Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Ford Mondeo 2,0 Ecoboost zlevní díky nové manuální převodovce
26.9.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Když Ford vyřadil z nabídky motorizací pro Mondeo přeplňovaný zážehový pětiválec, zákazníci přišli o víc než jen osobité a líbivé vrčení. Společně s jedním válcem se v nejsilnější verzi ztratil také spojkový pedál.
Evropská divize Fordu snížila postupem času počet válců svého nejsilnějšího vozu nejdříve ze šesti na pět, až na současné čtyři. Stejně tak padl třílitrový objem minulé generace Mondea na 2,5 litru a později až na dnešních 2,0 l. Jistě, Fordu nelze upřít snahu nahradit chybějící alespoň výkonem. Jenže kdo se alespoň jednou svezl v některé z verzí ST200, ST220 anebo 2,5T, musí mi dát za pravdu, že ani desetilitrová nebo vyšší spotřeba nemohla otupit přebytek charakteru, který právě poslednímu Mondeu 2,0 Ecoboost chybí. Ostatně, naráželi jsme na to i v našem podrobném testu právě dvoulitrového EcoBoostu.
Navíc nezůstalo jen u toho. Společně s řadovým petiválcem Volva zmizela také manuální převodovka. Přestože se dvoulitr nabízí ve dvou výkonových variantách s 203 a 240 koni, Ford nepovažoval za nutné kombinovat je s jinou než dvouspojkovou převodovku Powershift. K nápravě dojde až teď. V českém ceníku se nový manuální šestikvalt zatím neobjevil, ale v tom německém už ano a díky tomu na tamním trhu Mondeo 2,0 Ecoboost zlevnilo až o 2 000 eur (tedy asi o 50 tisíc Kč).
Jakou strategii nasadí domácí importér, zatím není jasné, ale nižší základní cena je reálná. V Německu bude možné objednávat tuto kombinaci již od příštího měsíce, proto se předpokládá, že do konce roku se tak stane i u nás. A protože dvoulitrový Ecoboost je součástí dalších modelů, očekávejte identickou možnost volby také v případě Fordu S-Max a Galaxy.
A jak se manuál projeví na měřených parametrech? Údaje jsou zatím předběžné, ale kombinovaná spotřeba obou výkonových verzí má být nižší o deci - spadla tedy na 7,6 litru/100 km. Maximální rychlost silnějšího Mondea vzrostla nepatrně z 246 na 250 km/h a čas potřebný k akceleraci se zkrátil ze 7,5 na 7,3 sekundy. Ke změnám podobného rozsahu došlo také u slabšího dvoulitru a lepší hodnoty Ford uvádí napříč všemi karosářskými variantami.
Nejsilnější Mondeo bude opět k mání s manuální převodovkou, kterou Ford vyřadil společně s pětiválcem
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
před hodinou - První dobíjecí Lamborghini je další hybridní nesmysl, fiktivní úsporu paliva mění za 300kilovou nadváhu
před 3 hodinami - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
před 4 hodinami - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
před 5 hodinami - Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.26. 16:17 - řidičBOB
- VZKAZY 04.26. 14:59 - petr_riha
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 14:36 - Stepan
- Audi A6 C7 převodovky 04.26. 14:28 - Arkis
- S větrem ve vlasech.... 04.26. 14:16 - pavproch
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz