Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Jean Alesi dostal tučnou pokutu za rychlost. Paradoxně na německém Autobahnu
22.7.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Francouzský závodník a někdejší pilot za Ferrari F1 překročil rychlostní limit o 56 km/h. Za to si vysloužil nemalou pokutu i zákaz usednutí za volant.
Špičkoví závodní jezdci to mají na veřejných silnicích občas těžké. Při svých schopnostech a zkušenostech by bez problémů mohli i z běžných dopravních prostředků „vymáčknout“ více než ostatní motoristé. Nicméně zákon platí pro každého, o čemž se kdysi přesvědčil i slavný Michael Schumacher. Ten v roce 2007 nestíhal letadlo a tak si prohodil místa s taxikářem. Ten samozřejmě proti takovému počinu nic nenamítal, sedminásobný světový šampión byl však záhy pranýřován tiskem. Pokutu ovšem nedostal, přestože Opel Vivaro rozjel až na 163 km/h.
O poznání méně štěstí měl nyní Jean Alesi. Francouzský závodník s italskými kořeny byl přistižen policí, jak překročil rychlostní limit o 56,3 km/h. Kupodivu se tak stalo na německém Autobahnu, tedy v místech vyhlášených svou neomezenou rychlostí. Jenže i německé dálnice mají místy upravené rychlostní limity a právě na takovém úseku byl Alesi změřen.
Jeho přestupek mu vynesl pokutu v přepočtu více než 25 tisíc korun, přičemž zároveň nejspíš nebude smět v Německu dva měsíce usednout za volant. Jinak se ale prý celý střet s rukou zákona nesl v pozitivním duchu. Alesi si s policisty popovídal o své závodní minulosti, kdy v šampionátu Formule 1 jezdil za týmy Tyrrell, Ferrari, Benetton či Sauber, a poté pokračoval ve své cestě.
My pak jen můžeme dodat, že Alesi mířil na Nürburgring, kde jeho syn Giuliano testoval Formuli Renault. K této divizi má přitom velmi dobře nakročeno, neboť je momentálně čtvrtý v šampionátu francouzské Formule 4. Začátku sezóny přitom dominoval, kdy vyhrál na okruhu Circuit de Lédenon, kde rovněž zajel i pole position a nejrychlejší kolo.



Jean Alesi dostal pokutu za rychlost. Kupodivu se tak stalo v zemi, která byla ještě donedávna prosta jakýchkoliv limitů
Zdroj: Autoweek
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 6 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejnovější články
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
před 32 minutami
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
před 2 hodinami
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
před 3 hodinami
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
před 5 hodinami
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
