Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Hybridní BMW řady 3 se na letišti postavilo dieselovému a benzinovému bratrovi, nemělo to dělat
5.4.2024 | Petr Prokopec
Pokud bychom měli vsadit na duch doby, pak by protežovaná moderna měla zatracovanou klasiku předčít ve všech ohledech. Nic takového se ale neděje, a to ani v momentě, kdy všechna auta prošla tuningem.
V posledních letech se nabídka většiny automobilek rozrostla o elektrifikované pohony, které doplnily ty benzinové a dieselové. Výrobci protežují ty první zmíněné, neboť si sice musí být vědomi jejich konstrukčních nedostatků, protože si ale zvlášť v plug-in hybridní formě vedou daleko nejlépe v testech normované spotřeby resp. emisí CO2, zbavují je opletaček s úřady. Realita nikoho nezajímá, i když je pochopitelně docela jiná. Elektřina v bateriích se přece nebere z ničeho, ta ale v EU vždy odpovídá nulovým emisím CO2, i když reálná ekologická bilance těchto vozů může být kvůli jejich vysoké hmotnosti a kolikrát používání úplně bez dobíjení snadno záporná.
Mat Watson z britského Carwow se nicméně ve svých srovnávacích testech nezaměřuje na spotřebu, nýbrž na zrychlení. U trojice trojkových BMW osazených různým pohonem tedy nehledal nejúspornější verzi, nýbrž tu, která dokáže jako první protnout cílovou pásku. A aby celou věc udělal zajímavější, nesáhl po sériových kusech, nýbrž po těch, které prošly decentním laděním. BMW M340d Touring tak disponuje 436 koňmi, zatímco M340i dostalo do 477 koní a 330e 405 koní.
Na kontě plug-in hybridu je v tomto případě hmotnost (1 740 kg), to je ale tím, že s elektrickým motorem spojuje jen dvoulitrový čtyřválec. Benzinová varianta motorem 3,0 R6 turbo ovšem není příliš vzdálena (1 758 kg), s ohledem na vyšší výkon ji tak lze považovat za papírového favorita. To je nakonec potvrzeno i v reálu, neboť čtvrtmíli zvládá za rovných 12 sekund. Dieselové kombi není přes hmotnost krutých 1 945 kg o mnoho pozadu, když za benzinovým sedanem zaostává o tři desetiny. Plug-in hybrid je na tom s časem 12,7 s daleko nejhůř.
Protežovaná moderna tak ve sprintu ostrouhala, aspoň trochu si ale spravila chuť v doplňkových disciplínách. Při pružném zrychlení si každý pohon připsal po jednom vítězství - vždy záleží na konkrétních podmínkách závodu, neboť ve prospěch benzinové verze hraje rychlost podřazení automatu, zatímco diesel těží z vysokého točivého momentu a plug-in hybrid z duálního ústrojí. Ve finále tu pak máme souboj v zašlápnutí brzdového pedálu až pod kobereček, který již potvrzuje skutečnost, že hmotnost je klíčová. Podívejte se na to všechno sami níže.






Trojková řada předloni prošla faceliftem, skladba pohonných jednotek ale zůstala nezměněna. A stejně tak i nabídka karosářských verzí. Nadále lze tedy volit mezi benzinovou, dieselovou či plug-in hybridní jednotkou, stejně jako mezi sedanem a kombíkem. Pokud chcete to nejrychlejší, hybrid to opravdu není... Foto: BMW
Zdroj: Carwow@YouTube
Bleskovky
Jediný déšť proměnil parkovací garáž v jezero, naráz zničil přes 270 i vzácných a cenných aut
22.9.2025Požár kamionu převážejícího supersporty pohřbil auta za víc jak 30 milionů, z většiny nezbylo vůbec nic
21.9.2025Řidič s ukradeným autem skočil přes zvedací most, aby unikl policii. Nikdo z policistů si to netroufl napodobit
20.9.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Stellantis zastavil výrobu ve dvou svých továrnách, pro nezájem ale stojí jen jedna. Té druhé láme vaz moc velký zájem
před hodinouNejnovější Maybach od Mercedesu vypadá jako svá vlastní karikatura, jako falešná kabelka z tržnice, je to jeden velký laciný kýč
před 3 hodinamiI takhle může vypadat vlajková loď automobilky, v případě Suzuki jde o docela malé auto
před 4 hodinamiDalší elektromobil skončil po pouhých 2 letech v prodeji, nezachránily jej ani masivní 600tisícové slevy
před 6 hodinamiRusové ukázali smrtící riziko špatného zacházení s pneumatikami, na místě dokáže rozsekat celé auto na hadry
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva