Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
GTA Spano 2013: bezprizorní Španěl pořád hledá domov, zn: rychle, 0-100 za 2,9 s
25.2.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Španělé nadále hledají kupce pro svůj supersport limitované produkce. Aby zvýšili jeho atraktivitu pozvedli výkon GTA Spano až na 900 koní.
Loni v Ženevě nám španělská manufaktura GTA Motor představila konečnou verzi produkčního supersportu Spano. Dvoudvéřová placka, jejíž tvary navrhl designér Sento Pallardó, byla vyrobena z titanu, kevlaru a karbonu a její uprostřed umístěný agregát z Viperu byl schopen díky dodatečně namontovanému, mechanicky poháněnému kompresoru dostat ze svých deseti válců o objemu 8,3 litru až 831 koní a maximální točivý moment 960 newtonmetrů.
Docela by nás zajímalo, jak se španělskému (potenciálnímu) konkurentovi Ferrari a Lamborghini komerčně dařilo, jeho účty však asi mnoho černých čísel nezaznamenaly. Automobilka změnila jméno na Spania GTA a původně slibovanou limitovanou produkci 99 aut slibuje pořád. Tím sice netvrdíme, že si Spano nenašlo žádného majitele, pravdou ale je, že jsme zmínky o úspěšné expedici produktu zákazníkovi nezaznamenali.
Jak je na tom firma dnes, může zase jen hádat, nicméně i letos se pokusí oslovit ženevské návštěvníky a aby nevystavovala již viděné, Spano se podrobilo několika změnám. Z prvních dvou zveřejněných obrázků mnoho vyčíst nelze, za předními koly však zjevně přibylo odvětrávání předních brzd dodaných společností AP Racing. Přepracován byl rovněž motor. Spania nově uvádí výkon rovných 900 koní a elektronicky limitovaný maximální točivý moment 1 000 newtonmetrů. K převodovce se nevyjadřuje, předpokládáme proto, že zůstala sedmistupňová sekvenční, která nyní zvládne akcelerace na stovku za 2,9 sekundy a nejvyšší rychlost 350 km/h.
Nevíme, zda jde o nadstandardní vztahy anebo jen snahu podělit se o náklady za ženevskou expozici, každopádně vůz bude vystaven společně se šperky Josého Marína, který zde vystaví své dvě kolekce nazvané Spanosence a Headlight, inspirované detaily vozu. Právě o nich se spolu s výmluvnějšími snímiky dozvíme až blíže začátku ženevské výstavy.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2013.




Inovované Spano se v Ženevě objeví ve společností šperků od Josého Marína, který se nechal inspirovat třeba strukturou mřížky chladiče
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
BMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
včeraMožná bude stačit málo, aby se z designově katastrofálních nových Mercedesů stali krasavci
12.9.2025Příplatkové karbonové stěrače na Porsche 911 jsou výsměch v době, kdy auto s faceliftem nabralo 82 kilo jako nic
11.9.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vítězem sprintu v Misanu Bezzecchi, MM93 crash včera 15:23
- Filip Salač si vyjel 6. řadu pro nedělní Misano včera 14:00
- PP v Moto3 pro Perroneho včera 13:27
- Pole Position získal Marco Bezzecchi včera 11:32
- Marc Marquez před trojicí Italů 12.9.2025
Nejnovější články
Zatímco majitelé nejlepších předchozích M5 prodávají svá auta se ziskem, kupec nového „parníku” BMW přišel za 320 km o 400 tisíc
včeraFord už v krizi chystá náhradu za zaříznutý Focus. Zkuste se nesmát. Anebo nebrečet
včeraŠéf Opelu si přestal brát servítky, naplno popsal absurditu umělého zdržování aut v EU
včeraČíňané prodávající auta i v Česku ukázali svůj Rolls-Royce pro chudé, je to velký luxus za cenu obyčejné Škody Superb
včeraNení velký, se srazí... Se zdí. Do té posílají své majitele auta vietnamského nudlového miliardáře, všechna teď musí do servisů
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 09.13. 19:05 - Truck Daškam
- Fiat a vše kolem nich 09.13. 14:58 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 09.13. 10:38 - pavproch
- Pomoc s výběrem auta na denní dojíždění 09.13. 06:22 - annawonka
- Řidiči, co to mají v ruce... 09.12. 16:01 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 09.12. 05:16 - AndreGlenn
- Tranzit 2.0 TDCi - potkany motor po vymene rovodu 09.12. 05:11 - JohnnyBryan
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 09.11. 11:38 - řidičBOB