Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Ford ukázal nový tříválec 1,0 EcoBoost. Je lehčí díky karbonu a umí vypnout válec
12.1.2016 | Marek Bednář | 5 příspěvků
Novinka má část hlavy, přední kryt a olejovou vanu z karbonu. Přidává kované hliníkové ojnice a odlehčený hliníkový blok pro úsporu hmotnosti 15,5 %.
Karbonová vlákna jsou pořád celkem exotický materiál, ze kterých se v autech vytváří hlavně šasí a karoserie drahých či luxusních modelů. A v dohledné době si budeme moci koupit Ford, který bude mít z karbonových vláken vyrobeny některé části motoru. Není prvního dubna ani jsme se nepomátli, Ford vyvíjí nový tříválec EcoBoost a jednou z novinek v jeho konstrukci je použití karbonu pro snížení hmotnosti a zlepšení kultivovanosti chodu.
Z karbonu má být vyrobena olejová vana, přední kryt a část hlavy válců, jak ukazují i obrázky níže. Díly jsou vyrobeny technologií vstřikování karbonu do forem. Kvůli úspoře hmotnosti tu je kromě karbonových dílů také hliníkový blok, který prý váží jen 14 kilogramů, a kované hliníkové ojnice. Výsledkem je motor, který je o 15,5 % lehčí než současný litrový tříválec EcoBoost.
Kromě toho je tento motor vybaven technologií vypínání válce, se kterou nás automobilka seznámila už zjara. Čtete správně, jen jednoho; tento tříválec se může v době, kdy nepotřebujete plný výkon, stát dvouválcem, aby šetřil palivo. Jinak počítejte s variabilním časováním ventilů a přímým vstřikováním paliva.
Na výkony je zatím stále příliš brzy, Ford má hotový funkční prototyp. To znamená, že je jen otázka času, kdy se tento motor dostane do sériové výroby a nejpozději rok 2020 má být být reálným odhadem. V současnosti se hledá způsob, jak co nejefektivněji zautomatizovat výrobu karbonových dílů s účelem co největšího snížení výrobních nákladů. Prototypy jsou vyráběny z velké části ručně, takže jsou pochopitelně pro miniauta a nižší střední třídu moc drahé.






Nový tříválec má hliníkové ojnice a některé díly z karbonu
Zdroje: Ford, Autocar, Top Gear
Diskuze 5 příspěvků
Bleskovky
- Tiger Woods těžce havaroval v korejském SUV, uvěznilo jej desítky metrů od místa nárazu
dnes - Šéf vývoje ostrých Porsche ukázal své auto na denní ježdění, je to bijec v barvě konkurenční značky
včera - Souboj německých rodinných stíhaček na mokrém letišti má naprosto jasného vítěze
22.2.2021 - Golfista vyhrál tři auta stejné značky za čtyři měsíce, už neví, co s nimi dělat
20.2.2021 - Americké čištění mnohaproudé dálnice od sněhu je symfonie pro sedm pluhů
19.2.2021
Nejnovější články
- Studie ukazuje, jaká auta se ani teď u prodejců neohřejí, výsledky mají svou logiku
před 4 hodinami - Mercedes varuje před dalšími špatnými zprávami, z nabídky vyřadí řadu modelů
před 5 hodinami - Nová Abramovičova jachta za 13 miliard se blíží dokončení, bude nejsilnější na světě
před 7 hodinami - První letošní test letních pneu zjistil brzdnou dráhu 53 typů, obě české značky propadly
před 8 hodinami - Němci říkají, že jejich nové řešení pohonu dělá spalovací motory čisté jako ty elektrické
před 10 hodinami - Konci Mitsubishi v Evropě se možná podaří zabránit, jeden trh už to ale má spočítané
před 11 hodinami - Dealeři VW nechápou, značka i v těžkých časech plošně zdraží auta, s jedinou výjimkou
dnes - Ruský Rolls-Royce před začátkem prodejů odhalil finální cenu, je naprosto absurdní
dnes - Přesun celého obrovského domu ulicemi města je operací na hranici pochopitelnosti
dnes - Tiger Woods těžce havaroval v korejském SUV, uvěznilo jej desítky metrů od místa nárazu
dnes
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 18:49 - Stepan
- BMW Divize 15:44 - Předseda
- Koronavirus 15:41 - řidičBOB
- Pneu koutek 14:02 - jayd
- Fiat a vše kolem nich 12:59 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 11:28 - Snowman000
- Onboard videa 10:21 - Žiarska Alumíniová
- Lyžárna 20:40 - jerry
- whitelist & blacklist 14:57 - HondaMan
- Slovinsko - pokuta rychlost 14:20 - Zajda