Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Infiniti Q50 Eau Rouge řádí na novém videu na „domácím“ okruhu ve Spa
21.8.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Japonci skutečně chtějí pustit vrcholný sedan do výroby. Zatím ovšem není jisté, kdy se tak stane, užívat si jej tedy může jen Sebastian Vettel.
Eau Rouge je patnáct kilometrů dlouhým potokem, který po celá staletí platil za hraniční. Nejprve v rámci Římské říše, posléze pak mezi Nizozemím a Pruskem či Belgií a Pruskem. Tuto část historie ale zřejmě zná jen málokdo, pro většinu světa jde totiž o slavnou zatáčku okruhu Spa-Francorchamps, která byla po potoku pojmenována. Nachází se přitom právě na místě, kde vodní živel vůbec poprvé křižuje trať, přičemž její úspěšné projetí vyžaduje nemalé schopnosti. A to jak kvůli vysokému tempu, kterého v daném místě dosahujete, tak i s ohledem na následující úsek Raidillon, který po zatočení doleva vyžaduje pro změnu natočení kol pravým směrem.
Již o tomto víkendu přitom budeme moci zjistit, jak se s danou zatáčkou, respektive zatáčkami popere startovní pole Formule 1. Zvědavi jsme hlavně na Sebastiana Vettela, který měl v průběhu letní přestávky zjevně čas i na malý trénink. Společně s automobilkou Infiniti, která patří mezi sponzory týmu Red Bull Racing, totiž vyrazil na okruh otestovat prototyp Q50 Eau Rouge. Tedy speciální verzi japonského sedanu, která nese název po slavné zatáčce a svým způsobem tak může okruh ve Spa považovat za svou domovinu.
Vettel přitom za volant neusedl sám, sedačku řidiče si totiž mohli vyzkoušet také americký závodník Parker Kligerman a světová šampionka v kulečníku Pan Xiaoting. Společně přitom uspořádali závod, ve kterém šlo o ujetí nejdelší vzdálenosti ve stanoveném čase. Asi přitom nepřekvapí, že vítězem se stal čtyřnásobný mistr světa F1. Ten se navíc musel potýkat s mokrou tratí, jejíž zvládnutí bylo podle jeho slov opravdu obtížné, což ostatně potvrzují i některé záběry.
Samotná zmínka o prototypu pak pro změnu naznačuje, že Infiniti skutečně pustí Q50 Eau Rouge do výroby. Prozatím ovšem není jisté, kdy se tak stane. Automobilka totiž aktuálně udává pouze tolik, že vůz je „ve vývoji“.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
včeraBrutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
10.5.2025Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
9.5.2025
Nejnovější články
Nejnovější Honda je totální vzhledový bizár, podívejte se na tu příď jako z Pacmana. A to je jen začátek
včeraElektromobily se stávají finančně neúnosnými i pro služby na sdílení aut, jejich provoz stojí ročně o 185 tisíc víc než u spalovacích vozů
včeraKlasické Porsche 911 dostalo nový život s úchvatným novým motorem 4,0 bez turba, točí až 8 tisíc otáček
včeraKrize Audi se prohlubuje, firma v problémech začíná rozprodávat své rodinné stříbro
včeraSrovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
včera
Živá témata na fóru
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 05.11. 15:51 - pavproch
- Cyklistické vlákno 05.11. 15:07 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 05.11. 13:31 - pavproch
- Onboard videa 05.11. 13:18 - brnenska.odchytova
- whitelist & blacklist 05.10. 09:44 - Stepan
- Rychlodotazy 05.09. 16:22 - Stepan
- OT - zavírám krám, uklízím 05.09. 14:42 - pavproch
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 05.09. 14:38 - pavproch