal v roce 2008 a šlo stejně pouze o 95 292 kusů. V současnosti má automobilka velké problémy i s plněním druhého zmíněného cíle, když si za loňský rok našlo Bravo pouze 44 850 zákazníků.
Není pochyb o tom, že při těchto výsledcích není něco v pořádku, těžko to ale bude přítomnost Fiatu v tomto segmentu jako taková. Vždyť třeba takový VW Golf s plnými 501 671 prodanými kusy za loňský rok zůstává hvězdou evropských prodejních žebříčků a to je zcela konvenčním kompaktem. Fiat přesto hledá inspiraci jinde - vzhlédl se v úspěchu Nissanu Qashqai (loni si v Evropě připsal 216 091 prodaných exemplářů) a stejným směrem chce posunout i samotné Bravo.
Šéf Fiatu Sergio Marchionne již letos v lednu naznačil, že nabídka automobilky v tomto segmentu se bude muset zásadně změnit a magazín Autonews k tomu nejnověji zjistil více. Podle něj padlo definitivní rozhodnutí o této změně na konci března a v souladu s ním má být nástupce Brava kompaktním SUV či spíše crossoverem na pomezí hatchbacku a SUV podobně jako třeba nový Citroën DS4. Jestli Fiat tímto krokem nižší střední třídu úplně opustí, nebo se v ní pokusí nabídnout nový model jiného jména, je zatím nejisté, vypadá to ale spíše na to první.
Pokud se tyto informace ukážou být pravdivými, dočkáme se „vysokého Brava” již v roce 2013, kdy se naplní čas jeho současného provedení.



Fiat Bravo jak ho známe to má podle všeho spočítané
Nahradit by jej mělo něco takového, SUV ve stylu Nissanu Quashqai
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
před 10 hodinamiGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
včeraNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
29.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Triumph TF 250-E a TF 450-E 2026: enduro z Anglie včera 08:00
- Aktuální zdravotní stav Bertelleho 29.4.2025
- WorldSBK míří do italské Cremony: Návrat Jonathana Rey 29.4.2025
- Test MotoGP v Jerezu 28.4.2025
- MS side pokračovalo v Estorilu 28.4.2025
Nejnovější články
Němci srovnali Škody Elroq a Karoq. Elektromobilu nadržují, přesto neumí zastřít, že je skoro ve všem horší než dožívající spalovák
před 7 hodinamiJeden z největších dodavatelů automobilek potvrdil návrat ke spalovacím motorům, své nové řešení brzy nabídne všem
před 9 hodinamiSlovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
před 10 hodinamiFerrari za cenu Škody od čínského výrobce mobilů odhalilo interiér a další detaily, tohle budou soupeři rozdýchávat těžko
včeraLidé na elektromobily přejdou sami, říkali. A rádi, říkali. Dnešní realita v Belgii a Nizozemsku ukazuje něco úplně jiného
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva