Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW ukázal přepracovaný Golf víc, než chtěl, zvenčí i zevnitř. Změny nejsou vůbec tak radikální, jak sliboval
9.1.2024 | Petr Prokopec
Němci v uplynulých měsících šponovali očekávání publika na maximum, měli široce zareagovat na kritiku Golfu 8 a vrátit mu někdejší lesk. Nyní se zdá, že přeháněli - i když chtěli dál spíš lákat, nakonec je venku prakticky vše. A ohromující to prostě není.
Osmá generace Volkswagenu Golf byla představena v říjnu roku 2019. První exempláře se pak k zákazníkům dostaly ještě před tehdejšími Vánocemi, následně však německá automobilka kvůli problémům se softwarem objednávky i dodávky omezovala. Ještě předtím, než ale vůbec na vyřešení veškerých potíží došlo, přišla kritika ze strany médií i zákazníků. Němci totiž v dané době začali v nemalé míře tlačit elektromobilitu, na jejíž oltář obětovali mnohé. Golf s pořadovým číslem osm tak byl v mnoha ohledech horší než jeho předchůdce, v důsledku čehož byl nejen sesazen z evropského prodejního trůnu, který dříve okupoval s až neuvěřitelnou stabilitou, ale měl co dělat, aby se udržel mezi nejlepší evropskou desítkou.
Němci si ale zejména od loňského roku začali sypat popel na hlavu a mluvit od rána do večera o tom, kterak to s Golfem 8 nezvládli a nyní naslouchají kritickým hlasům. Měli tak přistoupit k mnoha změnám zejména v kabině a s faceliftem Golfu spojili nemalá očekávání. Kvůli tomu by ale evidentně neměli při premiéře, která se odehraje na konci tohoto měsíce, být překvapeni, když se namísto bouřlivého aplausu ozve leda vlažný potlesk. Z prvních fotek, které automobilka v souvislosti s právě probíhajícím veletrhem elektroniky CES v Las Vegas publikovala, se totiž nezdá, že by změny byly až tak radikální. Navíc si díky nepozornosti automobilky můžeme nemaskované auto prohlédnout i zvenčí, kde o čemkoli radikálnějším nelze mluvit už vůbec.
Vítanou změnou je pochopitelně návrat skutečných tlačítek na volant, neboť stávající provedení s dotykovými ploškami s haptickou odezvou není milováno pomalu nikým - stačí totiž chvíle nepozornosti, a rázem aktivujete funkci, kterou jste aktivovat nechtěli. Středový displej pak působí mnohem větším dojmem, přičemž jej doplňuje ovládací lišta, která je podsvícená a v noci ji tak najdete i jinak než po hmatu. Očekávat pak jistě můžeme i modernizaci multimédií, stejně jako se změní nabídka čalounění a dekorů. To je ale z novinek vše, alespoň z těch, které jsou vítané.
VW totiž aktuálně ukázal Golf GTI, tedy to provedení, které se již nemá vrátit s manuální převodovkou. Jakkoli tedy výše popsané novinky mohou vést k opětovnému zvýšení prodejů, ikonická varianta může začít mizet z hledáčku nadšenců. A pokud tu nebude král, ke kterému by se klientela mohla upnout, může se zhoršená nálada dotknout i zbytku portfolia. Na soudy je pochopitelně ještě brzy, ovšem i tak se zdá, že VW kráčí špatným směrem. Už jen vzhledem k rostoucím prodejům pomalu všech aut, v jejichž případě jsou trojice pedálů a „fofrklacek“ i nadále nabízeny.
Přesunout se můžeme k exteriéru, který sice na oficiálních fotkách halí maskovací fólie, zatímco si ale část lidí z VW dávala práci s polepem karoserie, jiná zjevně zapomněla, že exteriér je viditelný také v palubním menu. Venkovní vzhled tak byl znovu propálen třeba skrze video, které můžete vidět níže - v čase okolo 18:30 spatříte auto v detailu úplně ze všech stran. A byť vůz jistě nepůsobí odpudivě, o žádné velké změně není možné mluvit ani zde.
Co se techniky týče, nemělo by v podstatě být o čem mluvit. Vrátit by se totiž měly stávající agregáty, ať již jde o benzinové, dieselové či hybridní jednotky. Ve finále tedy nejvíce bude záležet na cenách, které nejspíš zamíří nahoru. To Golfu příliš neprospěje, ostatně již nyní je propast mezi ním a hlavně Hyundai i30 opravdu razantní (Němci startují na 634 900 Kč, Korejci na 399 990 Kč). S návratem na trůn tedy již nikdo soudný nepočítá, tedy alespoň ne v dohledné době. Pokud to VW s Golfem znovu vezme za správný konec, jeho věrná klientela je tak rozsáhlá, že z něj znovu může být prodejní hit dřív, než vedení firmy řekne „Schuster”.
![VW ukázal přepracovaný Golf víc, než chtěl, zvenčí i zevnitř. Změny nejsou vůbec tak radikální, jak sliboval - 1 - VW Golf 8.5 2024 facelift preview 01](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![VW ukázal přepracovaný Golf víc, než chtěl, zvenčí i zevnitř. Změny nejsou vůbec tak radikální, jak sliboval - 2 - VW Golf 8.5 2024 facelift preview 02](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![VW ukázal přepracovaný Golf víc, než chtěl, zvenčí i zevnitř. Změny nejsou vůbec tak radikální, jak sliboval - 3 - VW Golf 8.5 2024 facelift preview 03](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![VW ukázal přepracovaný Golf víc, než chtěl, zvenčí i zevnitř. Změny nejsou vůbec tak radikální, jak sliboval - 4 - VW Golf 8.5 2024 facelift preview 04](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![VW ukázal přepracovaný Golf víc, než chtěl, zvenčí i zevnitř. Změny nejsou vůbec tak radikální, jak sliboval - 5 - VW Golf 8.5 2024 facelift preview 05](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![VW ukázal přepracovaný Golf víc, než chtěl, zvenčí i zevnitř. Změny nejsou vůbec tak radikální, jak sliboval - 6 - VW Golf 8.5 2024 facelift preview 06](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![VW ukázal přepracovaný Golf víc, než chtěl, zvenčí i zevnitř. Změny nejsou vůbec tak radikální, jak sliboval - 7 - VW Golf 8.5 2024 facelift preview 07](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![VW ukázal přepracovaný Golf víc, než chtěl, zvenčí i zevnitř. Změny nejsou vůbec tak radikální, jak sliboval - 8 - VW Golf 8.5 2024 facelift preview 08](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![VW ukázal přepracovaný Golf víc, než chtěl, zvenčí i zevnitř. Změny nejsou vůbec tak radikální, jak sliboval - 9 - VW Golf 8.5 2024 facelift preview 09](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![VW ukázal přepracovaný Golf víc, než chtěl, zvenčí i zevnitř. Změny nejsou vůbec tak radikální, jak sliboval - 10 - VW Golf 8.5 2024 facelift preview 10](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![VW ukázal přepracovaný Golf víc, než chtěl, zvenčí i zevnitř. Změny nejsou vůbec tak radikální, jak sliboval - 11 - VW Golf 8.5 2024 facelift preview 11](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![VW ukázal přepracovaný Golf víc, než chtěl, zvenčí i zevnitř. Změny nejsou vůbec tak radikální, jak sliboval - 12 - VW Golf 8.5 2024 facelift preview 12](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![VW ukázal přepracovaný Golf víc, než chtěl, zvenčí i zevnitř. Změny nejsou vůbec tak radikální, jak sliboval - 13 - VW Golf 8.5 2024 facelift preview 13](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![VW ukázal přepracovaný Golf víc, než chtěl, zvenčí i zevnitř. Změny nejsou vůbec tak radikální, jak sliboval - 14 - VW Golf 8.5 2024 facelift preview 14](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![VW ukázal přepracovaný Golf víc, než chtěl, zvenčí i zevnitř. Změny nejsou vůbec tak radikální, jak sliboval - 15 - VW Golf 8.5 2024 facelift preview 15](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
Interiér Golfu osmé generace se v rámci faceliftu promění jen v detailech, změny v případě exteriéru můžete vidět hlavně na videu níže v čase okolo 18:30. Avíza velkých změn se zdála být velkým povykem pro nic. Foto: Volkswagen
Zdroje: Volkswagen, the car crash review@YouTube
Bleskovky
Nejpomalejší BMW M dneška je současně jedno z těch nejdražších v české nabídce. Je také těžké, ošklivé a nepřekvapivě nechtěné
před 2 hodinamiBugatti Chiron SS se ve sprintu až k 400 km/h postavilo Rimacu Nevera. Asi to nemělo dělat
včeraSrovnání dieselových dodávek VW, Fordu a Peugeotu ve sprintu je neobvyklé představení, tohle jsou králové levých pruhů
25.7.2024
Nové na MotoForum.cz
- MotoGP 2025: 14 potvrzených, 8 míst je volných včera 17:30
- IDM Superbike: Bez čtyř stabilních jezdců včera 15:00
- Zdravotní problémy nepustily Königa do závodu IDM nebo superbiků v Mostě včera 11:00
- Míří šampionát World Superbike na Slovakia Ring? včera 09:00
- Test Harley-Davidson Low Rider ST: basa tvrdí muziku včera 08:00
Nejčtenější články
Fernando Alonso znamená pro Aston Martin tolik, že jen kvůli němu postavil nový model s V12 a úchvatným manuálem
27.6.2024Po „noční můře” prožité s elektromobilem se majitel raději vrátil k 12 let staré spalovací ojetině
27.6.2024Pokus Korejců o dostupný masový elektromobil je sympatický, ale marný. Sami netuší, kdy tato auta reálně zlevní
27.6.2024Nové Bentley Continental je venku. Technickými změnami zákazníkům víc bere než dává
27.6.2024Sedany se vrátí, říká designový guru GM, ve srovnání s SUV mají nepřekonatelnou výhodu
27.6.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 07.27. 12:04 - GeneHawkins
- BMW Divize 07.27. 10:33 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 07.27. 10:15 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.27. 10:02 - Truck Daškam
- S větrem ve vlasech.... 07.26. 15:24 - pavproch
- Cyklistické vlákno 07.26. 15:01 - Kavis
- Dříve M135i, nyní ///M2 07.26. 13:26 - Vrooom
- Chlubítko univerzální 07.26. 09:58 - petr_riha