Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Forze H2 VI je nejrychlejší vodíkové auto Ringu, zas tak rychlé ale není (+ videa)
26.5.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Malý závoďák s pohonem palivovými články zvládne stovku za 4 sekundy, ale na Nordschleife dosahovalo maximálky jen 170 km/h. Řídil bývalý pilot F1.
Jak rychlé je nejrychlejší auto na Severní smyčce Nürburgringu, využívající k pohonu vodíkové palivové články? Devět minut na kolo, deset? I na takový čas je potřeba nemít úplně pomalé auto. Nicméně, vzhledem k tomu, kolik FCEV, Fuel Cell Electric Vehicles, má ambice jezdit po Ringu, není problém takovýto rekord překonat.
Právě to se povedlo stroji s názvem Forze H2 VI, šesté iteraci konceptu závodního auta, hnaného vodíkovými palivovými články, na kterém už od roku 2007 pracuje Technická univerzita v Delftu v Nizozemsku. Tisková zpráva neobsahuje přesný čas, říká jen, že se stroj vešel do 11 minut, což optikou aut se spalovacím motorem je dost slabý výkon. Na videu však čas je vidět: 10:42,58.
Forze H2 VI přitom není žádný lenoch, na stovce je údajně do 4 vteřin a maximálka se má pohybovat nad 200 km/h, údajně je teoreticky až u 220 km/h. A za volantem nebyl člověk, který k řízení má nejblíž, když si sedne v autobuse dopředu, nýbrž bývalý pilot Formule 1 Jan Lammers, který později označil Forze za působivé. Na okruhu dosahovalo Forze rychlostí až 170 km/h.
Za nijak slavným časem (i taková Škoda Rapid 1,2 TSI je na Ringu nesrovnatelně rychlejší) tedy nejspíš stojí fakt, že jakožto elektromobil má tento stroj problém s vyššími rychlostmi, které v Zeleném pekle potřebujete. Na rekord to každopádně stačilo, jak stojí i výše, a my se nyní můžeme podívat na krátké video z tohoto pokusu.


Čas 10:42,58 na Ringu je optikou konvenčních aut dost slabý, mezi palivovými články to je ale rekord
Projekt Forze (Formula Zero) běží už od roku 2007 a tohle je šestá verze jejich stroje
Zdroje: FormulaZero.tudelft.nl
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
I levná základní Corvette v klání osmiválcových sporťáků ukázala, jak výjimečná je, silnějšího konkurenta roznesla na kopytech
před 3 hodinamiPři veřejných jízdách na Nürburgringu se Porsche 911 při stíhání ve vysoké rychlosti srazilo s BMW M2, brutální nehoda změnila obě auta v ohnivou kouli
včeraStačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
5.7.2025
Nejnovější články
Jaké automobilky pořád nenabízí ani jeden elektrický model? Kupodivu nejde jen o výrobce sporťáků
před hodinouSvět aut vedle Číňanů dobývají i Indové, jejich nové SUV je na západě tak levné, že se i Škoda Fabia červená studem
před 2 hodinamiI levná základní Corvette v klání osmiválcových sporťáků ukázala, jak výjimečná je, silnějšího konkurenta roznesla na kopytech
před 3 hodinamiPorsche už láká na elektrický Cayenne. Větší úspěch mu nemůže zajistit ani česká krasavice, ani legenda Top Gearu
před 4 hodinamiNové Audi A6 e-etron vypadá tak lacině, že vás snad ani nenapadne, že jde o drahé auto drahé značky
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva