Japonská legenda s výkonem Bugatti ukázala svou rychlost na Autobahnu, málem zlomila ručičku tachometru

Před pár dekádami byl tento stroj na vrcholu potravinového řetězce už z výroby, i teď se na něj ale dokáže vrátit. Původně oficiálně udávaný výkon 280 koní byl s pomocí úprav skoro zečtyřnásoben a dynamika tomu odpovídá.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Japonská legenda s výkonem Bugatti ukázala svou rychlost na Autobahnu, málem zlomila ručičku tachometru

29.11.2022 | Petr Prokopec

Japonská legenda s výkonem Bugatti ukázala svou rychlost na Autobahnu, málem zlomila ručičku tachometru

/

Foto: Nissan

Před pár dekádami byl tento stroj na vrcholu potravinového řetězce už z výroby, i teď se na něj ale dokáže vrátit. Původně oficiálně udávaný výkon 280 koní byl s pomocí úprav skoro zečtyřnásoben a dynamika tomu odpovídá.

Nissan Skyline GT-R je bezesporu jednou z největších automobilových legend. Je nicméně třeba se ptát, zda by jeho věhlas byl takový, kdyby nešlo o jeden z hlavních vozů filmové série Rychle a zběsile. Zatímco přitom v prvním a třetím díle měli producenti k dispozici čtvrtou generaci s kódovým označením R33, ve dvojce a devítce se objevil její nástupce, asi nejznámější provedení R34. V rámci pětky pak dorazil i zakladatel celé linie, a to Skyline první generace. Šlo o později vyráběné kupé, které bylo známo pod označením KPGC10.

Dnes nicméně bude řeč o variantě, která se rychlé a zběsilé sérii nikdy neobjevila. Třetí generace s kódovým označením R32 přitom stála na počátku veškerého věhlasu, v jejím případě totiž Nissan poprvé použil dnes již legendární komponenty. Tedy 2,6litrový přeplňovaný šestiválcový motor RB26DETT a pohon všech kol ATTESA E-TS. Spojení mezi nimi pak měl na starosti pětistupňový manuál, který přenášel 280 koní. Šlo nicméně o důsledek gentlemanské dohody japonských výrobců, nikoli o skutečný výkon.

Pro jednoho z evropských majitelů ovšem ani pravděpodobně reálných 350 koní nebylo dost. Motor tedy prohnal mnoha úpravami, z nichž jedna zahrnovala výměnu původních menších turbodmychadel za jedno obrovské. Výkon tak vzrostl na zhruba 1 000 koní a točivý moment na 963 Nm. Je přitom jasné, že s touto silou by původní převodovka měla potíže, proto byla nahrazena šestistupňovou sekvencí. S ní pak majitel může řadit až okolo devíti tisíc otáček, což je na přeplňovaný motor opravdu neskutečné.

Jak už asi tušíte, upravený Skyline je rychlý a zběsilý, stejně jako jeho filmoví příbuzní. Na videu pořízeném Nizozemci z AutoTopNL se povětšinou pohybuje nad hranicí 180 km/h, kde mu úsměvně končí tachometr - ručička se tak přetáčí až zpět k nule a skoro to vypadá, že se o zarážku co chvíli zlomí. Podle GPS dojde i na pokoření magické třístovky, není to ale maximálka, která na tomto voze ohromí. Je to zrychlení v doprovodu opravdu hrozivého zvukového projevu, však se na vše níže podívejte sami.


Japonská legenda s výkonem Bugatti ukázala svou rychlost na Autobahnu, málem zlomila ručičku tachometru - 1 - Nissan Skyline GT-R R32 ilustracni foto 01Japonská legenda s výkonem Bugatti ukázala svou rychlost na Autobahnu, málem zlomila ručičku tachometru - 2 - Nissan Skyline GT-R R32 ilustracni foto 02Japonská legenda s výkonem Bugatti ukázala svou rychlost na Autobahnu, málem zlomila ručičku tachometru - 3 - Nissan Skyline GT-R R32 ilustracni foto 03
Nissan Skyline GT-R R32 jako první z „vrhu“ dostal do vínku motor RB26DETT a pohon všech kol ATTESA E-TS. S obojím byl poté k dispozici i nástupce, ze kterého však evoluce udělala rychlejší a jistější vůz. Série Rychle a zběsile jej pak udělala i známějším. Foto: Nissan

Zdroj: AutoTopNL@YouTube

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše