Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Jaký je v praxi hot hatch Hyundai, který za méně nabízí více výkonu než Octavia RS?
4.10.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nejen pro Škodu je tohle auto hozená rukavice - až 275 koní výkonu za méně peněz než maximálně 245 u RS nezní na papíře špatně. Co praxe?
Na první opravdový korejský hot hatch jsme čekali dlouho. Letos jsme se konečně dočkali, přičemž dle posledních informací je Hyundai i30 N levnější než konkurence, i když nabízí citelně více výkonu. Mat Watson z Carwow pak dodává, ono čekání se vyplatilo, neboť značka neudělala nikde chybu a zákazníkům dodala skutečný ostrý hatchback. Tedy nejen rychlý vůz, ale také praktický a vhodný ke každodennímu používání.
Watson se posadil za volant verze Performance, jenž sice stejně jako základní provedení užívá přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec, ovšem naladěný na 275 koní místo 250. S tímto výkonem by se Hyundai i30 N mělo rozjet z klidu na stovku za 6,1 sekundy, realita je však o trochu horší.
Na absolutní špičku třídy korejská novinka tak jako tak nestačí příbuzný. Hyundai se totiž rozhodlo jít spíše proti autům jako je Octavia RS či standardní verze Golfu GTI (v obou případech nanejvýš 245 koní) než třeba proti Hondě Civic Type-R. A spíše než na sportovnost se zaměřilo právě na praktičnost. Vůz vám tak neustále nastavuje vlídnou tvář, a to i když tlačíte na pilu.
Za vším stojí zejména adaptivní tlumiče, díky kterým lze přepínat mezi standardním režimem a módem N. Napomáhají totiž nejen vyrovnávat náklony karoserie, ale zároveň negují i potápění přídě při ostrém brzdění. K tomu přihoďte rozsáhlou standardní výbavu, lehce přibroušený vzhled vůči základnímu modelu a rázem skoro nemáte důvod, proč pátrat u konkurence. Více vám prozradí kompletní Matova recenze či přiložené snímky...





















Mat Watson byl z testu i30 N více než nadšený. Vůbec poprvé se tak za volantem jakéhokoliv Hyundai usmíval
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
dnes
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Vážně to není „my proti nim”? Opravdu jsou lidé vyvíjející elektrická a spalovací auta stejní nadšenci, jen pracují s „jiným materiálem”?
před 6 hodinami
Sbírka zesnulého milovníka italských aut fascinuje svou pestrostí, takto lakovaná Ferrari si nenechal dělat nikdo jiný na světě
před 7 hodinami
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací totálně zhroutily, i když zlevnily až pod úroveň dotovaných cen
před 9 hodinami
Hledáte nejpohodlnější autosedačku pro vaše děti? Už jste ji našli, jmenuje se Thule Palm
před 9 hodinami
Honda chce vrátit do nabídky další ze svých ikon. Pro dobro nás všech doufáme, že to neudělá
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.04. 19:37 - Truck Daškam
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- BMW Divize 11.04. 13:56 - pavproch
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
- Jednostopé okénko 11.04. 06:58 - řidičBOB
- IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
- Rychlodotazy 11.03. 08:35 - HondaMan
