Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Ford Focus dostane tříválcový motor, představí se již ve Frankfurtu
7.9.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Že se auta prodávaná v Evropě musí přizpůsobovat hloupým normám, nejlépe dokumentuje dvojí metr Fordu na „ekologický” Focus.
Víte jaký je rozdíl mezi „zeleným“ Focusem v Evropě a Spojených státech? Přestože jsou to v podstatě ta samá auta, Ford v zámoří dostal na rok 2012 nový atmosférický čtyřválec s objemem 2,0 litru, výkonem 160 koní při 6 500 otáčkách a maximálním točivým momentem necelých 200 newtonmetrů. Můžete ho mít se šeststupňovou dvouspojkovou převodovkou nebo pětistupňovým manuálem a podle typu karoserie a řazení má podle tamní metodiky průměrnou spotřebu od 7,1 do 7,8 l/100 km. To nejsou špatné vyhlídky.
Evropský Focus se na oplátku představí ve Frankfurtu s litrovým tříválcem o objemu 1,0 l, kterému bude pomáhat turbodmychadlo. Tato jednotka byla poprvé potvrzena pro B-Max, ale Ford se rozhodl v rámci souboje s Volkswagenem Golf 1,2 TSI o nejmenší agregát v nižší střední třídy strhnout sporné vítězství na svou stranu. Půjde o náhradu atmosférické šestnáctistovky Duratec se 105 koni, proto můžeme očekávat výkony někde od 100 do 110 koní.
Mohlo by se zdát, že jde o adekvátní náhradu. Ford usiluje nejen o snížení udávané průměrné spotřeby, ale rovněž vychází z předpokladu, že u tak malého motoru je tříválec výhodnější volbou z pohledu menšího počtu součástek (tudíž i výrobní ceny), nižší hmotnosti (a lepšího rozložení hmotnosti auta) a poměru objemu válců k povrchu spalovacího prostoru (nižší tepelné i třecí ztráty). Toto řešení opravdu vede ke zvýšení účinnosti a tím k nižší spotřebě, ale to platí pouze pro ustálené jízdní režimy. A my bychom neměli zapomínat, v jak velkém voze má litrový tříválec pracovat, což znamená, že průměrné zatížení motoru bude bezpochyby výrazně vyšší než u agregátu s větším objemem. Normovanému cyklu EU to ale rozhodně vyhovovat bude, všechno ostatní je na koleji číslo dvě.
Ke srovnání těchto dvou aut na běžných silnicích oficiálně nikdy nedojde, o to se Ford určitě postará, ale udělat to, by bylo rozhodně zajímavé. Ne že by to mohlo nějakým způsobem změnit myšlení konkrétního podvýboru EU, ale měli bychom jasný důkaz, jak to s tím downsizingem v poměru ke spotřebě ve skutečném světě doopravdy je. Troufnete si určit vítěze? Já tip mám.










Označení Econetic má být vyhrazeno pro úsporný Focus s dieselem 1,6 TDCi a benzínový 1,6 Ecoboost. Hádat jméno téhož vozu s tříválcem raději nebudeme.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Marnost: Porsche se chlubí „rekordem” elektromobilu z okruhu, na kterém dostal 5sekundový „kouř” od o 2,5 milionu levnějšího spalovacího auta
včera (4)Čínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
16.6.2025 (3)„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
15.6.2025 (3)
Nejnovější články
O elektrické Ferrari je „nulový zájem”. Bohatí lidé nic takového nechtějí, plány na další model míří k ledu
před 3 hodinamiOjeté Mercedesy W204 a W205 provází dle detailních dat TÜV minimum problémů, motor si u nich pořád můžete vybrat
včeraStudie ukazuje, jak moc vzrostly ceny aut v Evropě za posledních pět let, extrémní zdražení není jen dojem
včeraMarnost: Porsche se chlubí „rekordem” elektromobilu z okruhu, na kterém dostal 5sekundový „kouř” od o 2,5 milionu levnějšího spalovacího auta
včera (1)Ukázalo se, že klimatické kampaně vlád jsou jen vyhozené peníze, na chování lidí nemají žádný vliv
včera
Živá témata na fóru
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 06.18. 08:38 - Brus
- Jak funguje auto? 06.18. 06:28 - Sethlarkess
- Policejní kontroly a měření 06.17. 23:09 - Truck Daškam
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.17. 23:01 - Truck Daškam
- Autopojištění - kalkulace 06.17. 22:56 - Vojta1988
- kola e89+Tiguan+Scout 06.17. 14:48 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 06.17. 14:40 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 06.17. 14:29 - pavproch