Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Genty Akylone a Roadster jsou blíže realitě, ale jen o málo. V Monaku se ukážou jako zmenšeniny
20.3.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Frédéric Genty pořád sní svůj sen o vlastním supersportu, na blížící se výstavě Top Marques však nic jiného než miniatury vozu Akylone představit nemůže.
Příběh francouzské náhrady Bugatti Veyron, představené na podzim roku 2011 jako projekt supersportu Akylone, by byl docela hezkou pohádkou, kdyby opravdu skončila happy-endem. Frédéric Genty, zakladatel a majitel značky se patrně o něj i snaží, hmatatelné výsledky své práce však prozatím nepředložil.
Jen pro pořádek připomínáme, že Akylone má být dvousedadlový stroj s délkou 4 467 mm, šířkou 2 210 mm (včetně zpětných zrcátek), výškou 1 115 mm a pochopitelně motorem uprostřed a pohonem zadní nápravy. Původně firma tvrdila, že kola roztočí dvakrát přeplňovaný vidlicový osmiválec o objemu 4,8 litru, výkonu přes 1 000 koní a točivém momentu dvanáct set newtonmetrů, čerstvější data však uvádí něco jiného.
Podle nich Akylone dostane šestilitrové biturbo V8 s až 1 200 koňmi a 1 100 newtonmetry. S těmito výkony a předpokládanou hmotností 1 100 kg by byla stovka za 2,7 sekundy a maximální rychlost 350 km/h relativně snadným soustem, kdyby tady nebylo další kdyby. Genty Automobile skutečný stroj ještě nepostavilo a jeho rozpočet zřejmě také není neomezený, takže místo funkčního prototypu se zástupci značky budou snažit zaujmout možnou klientelu na výstavě Top Marques v Monaku (18. - 21. dubna) dvojicí zmenšených modelů v měřítku 1:4 a 1:3.
Jestli uspějí, je ve hvězdách, vyloučit to opravdu nelze. Genty Automobile údajně v zájmu zvýšení svých šancí na úspěch podepsalo dohodu s německou společností 9ff, vyrábějící z technických komponentů Porsche monstra o výkonu až do 1 400 koní. Stoprocentní záruka vzniku francouzského Veyronu to ale není.




















Pokud Genty uspěje, chce vyrobit 15 kusů kupé a deset roadsterů
Zdroj: Blogautomobile
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
před 2 hodinamiHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- Honda se zbavuje Chantry: rozchod je kompletní, i za cenu ztráty sponzora včera 14:31
- Qualifying 8h Suzuka: Honda před BMW včera 11:29
- Iannone končí po sezóně v týmu Go Eleven včera 10:03
- Suzuka 8h - první kvalifikace včera 08:38
- Kalendář MS-Superbike 2026 31.7.2025
Nejnovější články
Porsche urychlilo návrat spalovacího nástupce Macanu, chybná sázka na elektřinu ho ale bude ještě hodně bolet
před 43 minutamiMax Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
před 2 hodinamiUSA kompletně ruší regulace postavené kolem emisí CO2. Nejen pro svět aut je to dramatická změna
před 3 hodinamiNejnovějšímu obrněnému speciálu prezidenta Trumpa se směje půl světa. „Golf Force One” ale není vtip, je skutečný
včeraŠéf Jaguaru Land Roveru náhle skončil v momentě, kdy Jaguar nevyrábí vůbec nic. Že by to byl důvod?
včera
Živá témata na fóru
- Video a Nordschleife, the best of 08.01. 20:00 - qrs13
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 08.01. 17:18 - pavproch
- Rychlodotazy 07.31. 13:47 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.31. 06:45 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 07.30. 17:16 - pavproch
- Sen se stal skutečností - wtf?!? 07.30. 17:14 - pavproch
- Politický koutek 07.30. 16:59 - Stepan
- IT poradna 07.30. 14:31 - hyundaiclub