Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Ford 1,0 EcoBoost: tři válce, jedno turbo
3.6.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Fordu není downisizing cizí již nějaký ten pátek, a tak nepřekvapí, že jeho nejnovějším motorem je malé nedochůdče. Má jen tři válce a jeden litr, zato přeplňování turbodmychadlem.
Ford v posledních letech kráčí s davem a odepisuje jeden větší benzinový motor za druhým. Z perspektivních šestiválců kdysi udělal pětiválcová, později dokonce čtyřválcová turba. Dvoulitr a jedna-osmičky musely ustoupit přeplňované šestnáctistovce EcoBoost a i menší atmosférické motory o objemu 1,4 nebo 1,6 litru to dnes podle všeho mají spočítané. Automobilka totiž oznámila, že dokončila vývoj již dříve avizovaného litrového EcoBoostu.
Motor vyvinutý v technologickém centru Fordu v britském Duntonu se bude vyznačovat pouze litrovým objemem a použitím trojice válců. Chybět nebude ani přímý vstřik paliva do válců a dvojité, nezávislé proměnné časování ventilů Ti-VCT. Modrý ovál se tak vydal podobnou cestou jako Fiat se svým TwinAirem, jen to zatím nedotáhl tak daleko. Přesnější specifikace v tuto chvíli neznáme, viceprezident Fordu pro vývoj produktů Derrick Kuzak ale popsal jeho možnosti obvyklou formulkou: „Nový tříválec bude disponovat výkonem a točivým momentem stejným nebo větším jaký běžně nabízejí atmosféricky plněné motory s objemem 1,6 litru, nabídne ale nižší spotřebu paliva a nižší emise CO2.”
Škoda, že automobilky vždy tvrdí jen to, co motor získal navíc, o leccos totiž také při downsizingu přichází. V tomto případě bude vzhledem k eliminaci jednoho z válců kroků vzad hned několik. Ale když šijete podle bruselských šablon, reptat se nesluší.
Na další parametry nového motoru si musíme počkat, automobilka jej podrobně představí až na autosalonu ve Frankfurtu. Vzhledem k naznačenému ale můžeme očekávat výkon okolo 110 koní a nasazení motorů ve všech menších modelech značky. Jisté je, že se objeví pod kapotou modelů Ka a Fiesta, vlastní bude též chystanému Fordu B-Max. Zda jej „schytá” i Focus zatím není jisté, ale nedivili bychom se, kdyby se tak stalo.
Krom stručného představení nového motoru se Ford pochlubil i tím, že pracuje na nové osmistupňové automatické převodovce, kterou vyvíjí plně ve vlastní režii. O té nevíme už vůbec nic krom toho, že prý nabídne vůbec nejlepší reakce a hladkost změny převodů mezi převodovkami podobného typu. Na to jsme zvědavi...






Motor 1,0 EcoBoost se jistě objeví pod kapotou malého MPV B-Max
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
BMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
13.9.2025Možná bude stačit málo, aby se z designově katastrofálních nových Mercedesů stali krasavci
12.9.2025Příplatkové karbonové stěrače na Porsche 911 jsou výsměch v době, kdy auto s faceliftem nabralo 82 kilo jako nic
11.9.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Firma ubalila další facku Mercedesu. Céčku dala motor V8, který se do něj prý „nevejde”, navíc připomíná ikonické EVO II
15.8.2025Fascinující, kdysi zaříznutý turbínový supersport nakonec vyjel na silnice, sám jeho autor ho dokončil a ukázal v akci
15.8.2025Čínská Octavia se začala prodávat v novém a pro Škodu je to další rána. Ještě víc než dřív nabízí za pouhých 300 tisíc Kč
16.8.2025BMW posílá na věčnost své poslední „normální” auto skoro dojemnou rozlučkou, nástupce nebude
16.8.2025Tragická kvalita Fordu si dál vybírá svou daň. Blíží se stovce svolávacích akcí v letošním roce, obě poslední jsou vskutku tristní
16.8.2025
Živá témata na fóru
- Výběr navigace do auta 09.15. 09:08 - killerbring
- IT poradna 09.15. 07:18 - petr_riha
- Fiat a vše kolem nich 09.15. 06:58 - Stepan
- Komfortní jednotka passat b5.5 09.14. 17:48 - Šimon
- Onboard videa 09.14. 13:49 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 09.14. 12:56 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 09.13. 19:05 - Truck Daškam
- Pomoc s výběrem auta na denní dojíždění 09.13. 06:22 - annawonka