Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Inovovaný VW Golf kompletně, ze všech stran a ve všech verzích předčasně odhalil únik z interní prezentace
19.1.2024 | Petr Miler
Automobilka na svou možná největší novinku posledních let zatím pořád jen láká, po dřívějším úniku renderů z palubního systému vozu tu ale nyní máme velmi kvalitní fotky hatchbacku, kombíku, GTI, GTE, no prostě prakticky všeho.
Volkswagen by byl rád, kdyby mu lidé v posledních letech „zobali” jeho elektrické novinky, sám ale nejlépe musí vidět, s jak vlažným přijetím se setkávají. Aspoň na některých trzích se díky dotačně-daňovým schématům nějak prodávají, velká sláva to ale není. A přirozený zájem o ně ještě menší, jak můžeme nejlépe vidět u nás - tady VW loni prodal 607 elektrických aut z 18 938 celkem, to je skoro nic. A docela by nás zajímalo, kolik by z nich zbylo, kdyby se odečetly registrace dovozce VW, jeho leasingovky, dealerů, spřízněných firem... To bychom se asi ještě podivili, dealeři značky v menších městech nás opakovaně informovali o téměř či zcela nulovém zájmu lidí o některé modely z řady ID.
Vidíme to nakonec i na našem webu, „prodat” představení nového elektromobilu je velmi těžké a častěji než jindy se takovými novinkami zabýváme jen ze zpravodajské povinnosti. Elektromobily zkrátka VW nespasí, nemají jak, loni s odřenýma ušima 60 tisíc prodaných exemplářů klíčového ID.3 na celém evropském kontinentu je bída s nouzí vzhledem k tomu, kolik mediální a marketingové pozornosti se tomuto modelu dostává. Namátkou, kdy naposledy jste slyšeli třeba o Nissanu Juke nebo Picantu od Kie? Tahle auta se prodávají dle dat JATO Dynamics líp, Audi A4 se prodává líp, Volvo XC60 se prodává líp, leccos se prodává líp, v podstatě „jen tak”.
I kvůli tomu vzrostl pro VW význam Golfu. Ten sice šel prodejně do kopru kvůli řadě chyb, které Němci udělali, pořád se ale prodává po statisících. Volkswagen se tak dušoval, že Golf VIII s faceliftem napraví tak, až bude úplně napravený, jakési oficiální „předodhalení” ale bylo nutně zklamáním - samozřejmě, fyzický dojem z vozu může být lepší, technicky a designově uvnitř se ale změnilo relativně málo. A ani exteriér se nezdá být dramaticky překopaný.
Právě ten nyní můžeme - stále před oficiální premiérou - vidět naprosto kompletně na docela kvalitních fotkách z jakési interní prezentace, které se začaly šířit po sociálních sítích. A jsou nejen kvalitní, ale i velmi výmluvné, neboť ukazují prakticky úplně všechno - je tu hatchback, je tu kombík, je tu standardní provedení, je tu GTI, GTE... Chybí snad jen GTD (bude vůbec?) a verze R, ale pokud GTD přijde, nebude vypadat jinak než GTI. A varianta R je okrajová libůstka. No, podívejte se sami na víc níže, my bychom s Shakespearem řekli: Much ado about nothing, tedy mnoho povyku pro nic. Ale třeba to uvidíte jinak. A třeba to časem budou jinak vnímat odlišné smysly, než je zrak.
![Inovovaný VW Golf kompletně, ze všech stran a ve všech verzích předčasně odhalil únik z interní prezentace - 1 - VW Golf 8.5 2024 facelift preview 02](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Inovovaný VW Golf kompletně, ze všech stran a ve všech verzích předčasně odhalil únik z interní prezentace - 2 - VW Golf 8.5 2024 facelift preview 04](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Inovovaný VW Golf kompletně, ze všech stran a ve všech verzích předčasně odhalil únik z interní prezentace - 3 - VW Golf 8.5 2024 facelift preview 15](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
Takto nám zatím Golf 8.5, jak mu budou říkat fandové, ukázal sám VW. Níže můžete vidět podstatně víc. Foto: Volkswagen
Zdroje: wilcoblok@Instagram, SDA, JATO Dynamics, Volkswagen
Bleskovky
Nejpomalejší BMW M dneška je současně jedno z těch nejdražších v české nabídce. Je také těžké, ošklivé a nepřekvapivě nechtěné
před 3 hodinamiBugatti Chiron SS se ve sprintu až k 400 km/h postavilo Rimacu Nevera. Asi to nemělo dělat
včeraSrovnání dieselových dodávek VW, Fordu a Peugeotu ve sprintu je neobvyklé představení, tohle jsou králové levých pruhů
25.7.2024
Nejčtenější články
Ošklivý a otylý propadák BMW jménem XM skončí bez nástupce, místo něj se znovu vrátí řada 6
26.6.2024Majitelé hybridů dojíždí na životnost akumulátorů. Nové stojí extrémně mnoho, servis si stěžuje, že auta nestíhá opravovat
26.6.2024Sběratel rozjel silniční Formuli 1 Mercedesu na maximum na německé dálnici, z její dynamiky naskočí husí kůže i vám
27.6.2024Fernando Alonso znamená pro Aston Martin tolik, že jen kvůli němu postavil nový model s V12 a úchvatným manuálem
27.6.2024Po „noční můře” prožité s elektromobilem se majitel raději vrátil k 12 let staré spalovací ojetině
27.6.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva