Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Hyundai Genesis Prada: zapomeňte na levná Hyundai
18.5.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Korejská značka má v našich končinách pověst výrobce dostupných vozů pro racionálně smýšlející zákazníky. Pro model Genesis Prada ale nic takového neplatí.
Hyundai Genesis se i u nás prodává ve verzi kupé, dnes ale bude řeč o provedení sedan, které není dostupné snad nikde v Evropě. Jde o opravdu velký, luxusně pojatý vůz, jenž je dodáván i s osmiválcovými motory a sám o sobě nepředstavuje primárně rozumnou investici. Když se k jeho základnímu pojetí přidá trocha italského koření od módní značky Prada, na světě je spíše symbol rozmařilosti.
Právě tím se zřejmě Hyundai Genesis Prada stane, když je i samotnou automobilkou označován za nejluxusnější vůz, který kdy stvořila. Specifický bude již na pohled, když má být dodáván jen v trojici decentních barev (černá Nero, tmavě modrá Baltico a tmavě hnědá Moro), které oživí chromované doplňky a nový design 19" kol. Specifikem má být též už poněkud okoukaná anténa ve tvaru žraločí ploutve na střeše vozu.
Také interiér bude odlišen od standardu, jakkoli žádné luxusní orgie se zde nekonají. Nejviditelnějším specifikem je použití koženého čalounění Saffiano, obložení palubní desky a dveří ze dřeva oděného do piánového laku a informačně-zábavního systému pro cestující vzadu.
Pod kapotou si najde místo jediný, samozřejmě nejlepší motor 5,0 V8 s výkonem 316 kW (424 koní), jenž bude posílán na kola zadní nápravy přes osmistupňový automat. Ten prý řidiči „dovolí užít si sílu a dynamiku vozu v tom největším možném měřítku”, což zní poněkud nadsazeně.
Jak jsme již zmínili úvodem, Genesis sedan není v Evropě zrovna kovaný, a tak ani jeho verze Prada nebude na místních trzích nabízena. Omezená produkce 1 200 vozů tohoto provedení bude k dispozici primárně v Asii a na blízkém východě a pořídit si jej zřejmě nebudou moci ani Američané.










Hyundai Genesis Prada
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
včera„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
15.6.2025Unikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025
Nejnovější články
Ukázalo se, že klimatické kampaně vlád jsou jen vyhozené peníze, na chování lidí nemají žádný vliv
před 4 hodinamiBugatti chtělo po zákazníkovi 331 tisíc Kč za opravu malého ovladače, nakonec si ho sám spravil díly za 26 korun
včeraTesla po 13 letech prodeje opět jen faceliftovala Model S a s ním i X, největší „inovací” je zvýšení cen
včeraCeny aut vzrostly za pět let o krutých 40 procent, říká studie. Nevadí to jen u těch, která začínala nízko
včeraNová nejlevnější Lada prošla crash testem. 84 interních zkoušek skončilo na jedničku, toto byl ten 85.
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva