Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Ford 1,0 EcoBoost: tři válce, jedno turbo
3.6.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Fordu není downisizing cizí již nějaký ten pátek, a tak nepřekvapí, že jeho nejnovějším motorem je malé nedochůdče. Má jen tři válce a jeden litr, zato přeplňování turbodmychadlem.
Ford v posledních letech kráčí s davem a odepisuje jeden větší benzinový motor za druhým. Z perspektivních šestiválců kdysi udělal pětiválcová, později dokonce čtyřválcová turba. Dvoulitr a jedna-osmičky musely ustoupit přeplňované šestnáctistovce EcoBoost a i menší atmosférické motory o objemu 1,4 nebo 1,6 litru to dnes podle všeho mají spočítané. Automobilka totiž oznámila, že dokončila vývoj již dříve avizovaného litrového EcoBoostu.
Motor vyvinutý v technologickém centru Fordu v britském Duntonu se bude vyznačovat pouze litrovým objemem a použitím trojice válců. Chybět nebude ani přímý vstřik paliva do válců a dvojité, nezávislé proměnné časování ventilů Ti-VCT. Modrý ovál se tak vydal podobnou cestou jako Fiat se svým TwinAirem, jen to zatím nedotáhl tak daleko. Přesnější specifikace v tuto chvíli neznáme, viceprezident Fordu pro vývoj produktů Derrick Kuzak ale popsal jeho možnosti obvyklou formulkou: „Nový tříválec bude disponovat výkonem a točivým momentem stejným nebo větším jaký běžně nabízejí atmosféricky plněné motory s objemem 1,6 litru, nabídne ale nižší spotřebu paliva a nižší emise CO2.”
Škoda, že automobilky vždy tvrdí jen to, co motor získal navíc, o leccos totiž také při downsizingu přichází. V tomto případě bude vzhledem k eliminaci jednoho z válců kroků vzad hned několik. Ale když šijete podle bruselských šablon, reptat se nesluší.
Na další parametry nového motoru si musíme počkat, automobilka jej podrobně představí až na autosalonu ve Frankfurtu. Vzhledem k naznačenému ale můžeme očekávat výkon okolo 110 koní a nasazení motorů ve všech menších modelech značky. Jisté je, že se objeví pod kapotou modelů Ka a Fiesta, vlastní bude též chystanému Fordu B-Max. Zda jej „schytá” i Focus zatím není jisté, ale nedivili bychom se, kdyby se tak stalo.
Krom stručného představení nového motoru se Ford pochlubil i tím, že pracuje na nové osmistupňové automatické převodovce, kterou vyvíjí plně ve vlastní režii. O té nevíme už vůbec nic krom toho, že prý nabídne vůbec nejlepší reakce a hladkost změny převodů mezi převodovkami podobného typu. Na to jsme zvědavi...
Motor 1,0 EcoBoost se jistě objeví pod kapotou malého MPV B-Max
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Auta Vietnamce, který i v ČR vydělal miliardy na nudlích, jsou propadák a podvod, údajně prodané vozy chátrají přihlášené v polích
před 2 hodinami - K mání je osobní Honda Ayrtona Senny, legenda patřící legendě stojí na prahu 30. výročí jeho smrti majlant
před 3 hodinami - Maskované Ferrari dědice Fiatu může být vaše, podivné auto má historický význam
včera - Přehlížené SUV Mazdy se jako nové auto stalo propadákem, jako ojetina ale oslní vším, co nabízí
včera - Český trh s ojetými auty se zadrhává, klesají prodeje i dovozy. Jedna jistota ale zůstává: Diesely vládnou
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 09:13 - Brus
- Fiat a vše kolem nich 04.24. 08:41 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 06:36 - Stepan
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.22. 16:20 - pavproch