Gumpert je po osmi letech v insolvenci, šance na znovuzrození ale existuje

Firma bývalého manažera Audi nezvládla expanzi na čínský trh. Insolvenční správce ale již po první návštěvě továrny řekl, že úspěch by ještě mohl přijít.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Gumpert je po osmi letech v insolvenci, šance na znovuzrození ale existuje

31.8.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Gumpert je po osmi letech v insolvenci, šance na znovuzrození ale existuje

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Firma bývalého manažera Audi nezvládla expanzi na čínský trh. Insolvenční správce ale již po první návštěvě továrny řekl, že úspěch by ještě mohl přijít.

Srpen není vůči německým malosériovým sportovním značkám zrovna přívětivý. Poté, co bankrot vyhlásil Melkus z bývalé NDR, přišla řada i na jeho západního souseda. U Gumpertu se však prý ještě rýsují plány na znovunastartování výroby. Jednání s investory mají proběhnout během několika málo dní, výsledek je ale nejistý, přestože zakladatel firmy Roland Gumpert hýří sebevědomím.

„Apollo si získalo širokou fanouškovskou základnu napříč Německem i celou Evropou. Nyní se o tyto zákazníky musíme postarat. Samotná výroba navíc pokračuje a během týdne bychom měli prodat další vůz,“ píše se v tiskovém prohlášení bývalého vysoce postaveného manažera Audi.

Ten od automobilky se čtyřmi kruhy ve znaku odešel v roce 2003, aby mohl již 8. ledna roku následujícího zakládat firmy honosící se jeho vlastním příjmením. Prodeje od té doby sice narůstaly, takže automobilka Gumpert se rozrostla na 30 zaměstnanců, díru do světa však Apollo neudělalo. A to ani s modely R a Enraged.

Pomoci měla expanze na čínský trh, o kterou se Roland Gumpert pokoušel několik let. Nakonec však z velkorysých plánů sešlo a tak musela být u soudu v německém Geru podána žádost o ochranu před věřiteli. Insolvenční správce Görge Scheid však již po první návštěvě továrny prohlásil, že možnost zotavení tu je.

Jistota Rolanda Gumperta tedy zřejmě pramení odsud. Vyhráno sice nemá, jeho šance jsou ale o poznání větší než v případě firmy Melkus. I ta totiž nyní ohlásila, že pracuje na návratu. U ní ale bohužel nevidíme ani to světlo na konci tunelu.


Gumpert je po osmi letech v insolvenci, šance na znovuzrození ale existuje - 1 - Gumpert Apollo Enraged 01Gumpert je po osmi letech v insolvenci, šance na znovuzrození ale existuje - 2 - Gumpert Apollo Enraged 02Gumpert je po osmi letech v insolvenci, šance na znovuzrození ale existuje - 3 - Gumpert Apollo Enraged 03Gumpert je po osmi letech v insolvenci, šance na znovuzrození ale existuje - 4 - Gumpert Apollo Enraged 04Gumpert je po osmi letech v insolvenci, šance na znovuzrození ale existuje - 5 - Gumpert Apollo Enraged 05Gumpert je po osmi letech v insolvenci, šance na znovuzrození ale existuje - 6 - Gumpert Apollo R 00Gumpert je po osmi letech v insolvenci, šance na znovuzrození ale existuje - 7 - Gumpert Apollo R 01Gumpert je po osmi letech v insolvenci, šance na znovuzrození ale existuje - 8 - Gumpert Apollo R 02Gumpert je po osmi letech v insolvenci, šance na znovuzrození ale existuje - 9 - Gumpert Apollo R 03Gumpert je po osmi letech v insolvenci, šance na znovuzrození ale existuje - 10 - Gumpert Apollo R 04Gumpert je po osmi letech v insolvenci, šance na znovuzrození ale existuje - 11 - Gumpert Apollo R 05Gumpert je po osmi letech v insolvenci, šance na znovuzrození ale existuje - 12 - Gumpert Apollo R 06Gumpert je po osmi letech v insolvenci, šance na znovuzrození ale existuje - 13 - Gumpert Apollo R 07Gumpert je po osmi letech v insolvenci, šance na znovuzrození ale existuje - 14 - Gumpert Apollo R 08Gumpert je po osmi letech v insolvenci, šance na znovuzrození ale existuje - 15 - Gumpert Apollo R 09
Gumpert Apollo ve verzích R a Enraged byl představen letos v Ženevě. Oba vozy jsou designovány přímo na míru asijské klientele, vstup na čínský trh se ale firmě nakonec nepovedl. To je prý dle Rolanda Gumperta příčinou aktuálního neúspěchu

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.