Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Jak se jezdí s výkonným německým sedanem upraveným na ruční ovládání?
29.6.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Ruční ovládání aut není ničím novým, vídáme jej ve vozech používaných paraplegiky. Ti ale obvykle nesahají po pětisetkoňových ostrých sedanech.
Běžný člověk k ovládání auta potřebuje ruce a nohy. Jsou ovšem lidé, kteří nohy používat z jakéhokoliv důvodu nemůžou. I mezi nimi jsou automobiloví nadšenci, i když se to nemusí zdát. Důkazem budiž velmi zajímavá auta přestavěná na ruční ovládání pro paraplegiky, mezi nimi i tenhle Mercedes-Benz E 55 AMG generace W211 patřící jedné sympatické dámě. Skutečně, tohle auto si na ježdění vybrala žena, i když k jeho ovládání může používat jen ruce.
Americký novinář Matt Farah se s ním projel, aby vyzkoušel, jaké to je, ovládat pětisetkoňovou zadokolku kompletně rukama. A zjistil, že to je docela jednoduché - musíte si na to zvyknout a vyžaduje to sílu v rukou, kterou každý člověk, tuplem pak je-li něžného pohlaví, nemusí mít. Ale jinak to není tak těžké, jak by se mohlo zdát. Rozhodně ne tak, abyste museli procházet měsíčním kurzem, jak to je v USA nutné, když vám ochrnou nohy.
Problémem by samozřejmě byla manuální převodovka, ale pokud jste fanouškem ostrých Mercedesů, až na pár případů typu 190 E 2.5-16 to není podstatný zádrhel, protože bývají vybaveny automatickou převodovkou. Ježdění sportovními auty a invalidní vozík se tedy navzájem nevylučují a je skvělé vidět to v reálu. Konec konců, nejsmutnější je, když nějaká nešťastná událost někomu v životě zamezí dělat to, co má opravdu rád. Ježdění výkonným autem to očividně být nemusí...






Jezdit v autě s ručním ovládáním je rozdíl, ale ne zas tak velký, jak by se zcela zdravému člověku mohlo zdát
Zdroj: TheSmokingTire@YouTube
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Příplatkové karbonové stěrače na Porsche 911 jsou výsměch v době, kdy auto s faceliftem nabralo 82 kilo jako nic
před 10 hodinamiMožná bude stačit málo, aby se z designově katastrofálních nových Mercedesů stali krasavci
včeraLevnější verze nových Mercedesů dají ostatním lidem na palubě jasně najevo, jak moc jste na nich šetřili
9.9.2025
Nové na MotoForum.cz
- Prokletí, nebo požehnání? Odchod Ducati z MotoE včera 14:35
- Kawasaki Versys 650 2026: v nových barvách včera 10:20
- Naposled v Evropě, pak následuje zámořská série 10.9.2025
- Montesa Cota 4RT 301RR, Cota 4RT 260R a 4Ride: novinky v trialovém světě 9.9.2025
- Duo BMW v šampionátu WSBK 2026 je už kompletní 8.9.2025
Nejnovější články
„Prvním pravidlem byznysu je dělat to, co chce zákazník,” říká šéf Škody. Takže nabídne víc nechtěných elektromobilů, to dá rozum
před 7 hodinami„Designové návrhy od AI jsou z 99 % na ho...,” prohlásil šéfdesignér Mercedesu. Copak asi říká na ty svoje?
před 8 hodinamiPříplatkové karbonové stěrače na Porsche 911 jsou výsměch v době, kdy auto s faceliftem nabralo 82 kilo jako nic
před 10 hodinamiMuselo to přijít: Škoda zvažuje, jestli zařízne spíš Octavii, nebo skončí Superb
před 11 hodinamiKdyž už, tak už: Ford ohlásil svou už 110. letošní svolávací akci. Týká se skoro 1,5 milionu aut, firma o problému ví už 10 let
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva