Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Jak mít parkovací asistent i ve starém autě? Majitel Porsche 356 našel cestu
31.7.2016 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Spousta moderních výbavových prvků je v autech spíše pro zlost než k užitku, takový parkovací asistent ale pomůže. Jak ho dostat do „analogového” vozu?
Jestli se automobily v posledních letech v některém ohledu opravdu dramaticky proměnily, pak jde o jejich výbavu. Ještě před 10 či 15 léty bylo v mnohých vozech luxusem elektrické stahování oken, o klimatizaci ani nemluvě, dnes na trhu existuje jen hrstka vozů, které by měly manuálně stahovaná okna byť jen vzadu a bez klimatizace se pomalu neprodávají ani mini.
To jsou ovšem pouhé symboly, velký posun nastal zejména mezi všemožnými elektronickými vymoženostmi, které se do aut dostávají zejména v rámci příplatkových prvků. Navigací dnes nedojmete ani dívky z kdysi střediskových vsí a v případě rozličných asistentů si toho můžete i do relativně běžných aut pořídit tolik, že cosi jako autopilot klidně „vykřešete” i z Volkswagenu Golf.
Pravda, mezi těmito výmysly najdeme spoustu hloupostí, které je lepší nekupovat, je mezi nimi ale i dost praktických pomocníků. Třeba takový parkovací asistent je v době, kdy se spodní hrany oken aut šplhají kamsi na úroveň Sněžky a z aut není vidět pomalu ani dopředu, skoro nutnost. Zastánci tradic až za hrob asi nebudou souhlasit, ale osobně si myslím, že kdo si na něj jednou zvykne, už nechce jinak - s autem začnete zacházet odlišným způsobem, přibude vám šestý smysl a jakmile zkusíte zaparkovat s vozem bez něj, budete se cítit nejistí.
Potíž je ale v tom, že zatímco z nových aut jej dnes můžete mít skoro ve všech, v těch starších prostě nejsou. Existuje možnost si takovou věc dokoupit, ale ještě jsem neviděl auto, na kterém by dolepené senzory vypadaly dobře, nemluvě o tom, že na některá auta je dát ani nemůžete - ať už proto, že by na nich vypadala jako pěst na oko, nebo jsou tak „analogová”, že celé udělátko ani dost dobře nejde k něčemu připojit.
Porsche 356 Speedster je nepochybně jedním z takových, která splňují obojí. Neřešme nyní, zda je vůz na snímcích pravý, jde o repliku nebo předělávku jiné 356 (sázíme na C, ale neberte nás za slovo), na každý pád je to výjimečně zajímavé auto, které nemůžete ničím podobným zprznit. A přesto může být problém zaparkovat tak, abyste věděli, že jste co nejblíže překážce a přitom vůz neodřeli, jak z toho ven?
Na níže přiložených fotkách Thoma Paanakkera si můžete prohlédnout jedno velmi neotřelé řešení monackého majitele této ikony, ať už pravé nebo ne. Aby byl s to vůz „přirazit” co nejblíže jedné z tyčí zabraňující čemusi, si k autu pořídit jakousi bóji, kterou k tyči přidělal. Do té může i v nízké rychlosti „drcnout” a voila - na světě je dokonale přesný parking bez oděrků, měkká bóje napoví a nepoškrábe.
Berte to s nadsázkou, samozřejmě, nicméně v některých případech to použitelné skutečně je. Nejsme si tedy jisti, jak bude možné bóji využít jinde, ale zavěsit půjde třeba za znak Mercedesu a svěsit znovu dolů... A nebo stačí přidat k sadě trochu lepící pásky a rázem bude fungovat skoro kdekoli. Podívejte se na to, minimálně za kreativitu si tento Monačan zaslouží uznání...








Přemek Podlaha by z tohoto vynálezu jistě měl radost
Zdroj: Thom Paanakker@Autojunk
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Někdo si nechal předělat svou Hondu na Alfu Romeo. Teď má spolehlivé auto, které nevypadá jako z jiné planety
včeraNejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
2.5.2025Číňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
1.5.2025
Nejčtenější články
Kie došla kuráž, po tristním přijetí nejošklivějšího auta posledních let zoufale říká: Tak si s tím aspoň sjeďte, než nás pošlete do háje
6.4.2025K mání je průkopník luxusních německých stíhačů, „podpultový” Mercedes S od AMG mohlo mít jen 70 vyvolených
7.4.2025Lada začala prodávat první sportovní Nivu v historii, za malé peníze toho nabízí opravdu hodně
7.4.2025Studie ukázala, že na elektromobilech dnes vydělávají pouhé čtyři automobilky. A i to je optimistický pohled na věc
7.4.2025Poslední pětiválcové Audi se začíná loučit brutální 510koňovou verzí, tuhle svalnatou záď z něj uvidíte nejčastěji
7.4.2025
Živá témata na fóru
- VZKAZY 05.04. 19:13 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 05.04. 18:41 - M.Z.
- Onboard videa 05.04. 15:24 - Truck Daškam
- OT: Už ani na bajku nemůžu yezdit.... 05.04. 14:31 - pavproch
- BMW Divize 05.04. 13:31 - pavproch
- 2 a 4 ventily - vlastnosti 05.04. 09:47 - Ondrais
- GTD + STI 05.03. 17:37 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 05.03. 16:38 - Stepan