Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Fiat Bravo jako hatchback skončí, v další generaci bude SUV
19.4.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Fiat je zklamán ze současných prodejů modelu Bravo. Ale místo toho, aby změnil vůz jako takový, s ním podle všeho zamíří do úplně jiného segmentu.
Současná generace Fiatu Bravo se s velkým úspěchem na trhu nesetkala. Po uvedení v roce 2007 bylo cílem Fiatu prodávat 120 tisíc exemplářů tohoto modelu ročně s tím, že hranice rentability se nachází na úrovni 75 tisíc prodaných kusů za rok. První vytyčený cíl ale Fiat nesplnil nikdy, když nejvíce vozů jménem Bravo prodal v roce 2008 a šlo stejně pouze o 95 292 kusů. V současnosti má automobilka velké problémy i s plněním druhého zmíněného cíle, když si za loňský rok našlo Bravo pouze 44 850 zákazníků.
Není pochyb o tom, že při těchto výsledcích není něco v pořádku, těžko to ale bude přítomnost Fiatu v tomto segmentu jako taková. Vždyť třeba takový VW Golf s plnými 501 671 prodanými kusy za loňský rok zůstává hvězdou evropských prodejních žebříčků a to je zcela konvenčním kompaktem. Fiat přesto hledá inspiraci jinde - vzhlédl se v úspěchu Nissanu Qashqai (loni si v Evropě připsal 216 091 prodaných exemplářů) a stejným směrem chce posunout i samotné Bravo.
Šéf Fiatu Sergio Marchionne již letos v lednu naznačil, že nabídka automobilky v tomto segmentu se bude muset zásadně změnit a magazín Autonews k tomu nejnověji zjistil více. Podle něj padlo definitivní rozhodnutí o této změně na konci března a v souladu s ním má být nástupce Brava kompaktním SUV či spíše crossoverem na pomezí hatchbacku a SUV podobně jako třeba nový Citroën DS4. Jestli Fiat tímto krokem nižší střední třídu úplně opustí, nebo se v ní pokusí nabídnout nový model jiného jména, je zatím nejisté, vypadá to ale spíše na to první.
Pokud se tyto informace ukážou být pravdivými, dočkáme se „vysokého Brava” již v roce 2013, kdy se naplní čas jeho současného provedení.



Fiat Bravo jak ho známe to má podle všeho spočítané
Nahradit by jej mělo něco takového, SUV ve stylu Nissanu Quashqai
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Hromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025Jedno z nejrychlejších aut planety se postavilo 370koňové motorce, převálcovala ho při jízdě po zadním
28.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- Honda se zbavuje Chantry: rozchod je kompletní, i za cenu ztráty sponzora včera 14:31
- Qualifying 8h Suzuka: Honda před BMW včera 11:29
- Iannone končí po sezóně v týmu Go Eleven včera 10:03
- Suzuka 8h - první kvalifikace včera 08:38
- Kalendář MS-Superbike 2026 31.7.2025
Nejčtenější články
Co ještě je na novém Mercedesu „fejk”? Manažer sportovní divize přiznal další absurdní faleš, tohle auto je virtuální realita
3.7.2025Další detaily k chystané elektrické Octavii ukazují, jak moc Škoda ztratila cestu a dál ignoruje realitu
3.7.2025Prodeje VW v USA se dramaticky propadají, největší průšvih nepřekvapí ani v nejmenším
3.7.2025Chystaný ostrý Mercedes působí předem jako taková marnost, že se i mdlý předchůdce v rozlučkové verzi rázem jeví jako výhra
3.7.2025Ferrari poprvé v historii nejenže uznalo vlastní chybu a napravilo ji, dokonce dovoluje kupcům starších aut nešťastné řešení zpětně vyměnit
3.7.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva