Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Honda Civic 2012 je prý o dvě generace napřed (+ živé foto)
14.9.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Při včerejším představování nového Civicu jsme váhali, zda jej vůbec lze považovat za novou generaci, nebo spíše velký facelift. Šéf Hondy v tom ale má jasno - tohle auto je dokonce o dvě generace napřed.
Když jsme vám včera podrobněji představovali novou generaci Hondy Civic, nemohli jsme nepoložit otázku, zda si vůz vůbec zaslouží označení „nová generace” a neměli bychom jeho novinky vnímat spíše jako velký facelift. Věříme tomu, že technici Hondy věnovali úporné úsilí vylepšení podvozku, motorů nebo kvality jízdy, nic to ale nemění na holých faktech: design, zavěšení kol i pohonné jednotky se koncepčně vůbec neliší od to, co nabízela osmá generace Civicu. Ano, řešení náprav je trochu jiné, motory nabízejí nižší spotřebu paliva a karoserie nebude s předchozím Civicem pravděpodobně sdílet ani jeden díl, přesto tyto inovace mají blíže k tomu, co některé vozy zažívají v průběhu svého životního cyklu, ne na jeho samém začátku.
Můžeme jistě vést dlouhé diskuze o tom, kde končí facelift a kde začíná generační proměna. Dokážeme si představit řadu kloudných argumentů, ale vlastně se do takové debaty ani nechceme pouštět, ať si každý sám udělá závěr, co je pro něj v autě důležité a co od nové generace toho či onoho modelu očekává. Přesto se k tomuto tématu musíme vrátit, neboť sám nejvyšší šéf Hondy Takanobu Ito má na nový Civic názor, který se možné debatě „facelift vs. nová generace” zcela vymyká.
Po včerejším představení totiž na adresu vozu prohlásil, že nový Civic není jen evolucí, není dokonce ani prostou revolucí. Je prý obrazem evoluční revoluce, tedy něčím naprosto převratným. Dodal též, že Honda se díky němu neposunula o pouhou jednou, ale rovnou o dvě generace před dosavadní model. Buď Takanobu Ito strávil hodně času na schůzkách se svými kolegy z marketingového oddělení, nebo je nový Civic i přes stejná řešení jako u toho dosavadního naprosto vypiplaným vozem.
Jaká je realita poznáme až později, sami se nyní můžete zkusit zorientovat s pomocí přiložených živých fotek. Když už nic jiného, je tmavě zelený Civic deváté generace na nich zachycený alespoň zjevem vskutku neobvyklým...
















Honda Civic 2012 živě ve Frankfurtu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Hromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
včeraFerrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
včeraJedno z nejrychlejších aut planety se postavilo 370koňové motorce, převálcovala ho při jízdě po zadním
28.7.2025
Nejčtenější články
Číňané musí mít vždy o něco víc. Zatímco Audi končí u A8, oni ukázali A9L, na svou velikost a luxus uvnitř stojí pakatel
30.6.2025Klání německých superkombíků a supersedanů znovu ukázalo pomíjivost hybridních pohonů, s prázdnými baterkami budou nahrané
30.6.2025Ojetá Audi A6 a A7 lákají na image držáku ve spojení s nízkými cenami, pozor ale na typický nešvar prestižních aut
1.7.2025Potopená obří loď zapálená podle všeho elektromobily pohřbila na dně oceánu auta za miliardy. A účet za celé fiasko dál roste
1.7.2025Až budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
1.7.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva