Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Honda pro Tokio: Small Sports EV, AC-X a Micro Commuter
10.11.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
V pořadí 42. tokijský autosalon otevře své brány za necelý měsíc a své trumfy začínají vytahovat další automobilky. Honda kromě motorek a sériových vozů uvede i tři koncepty budoucí mobility.
Jako první si můžeme představit duchovního následníka modelu S2000 nebo spíše asi menších sportovních aut CRX a speciálně pak verzi targa z 90. let, která se na některých trzích prodávala též pod jménem del Sol. Studie malého sporťáku své jméno zatím nemá, ale Honda používá předběžné označení Small Sports EV Concept a to znamená, že vysokootáčkový čtyřválec bychom očekávali marně. Honda nicméně slibuje zábavu za volantem při minimálním dopadu na životní prostředí, což nejsou věci, které by se přímo vylučovaly, ale uvedené potěšení s dnešními akumulátory patrně nepotrvá dlouho. Jízdní vlastnosti by ale mohly být na výši. Podle pozice dvoumístné kabiny vůči nápravám odhadujeme, že by pohonný systém mohl být umístěný vzadu za posádkou a roztáčet zadní kola.
Z profilu to vypadá, že malý sporťák by mohl mít motor uprostřed, problém je, že jen na baterky
Druhý vůz je poněkud distingovanějšího rázu. Jde o plug-in hybrid budoucnosti rodinného typu a jeho úkolem není nic menšího, než zbavit řidiče práce s volantem. A to doslovně, protože k ovládání jsou zde pouze dva joysticky a dva režimy: „engine drive mode“, který má být „agresivnější“ a zapojit do dění i řidiče a druhý „automatic drive mode“, který se zásahem člověka jaksi moc nepočítá. Honda uvádí, že jejich koncept pětidveřového pětimístného liftbacku s názvem AC-X „rozšiřuje radost z pohybu“, což může být samozřejmě pravda, ale hlavně za předpokladu, že se práce řidiče ujímáte se značnou nechutí.
Návrh budoucího rodinného vozu Hondy počítá s tím, že se auto bude v autonomním režimu pohybovat bez zásahu řidiče
Poslední vozítko je trochu podobné včera odhalenému konceptu Nissan Pivo 3 a hlavně jeho přechůdci Pivo 2. Honda mu říká Micro Commuter Concept, což bychom mohli volně přeložit jako miniaturní koncept k popojíždění. Systém řízení pomocí dvou páček je téměř identický se studií AC-X, pohon ale obstarávají výlučně elektromotory a akumulátory o zatím neznámé kapacitě. Podle jedné z fotografií by ale MCC mělo být schopné zvládnout 85 kilometrů s 65 procenty kapacity. Zvláštností tohoto městského elektromobilu je maličká elektrická dvoukolka Motor Compo integrovaná do drobného zavazadlového prostoru, jejíž akumulátor může být vyjmutý a použitý k napájení třeba notebooku.
Součástí elektromobilu Micro Commuter je také baterií poháněná dvoukolka Motor Compo
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- VW odhalil víc k novému Transporteru, dál bude k dispozici s jediným smysluplným pohonem
4.4.2024 - Porsche nečekaně žaluje firmu Singer, která dělá z jeho aut ještě úžasnější stroje. Proč, když ho to 15 let nechávalo chladným?
4.4.2024 - Divoký růst prodejů elektromobilů je skutečně minulostí, v USA za první kvartál dokonce ztratily podíl na trhu
4.4.2024 - Zemřel nejslavnější fanoušek Hondy NSX. Muž, který si z druhé NSX udělal přívěs, se zabil v jiném sporťáku značky
4.4.2024 - Nejvzácnější a nejpodivnější moderní Lamborghini nikdo nechce. Zámožný majitel se ho 2 roky neumí zbavit, zkouší to zas
4.4.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva