Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Jaguar XJ 2016: očekávat můžeme opět jen dva rozvory, ne dva druhy karoserie
25.4.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Šéfdesignér značky Ian Callum vnesl jasno do měsíc trvajících spekulací. Budoucí designový směr je prý jasně daný, nejasnosti zůstávají pod kapotou.
Na začátku tohoto měsíce se v magazínu Edmunds objevila spekulace týkající se příštího Jaguaru XJ, kterou dále rozdmýchal šanghajský autosalon. Na základě informací amerických kolegů měla automobilka připravovat hned dvě karosářské verze, z nichž ta konzervativnější měla potěšit hlavně čínskou klientelu, jež u prémiových automobilů poměrně lpí na tradicích. Nyní už víme, že to byla čistá kachna - podle šéfdesignéra značky Iana Calluma se něco takového nestane, neboť dva druhy karoserií by „enormně navýšily náklady a navíc by mátly zákazníky“.
Obdobným spekulacím se ale nemůžeme divit, soudobý vzhled limuzíny (představené v roce 2009) totiž kromě Britů jen málokdo přešel bez reptání. Návrat k tradicím by tak sice byl logickou volbou, ale jak správně Callum naznačuje, rozhodně ne tou nejlevnější. V roce 2016 se tak nakonec dočkáme evoluce současného designového jazyka, přičemž stejně jako nyní můžeme počítat s existencí verzí s krátkým a dlouhým rozvorem.
V souvislosti s aktuálním vývojem u sesterského Range Roveru je pak naprosto jasný i vývoj v motorovém prostoru. Vrcholná verze zřejmě opětovně dostane přeplňovaný osmiválec, u základnějších modelů ale rozhodně nepřekvapí třílitrový turbodiesel i nový benzinový motor V6 se stejným objemem a kompresorem.
Nejisté je pak využití benzinového a dieselového čtyřválce. S ohledem na kroky Mercedesu třídy S, kterému se nové XJ má velmi přiblížit, máme však za to, že ke snižování spotřeby a emisí ad absurdum dojde i v Coventry...



























Jaguar XJR je prozatím posledním příspěvkem značky v kategorii sportovních limuzín. Netradiční vzhled, který příliš netěší konzervativní klientelu, přitom bude pokračovat i zcela novým modelem, jež dorazí v roce 2016
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Novému „Bugatti pro chudé” vysekl poklonu slavný moderátor. Prý je tak dobré, že na něj může být hrdý každý Američan
včeraDalší silniční Formule 1 Mercedesu lehla popelem, při jízdě začala hořet. Pro automobilku je stále větším prokletím
včeraNejsilnější Ferrari dneška s 1 000 koní vyzvalo na souboj dva upravené německé kompakty. Dostalo „čočku”, na kterou v Itálii nejsou zvyklí
2.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- MotoGP míří do Aragonu včera 09:53
- Michael Dunlop zůstává neporaženým 2.6.2025
- První závod side vyhrála dvojice Ryan Crowe/Callum Crowe 2.6.2025
- TT 2025 začala trumfem Daveyho Todda 2.6.2025
- KTM je zpět nebo je to jeho labutí píseň? 2.6.2025
Nejnovější články
Čínský majitel Volva a Mercedesu pod svou značkou takřka zkopíroval Audi A7, autu dal jméno A7
před 2 hodinamiFord Focus na některých místech neobjednáte už v žádné verzi. Jeden slavný příběh se chýlí ke konci, i když zájem nepolevuje
před 3 hodinamiDodnes jediný majitel si před 37 léty koupil špičkovou „komunistickou” vývozní Škodu. Moc toho s ní nenajel, až teď ji prodává
před 5 hodinamiOkřídlené ruské supersporty moří nepřestávají fascinovat, na vodu spustili už šestý moderní kus
včeraNovému „Bugatti pro chudé” vysekl poklonu slavný moderátor. Prý je tak dobré, že na něj může být hrdý každý Američan
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva