Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Ford ukázal nový tříválec 1,0 EcoBoost. Je lehčí díky karbonu a umí vypnout válec
12.1.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Novinka má část hlavy, přední kryt a olejovou vanu z karbonu. Přidává kované hliníkové ojnice a odlehčený hliníkový blok pro úsporu hmotnosti 15,5 %.
Karbonová vlákna jsou pořád celkem exotický materiál, ze kterých se v autech vytváří hlavně šasí a karoserie drahých či luxusních modelů. A v dohledné době si budeme moci koupit Ford, který bude mít z karbonových vláken vyrobeny některé části motoru. Není prvního dubna ani jsme se nepomátli, Ford vyvíjí nový tříválec EcoBoost a jednou z novinek v jeho konstrukci je použití karbonu pro snížení hmotnosti a zlepšení kultivovanosti chodu.
Z karbonu má být vyrobena olejová vana, přední kryt a část hlavy válců, jak ukazují i obrázky níže. Díly jsou vyrobeny technologií vstřikování karbonu do forem. Kvůli úspoře hmotnosti tu je kromě karbonových dílů také hliníkový blok, který prý váží jen 14 kilogramů, a kované hliníkové ojnice. Výsledkem je motor, který je o 15,5 % lehčí než současný litrový tříválec EcoBoost.
Kromě toho je tento motor vybaven technologií vypínání válce, se kterou nás automobilka seznámila už zjara. Čtete správně, jen jednoho; tento tříválec se může v době, kdy nepotřebujete plný výkon, stát dvouválcem, aby šetřil palivo. Jinak počítejte s variabilním časováním ventilů a přímým vstřikováním paliva.
Na výkony je zatím stále příliš brzy, Ford má hotový funkční prototyp. To znamená, že je jen otázka času, kdy se tento motor dostane do sériové výroby a nejpozději rok 2020 má být být reálným odhadem. V současnosti se hledá způsob, jak co nejefektivněji zautomatizovat výrobu karbonových dílů s účelem co největšího snížení výrobních nákladů. Prototypy jsou vyráběny z velké části ručně, takže jsou pochopitelně pro miniauta a nižší střední třídu moc drahé.






Nový tříválec má hliníkové ojnice a některé díly z karbonu
Zdroje: Ford, Autocar, Top Gear
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Při veřejných jízdách na Nürburgringu se Porsche 911 při stíhání ve vysoké rychlosti srazilo s BMW M2, brutální nehoda změnila obě auta v ohnivou kouli
před 6 hodinamiStačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
5.7.2025BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025
Nejčtenější články
Výrobce elektromobilů, ve kterém VW utopil už 66 miliard, letos čeká ještě nižší prodeje. Zaplácne je novými obligacemi
7.6.2025Návrat uměle zaříznutých osmiválců ukazuje sílu trhu, auta jimi vybavená dostanou nový znak jako symbol vzdoru
7.6.2025Šéf čínského gigantu říká, že tamní „elektrická revoluce” je nafouknutá bublina. Automobilky bez marží žijí na hranici krachu jen díky státu
7.6.2025Zájem Američanů o elektrická auta spadl nejníž za mnoho let, prodeje elektrických Fordů a Kií klesly až o 98 procent
8.6.2025Nová elektrická platforma VW od začátku počítá s tím, že může použít i spalovací motor
8.6.2025
Živá témata na fóru
- Cyklistické vlákno 07.07. 12:41 - Vrooom
- Video a Nordschleife, the best of 07.07. 12:30 - Vrooom
- Onboard videa 07.07. 00:46 - brnenska.odchytova
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 07.05. 22:25 - Truck Daškam
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.05. 20:36 - Truck Daškam
- Porsche - vse o sportovnich modelech 07.05. 18:05 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 07.05. 13:46 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 07.04. 13:31 - Vrooom