Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Hra skončila, Mercedes vrátí i menším AMG motor V8 místo nikým nechtěného nesmyslného čtyřválce
26.9.2024 | Petr Miler
Mercedes si může říkat, co chce, situace se ale zjevně i pro něj stala neudržitelnou. Zmýlená neplatí, skvělý „velmi progresivní” hybridní čtyřválec, který z nových AMG dělal otylé tanečníky bez špetky charakteru, nemá přinejmenším v novém CLE místo.
Nedávno někdo z mých známých sdílel na sociálních sítích reportáž z dob komunistické ČSSR, která se zaobírala nedostatkem kečupu v regálech obchodů. Reportér se ptal kohosi ze státních úředníků, jak je to možné, zda jde o následek nedostatku rajčat. A úředník řekl něco v tom smyslu, že ne, rajčat je dost, že zvýšili produkci o bůhvíkolik procent v souladu s vývojem poptávky, ale zapomněli naplánovat výrobu dostatečného množství víček na láhve. Takže kečup jaksi není do čeho zabalit.
Dotyčný tím skoro v přímém přenosu nepokrytě popsal důvod neudržitelnosti plánovaného hospodářství jakéhokoli typu. To tržní by si s tím poradilo jako nic, v podstatě samo - zvýšil by se zájem o kečup, jeho výrobci by to pocítili, objednali si více láhví, výrobce láhví by si objednal adekvátní množství víček či etiket atd. Je to osvědčený, permanentně se samovolně vyvažující mechanismus, který lze krátkodobě vykolejit vnějšími zásahy, ale jinak má tendenci se sám srovnat. Pokud musí někdo někde všechno do puntíku naplánovat podle vlastních odhadů zájmu o něco, téměř vždy se splete - pokud se nesplete tento rok, příští už to podělá zcela určitě. A jak vidíte, někdo může i docela obyčejně zapomenout naplánovat výrobu vysloveně komplementárního produktu.
V principu k podobně fungující ekonomice se nyní vracíme a postupně selhává úplně stejně jako tehdy. Je to konkrétním provedení jiné, nikdo dnes neříká, že Mercedes vyrobí X aut a hotovo. A nikomu jinému nezadává, co pro něj kvůli tomu musí vyprodukovat. Princip je ale stejný - někdo, v tomto případě EU plánuje nějaký podstatný parametr výstupní produkce (zde flotilové emise CO2), podle nichž automobilka bez ohledu na poptávku určuje charakter produktu, který takový parametr na oko splní (zde hlavně hybridy, elektrická auta, protože EU řekla, že spotřeba elektřiny znamená nulové emise CO2, i když to není pravda), pak takový produkt vrhne na trh a překvapení, překvapení... On pro něj neexistuje kupec. Plán jsme splnili, možná i na 110 procent, ale nějak to nevyšlo, protože někdo se nechoval podle plánu. A ten někdo byl ten, kdo si onen nepřímo naplánovaný produkt musí koupit, bez něj je celý předchozí řetěz kroků k ničemu, je to pouhý zdroj nákladů.
Nebylo těžké to vidět předem, že to tak dopadne, jakýsi poloplánované hospodářství je vlastně to nejhorší možné, neboť se setkávají netržní vlivy s tržními. Přesně s tím narazil Mercedes-Benz, který si v souladu s plány EU sám naplánoval, že do roku 2030 bude jen elektrický a v mezičase hlavně hybridní. Vylétlo to komínem a automobilka se dnes komplikovaně vrací k rozumnějšímu fungování. A projevem toho je zjevně i odklon od zřetelně nechtěných čtyřválcových modelů 63 od AMG, které se nedaří prodávat ani za cenu vysokých slev. Dobře informovaný kolega Greg Kable už dříve uváděl, že automobilka sice neodpíská čtyřválec v třídě C, protože je prý „velmi progresivní”, s novým CLE stojícím na stejných základech ale už stejnou chybu neudělá.
Potvrzuje to autor špionážního videa níže, na kterém vidíme právě nový CLE C63 od AMG, už podle výfuků je to tento model. A byť ze záběrů není nic moc patrné, sám říká, že „na vlastní ucho” jasně slyšel zpod kapoty motor V8. A nemáme důvod mu nevěřit, všechno to zapadá do sebe. Plán holt nevyšel, nebyla víčka, ale naštěstí se dá vrátit ještě o krok zpět k láhvím, ke kterým víčka pasují. Jestli to ovšem pro Mercedes bude víc než jen krátkodobé poučení, ukáže jen čas.



C 63 S s logem AMG Mercedes totálně zruinoval nesmyslným hybridním čtyřválcem místo osmiválce 4,0. S novým CLE na videu níže prý už stejnou chybu neudělá. Foto: Mercedes-Benz
Zdroj: NCars@Youtube
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nejnovější články
K mání je vzácné super Porsche zabavené slavnému pašerákovi drog, tehdy to bylo nejrychlejší silniční auto světa
včeraČíňané začali prodávat svůj Rolls-Royce Cullinan pro chudé. Není to jen kopie, má skoro 900 koní a že s nimi zvládá věci
včeraVyhnaný šéf Nissanu musí koulet očima, jím kdysi zachráněná firma se propadla do nejvyšší ztráty v historii, přesahuje 100 miliard
včeraPrvotina automobilky financované Jeffem Bezosem je tím obyčejným autem, které na trhu chybí, má dokonce okna na kličky
včeraNěmci zkouší znovu utáhnout Číňany na tradiční levný fígl, tentokrát už to nemusí stačit
včera
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 20:40 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch
- BMW Divize 04.25. 09:44 - pavproch
- Jednostopé okénko 04.24. 20:45 - M.Z.
- Škoda Rapid, 1.2 TSI 77kW (cukání motoru). 04.24. 20:21 - Bradok
- VW Caddy Maxi Cargo 4x4 04.24. 13:36 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 04.24. 07:57 - řidičBOB
- Výběr grafické karty do počítače 04.23. 23:57 - Whiskentle