Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Ford Focus RS Mk III: úspěšný příběh se dočká třetího pokračování
8.8.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Zdálo se být skoro jistým, že druhá generace Fordu Focus RS bude zároveň tou poslední. Jeden z činovníků Fordu ale minulý týden prozradil, že automobilka již pilně pracuje na generaci třetí. A ta bude zase rychlejší než všechny předchozí.
Třetí generace Fordu Focus se již nějaký ten pátek prodává i na českém trhu, o čemž svědčí i náš jarní test Focusu III 1,6 Ti-VCT. Víme též, že Ford chystá verzi ST, jejíž produkční provedení se již jistojistě představí ve Frankfurtu. To jsou samé jednoznačné zprávy, budoucnost varianty RS ale dosud zahaloval opar nejasností. Zvěsti o tom, že žádný další Focus RS s ohledem na evropské regulace spotřeby paliva nebude, se ale nakonec neukázaly být pravdivými.
Gunnar Herrmann, jeden ze šéfů Fordu, který má na starosti malá auta (což je z amerického pohledu i Focus), totiž v rozhovoru pro australský magazín Drive potvrdil, že třetí inkarnace Focusu RS již je ve vývoji. Zmínil též, že vůz přijde s ještě vyšším výkonem než dosavadní provedení, a to přesto, že si ponechá pouze pohon předních kol. Podle Herrmanna se toto řešení osvědčilo i u posílených verzí FRS s výkonem 345 koní a Ford prý bez větších problémů zkoušel i prototypy s výkonem 380 koní.
Faktem je, že Fordovo řešení přední nápravy s obchodním označením RevoKnuckle se i v našem testu ukázalo být pro práci s tak vysokým výkonem na přední ose prakticky bezproblémovým a ani větší porce výkonu by mu neměla činit potíže. Nové RS navíc mělo být lehčí, což by komplikae s přenosem výkonu na silnici srze přední osud mělo dále eliminovat.
Motorem vozu by měl být dvoulitrový čtyřválec, který použije varianta ST. Po úpravách by ale měl dávat výkon okolo 350 koní, tedy o dalších 100 více, než kolik bude mít k dispozici „estéčko”. Jak bude takhle nadopovaná malorážka fungovat si zatím netroufáme odhadovat, po zkušenostech s BMW 1 M Coupe si ale neděláme iluze. Však půjde o ještě 10 koní vvšší výkon dolovaný z motoru o třetinu menším objemu...
Zatímco na tuto otázku nám odpoví až čas, již nyní můžeme vyvrátit dřívější spekulace o tom, že by se nový Focsu RS měl stát hybridní čtyřkolkou. Herrmann označil tyto informace za zcela nepodložené.
Pokud vše půjde podle plánu, měli bychom se nového „eresa” od FOrdu dočkat buď v roce 2013 nebo 2014. Těšit se tedy budeme moci ještě dlouho...






Dosavadní Focus RS v našem loňském testu
Zdroj: Drive
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
dnesHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nejčtenější články
Další detaily k chystané elektrické Octavii ukazují, jak moc Škoda ztratila cestu a dál ignoruje realitu
3.7.2025Prodeje VW v USA se dramaticky propadají, největší průšvih nepřekvapí ani v nejmenším
3.7.2025Chystaný ostrý Mercedes působí předem jako taková marnost, že se i mdlý předchůdce v rozlučkové verzi rázem jeví jako výhra
3.7.2025Ferrari poprvé v historii nejenže uznalo vlastní chybu a napravilo ji, dokonce dovoluje kupcům starších aut nešťastné řešení zpětně vyměnit
3.7.2025Stačilo autu léta po jeho nesmyslném zaříznutí vrátit motor V8 v nezměněné podobě, aby si ho koupilo 10 tisíc lidí během 24 hodin
3.7.2025
Živá témata na fóru
- Video a Nordschleife, the best of 08.01. 20:00 - qrs13
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 08.01. 17:18 - pavproch
- Rychlodotazy 07.31. 13:47 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.31. 06:45 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 07.30. 17:16 - pavproch
- Sen se stal skutečností - wtf?!? 07.30. 17:14 - pavproch
- Politický koutek 07.30. 16:59 - Stepan
- IT poradna 07.30. 14:31 - hyundaiclub