Ford ukázal nový tříválec 1,0 EcoBoost. Je lehčí díky karbonu a umí vypnout válec

Novinka má část hlavy, přední kryt a olejovou vanu z karbonu. Přidává kované hliníkové ojnice a odlehčený hliníkový blok pro úsporu hmotnosti 15,5 %.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Ford ukázal nový tříválec 1,0 EcoBoost. Je lehčí díky karbonu a umí vypnout válec

12.1.2016 | Marek Bednář | 5 příspěvků

Ford ukázal nový tříválec 1,0 EcoBoost. Je lehčí díky karbonu a umí vypnout válec

/

Novinka má část hlavy, přední kryt a olejovou vanu z karbonu. Přidává kované hliníkové ojnice a odlehčený hliníkový blok pro úsporu hmotnosti 15,5 %.

Karbonová vlákna jsou pořád celkem exotický materiál, ze kterých se v autech vytváří hlavně šasí a karoserie drahých či luxusních modelů. A v dohledné době si budeme moci koupit Ford, který bude mít z karbonových vláken vyrobeny některé části motoru. Není prvního dubna ani jsme se nepomátli, Ford vyvíjí nový tříválec EcoBoost a jednou z novinek v jeho konstrukci je použití karbonu pro snížení hmotnosti a zlepšení kultivovanosti chodu.

Z karbonu má být vyrobena olejová vana, přední kryt a část hlavy válců, jak ukazují i obrázky níže. Díly jsou vyrobeny technologií vstřikování karbonu do forem. Kvůli úspoře hmotnosti tu je kromě karbonových dílů také hliníkový blok, který prý váží jen 14 kilogramů, a kované hliníkové ojnice. Výsledkem je motor, který je o 15,5 % lehčí než současný litrový tříválec EcoBoost.

Kromě toho je tento motor vybaven technologií vypínání válce, se kterou nás automobilka seznámila už zjara. Čtete správně, jen jednoho; tento tříválec se může v době, kdy nepotřebujete plný výkon, stát dvouválcem, aby šetřil palivo. Jinak počítejte s variabilním časováním ventilů a přímým vstřikováním paliva.

Na výkony je zatím stále příliš brzy, Ford má hotový funkční prototyp. To znamená, že je jen otázka času, kdy se tento motor dostane do sériové výroby a nejpozději rok 2020 má být být reálným odhadem. V současnosti se hledá způsob, jak co nejefektivněji zautomatizovat výrobu karbonových dílů s účelem co největšího snížení výrobních nákladů. Prototypy jsou vyráběny z velké části ručně, takže jsou pochopitelně pro miniauta a nižší střední třídu moc drahé.


Ford ukázal nový tříválec 1,0 EcoBoost. Je lehčí díky karbonu a umí vypnout válec - 1 - novy 3cyl ford ecoboost karbon 01Ford ukázal nový tříválec 1,0 EcoBoost. Je lehčí díky karbonu a umí vypnout válec - 2 - novy 3cyl ford ecoboost karbon 02Ford ukázal nový tříválec 1,0 EcoBoost. Je lehčí díky karbonu a umí vypnout válec - 3 - novy 3cyl ford ecoboost karbon 03Ford ukázal nový tříválec 1,0 EcoBoost. Je lehčí díky karbonu a umí vypnout válec - 4 - novy 3cyl ford ecoboost karbon 04Ford ukázal nový tříválec 1,0 EcoBoost. Je lehčí díky karbonu a umí vypnout válec - 5 - novy 3cyl ford ecoboost karbon 05Ford ukázal nový tříválec 1,0 EcoBoost. Je lehčí díky karbonu a umí vypnout válec - 6 - novy 3cyl ford ecoboost karbon 06
Nový tříválec má hliníkové ojnice a některé díly z karbonu

Zdroje: Ford, Autocar, Top Gear

Marek Bednář

Diskuze 5 příspěvků

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše