Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Ford Fiesta Sport: sportovní hlavně na pohled
7.7.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Na svou skutečně sportovní verzi současná Fiesta stále čeká. Alespoň malou náplastí bude provedení Sport, které Ford právě představil. Jeho přednosti jsou ovšem hlavně vzhledové.
Současná generace Fiesty se již na trhu objevila v několika podobně laděných verzích, však hned zkraje výroby Ford nabídl variantu Zetec S s nejsilnější benzinovou šestnáctistovkou pod kapotou. V České republice jsme se této a ani mnoha pozdější zvláštních edicí nedočkali, třeba ale letos budeme mít více štěstí. Příběh sportovně pojatých Fiest totiž pokračuje verzí nazvanou tím nejjednodušším možným způsobem: Sport.
Aby toto provedení zůstalo alespoň na pohled věrné svému jménu, bude vyráběno výlučně s třídvéřovou karoserií, jež doplní specifické spojlery na předním i zadním nárazníku, stříbrné lemování masky chladiče a podobně laděné okolí předních mlhových světel. Výraznější budou i boční prahy, dvojitá koncovka výfuku a černá kola Panther ve velikosti 16 nebo 17 palců. Karoserii pak bude možné dodat jeden ze sedmi dostupných laků, na snímcích můžete vidět ten černý.
Uvnitř se bude Fiesta Sport vyznačovat sportovními sedadly čalouněnými černou kůží s červeným obšitím (nechybí ani vyhřívání) a stejně vyvedený volant. Vše pak doplní leskle černé obložení palubní desky, hliníkové nášlapy pedálů a specifické koberečky.
Pod kapotu si budete moci vybrat jeden ze dvou nejsilnějších motorů v nabídce. Skutečně sportovně smýšlející řidiči sáhnou nejspíše po benzinové jednotce 1,6 Ti-VCT s výkonem až 99 kW (134 koní), která vůz zrychlí na stovku za 8,7 sekundy a dodá mu maximální rychlost nejvýše 195 km/h. Šetřílci pak zvolí motor 1,6 TDCI s výkonem nejvýše 70 kW (95 koní), jenž se pro změnu chlubí kombinovanou spotřebou pouze 4,1 litru nafty na 100 km.
Pokud vás tato edice zaujala, je zde jistá naděje, že bude oficiálně k mání i u nás. Ford totiž oznámil, že ji bude prodávat na většině evropských trhů čítající mj. Německo, Francii, Velkou Británii, Itálii, Španělsko, Belgii nebo Holandskoí. Snad by se i pro Českou republiku pár kousků mohlo najít. Ceny zatím bohužel neznáme.
A pokud toužíte po opravdu sportovní Fiestě, počkejte si na příští rok, kdy by se na trhu měl objevit model ST.





Ford Fiesta Sport pro rok 2011
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Někdo si nechal přelakovat ikonické Ferrari F40 na zelenou, pro tradicionalisty je to zločin
22.8.2025Nejmíň oblíbené Porsche 911 v té správné verzi na Autobahnu ukázalo, že i na něm je co milovat a obdivovat
21.8.2025Ilustrace ukazují, jak by nová Škoda Octavia Combi mohla vypadat ještě před jejím zářijovým odhalením
20.8.2025
Nejnovější články
VW dostal dotaci skoro tři čtvrtě miliardy na to, aby rozjel výrobu dalšího elektromobilu, tolik k fungování tržního prostředí v EU
před 3 hodinamiNejlevnější Porsche Macan na prodej v Evropě nestojí víc než tříválcová Škoda Scala. A není to zdaleka „holátko”
před 4 hodinamiRegulace EU vrací brzdy aut zpátky v čase o víc než 50 let, její tlaky stále víc popírají evoluci
včeraKia na Slovensku uspořádala pohřeb miláčka Čechů, který obstarává přes polovinu jejích prodejů, náhradu nemá
včeraNový sporťák autora Sennovy neporazitelné F1 chce být ideálem pro pravé řidiče, připomíná Ayrtonův stroj
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva