Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Genty Akylone a Roadster jsou blíže realitě, ale jen o málo. V Monaku se ukážou jako zmenšeniny
20.3.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Frédéric Genty pořád sní svůj sen o vlastním supersportu, na blížící se výstavě Top Marques však nic jiného než miniatury vozu Akylone představit nemůže.
Příběh francouzské náhrady Bugatti Veyron, představené na podzim roku 2011 jako projekt supersportu Akylone, by byl docela hezkou pohádkou, kdyby opravdu skončila happy-endem. Frédéric Genty, zakladatel a majitel značky se patrně o něj i snaží, hmatatelné výsledky své práce však prozatím nepředložil.
Jen pro pořádek připomínáme, že Akylone má být dvousedadlový stroj s délkou 4 467 mm, šířkou 2 210 mm (včetně zpětných zrcátek), výškou 1 115 mm a pochopitelně motorem uprostřed a pohonem zadní nápravy. Původně firma tvrdila, že kola roztočí dvakrát přeplňovaný vidlicový osmiválec o objemu 4,8 litru, výkonu přes 1 000 koní a točivém momentu dvanáct set newtonmetrů, čerstvější data však uvádí něco jiného.
Podle nich Akylone dostane šestilitrové biturbo V8 s až 1 200 koňmi a 1 100 newtonmetry. S těmito výkony a předpokládanou hmotností 1 100 kg by byla stovka za 2,7 sekundy a maximální rychlost 350 km/h relativně snadným soustem, kdyby tady nebylo další kdyby. Genty Automobile skutečný stroj ještě nepostavilo a jeho rozpočet zřejmě také není neomezený, takže místo funkčního prototypu se zástupci značky budou snažit zaujmout možnou klientelu na výstavě Top Marques v Monaku (18. - 21. dubna) dvojicí zmenšených modelů v měřítku 1:4 a 1:3.
Jestli uspějí, je ve hvězdách, vyloučit to opravdu nelze. Genty Automobile údajně v zájmu zvýšení svých šancí na úspěch podepsalo dohodu s německou společností 9ff, vyrábějící z technických komponentů Porsche monstra o výkonu až do 1 400 koní. Stoprocentní záruka vzniku francouzského Veyronu to ale není.




















Pokud Genty uspěje, chce vyrobit 15 kusů kupé a deset roadsterů
Zdroj: Blogautomobile
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Rusové dokončili obojživelné monstrum jako z časů SSSR. Nezastaví ho prý nic, jeho motor může běžet nonstop měsíce v mrazu
včeraNový Renault 5 je další obézní vepřík, který vypadá dobře jen na fotkách, působí jako karikatura originálu
20.5.2025Novátorská Corvette E-Ray v evropské verzi si střihla přízemní let po Autobahnu, na 250 km/h je jako nic
20.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Tým Bonovo a Scott Redding končí v šampionátu? včera 17:36
- Pre United Kingdom včera 10:00
- Moto2: V Silverstone bez Veijera, Darryna Bindera. Huertase a Estriga 21.5.2025
- Časový program GP Velké Británie 21.5.2025
- Začal letošní šampionát IRRC 21.5.2025
Nejčtenější články
Francouzi, Číňani a Arabové řekli víc k řešení, které dovoluje ve velkém předělávat elektromobily zpátky na spalovací pohon
22.4.2025Důkazů, že si VW kdysi dovolil udělat svůj vlastní model ze Škody, ubývá, jsou téměř všechny na kaši
22.4.2025Pokus Audi odvrátit další pád působí ještě zoufaleji, než se dosud zdálo. První AUDI má vzhled, který budou milovat jen jeho tvůrci
23.4.2025Číňané odhalili svou představu superluxusního auta. Chlubí se díly z pravého zlata i extrémně jemnými koberečky
23.4.2025Nejnovější Mercedes nevypadá jako z pouti jen uvnitř, jeho příď i záď zvedají obočí ještě víc
23.4.2025
Živá témata na fóru
- OT - zavírám krám, uklízím 05.22. 21:50 - mafel
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.22. 16:53 - řidičBOB
- Auto bebechy (kola a nosiče) 05.22. 11:00 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 05.22. 10:34 - Vrooom
- S větrem ve vlasech.... 05.21. 14:21 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 05.21. 07:53 - abgx1
- Výběr navigace do auta 05.21. 05:57 - GabrielMarks
- Fiat a vše kolem nich 05.20. 12:21 - Stepan