Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Jaguar se chce vrátit na závodní dráhy, propustkou je nový F-Type
2.4.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Britové mají v rodokmenu hned šest vítězství z Le Mans, za poslední dobu ale žádné triumfy nepřidali. To by se ale během pár let mělo změnit.
Jen málokterá automobilka se může chlubit tak slavnou závodní minulostí jako Jaguar. Pro potvrzení stačí jen pohled na listinu vítězů slavného podniku 24 hodin Le Mans, kde se v 50. letech minulého století profiloval XK-120C a C-Type. Skutečná dominance přišla až v letech 1955-1957, kdy se na příčku nejvyšší pokaždé postavil Jaguar D-Type. Na tento úspěch britská značka zavzpomínala v letech 1988 a 1990 s modely XJR-9LM a XJR-12, poté však její aktivity začaly být směrovány do týmu Formule 1. To z dnešní perspektivy nebyl dobrý nápad, před transformací na Red Bull přeci jen Jaguar Racing mnoho prvních míst nezaznamenal. To by se ale v budoucnu mělo změnit, neboť „velká kočka“ z Coventry ohlásila svůj návrat na závodní kolbiště. O šampionát F1 se sice jednat nebude, v centru všeho se totiž má ocitnout nový F-Type.
Otázkou ovšem zůstává, kdy se tak stane. Jak totiž prohlásil šéf značky Adrian Hallmark na autosalonu v New Yorku, návrat Jaguaru k závodění „je nutný, ale nebude okamžitý“. Tedy jinými slovy během nějakých tří až pěti let bychom tovární tým na kolbištích očekávat rozhodně neměli, místo toho se automobilka hodlá soustředit na navýšení svých prodejů, s čímž dle našich pravidelných zpráv z rozličných míst světa zatím nemá problém.
Aby Hallmark ještě podložil význam svých slov, dodal, že středobodem všech závodních aktivit bude nový F-Type. To je fakt, který souvisí i se směřováním běžné nabídky - dvoumístné kabrio se zaměří na sportování, zatímco příští generace Jaguaru XK bude favorizovat komfort a luxus. S ohledem na představení té druhé (v roce 2006) se přitom dá očekávat, že tato budoucnost přijde na řadu dříve než závody.
Nový Jaguar F-Type bude propustkou značky na závodní okruhy. Aktuálně ovšem není jisté, kdy se tak stane
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejnovější články
- V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
před hodinou - Tesla si nechala zaplatit v roce 2017 od Pepsi za 100 tahačů, dodala jich jen 36. Ze 125 kamionů pro UPS ani jeden
před 3 hodinami - „Příšerné” nařizování elektromobilů zabije automobilový průmysl, říká šéf Stellantisu, začne to ve Velké Británii
před 4 hodinami - BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
včera - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem si otevíral pusu
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva