Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Jeden z posledních sporťáků s atmosférou a manuálem předvedl své zrychlení. Bere dech
26.9.2018 | Petr Prokopec
Kombinace výkonného motoru bez turba a ručně řazené převodovky je dnes naprostou raritou. U Porsche ji nabízí a už zvukový projev motoru točícího až 9 tisíc ot. vás odzbrojí.
Řízení je pro některé tou nejzábavnější věcí, kterou lze dělat s oblečenými kalhoty. V rámci všech možností však jízda po dálnici patří mezi ty nejméně záživné, a to i za předpokladu, že jste na německém Autobahnu, kde neplatí rychlostní limity. Řadě lidí by proto mohlo přijít zcela zbytečné sledovat nejnovější video, které se točí okolo akcelerace Porsche 911 GT3 v přímém směru. Nicméně zdání někdy klame, a právě toto je ten případ.
Důvodem je skutečnost, že jde o generaci 991.2, tedy o provedení, které již prošlo faceliftem. Na rozdíl od předchozí verze tak zákazníci mohou sáhnout i po manuální převodovce. S ní je vůz pomalejší než s automatem, nicméně je více než jisté, že na něco tak přízemního si žádný z majitelů stěžovat nebude. Naopak lze od nich čekat chválu na bezkonkurenční propojení člověka a stroje. A navíc, pomalé tohle Porsche fakt není.
Svědčí o tom data GPS, dle kterých 911 GT3 zvládá zrychlit na stovku za 4,2 sekundy a na dvoustovku za 11,9 sekundy. To jsou v obou případech horší údaje, než naznačuje automobilka v oficiálních technických parametrech, špatná ale rozhodně nejsou. To lze ostatně tvrdit také o pružném zrychlení ze stovky na dvoustovku, které odpovídá akceleraci nového BMW M5 s 600 koňmi a automatem. Kapitolou samou pro sebe je pak řezavý zvuk točivého plochého šestiválce s červeným polem až u 9 tisíc otáček, to se dnes už nevidí a neslyší.
České zastoupení Porsche si za tuto dynamiku říká o 4 250 000 Kč, což je stejná suma jako u automatu. V jeho případě přitom akcelerace na stovku má dle výrobce proběhnout již za 3,4 sekundy, pročež vlastně není divu, že lidé dávají přednost právě tomuto provedení. My ale závidíme spíše těm, co jsou sice pomalejší, ale kteří sáhli po dnes již takřka neužívané kombinaci atmosféry a manuálu.
Porsche 911 GT3 s atmosférickým motorem a manuální převodovkou pomalé rozhodně není. A svým zvukovým projevem dokáže ohromit
Bleskovky
- Tesla Cybertruck byla nafocena v Moskvě, její majitel se sankcím jen směje
2.5.2024 - Fisker oznámil, že koncem června zahájí masivní propouštění. Budete se divit, ale je to projev optimismu
1.5.2024 - Takhle by to dopadlo, kdyby se Škoda odvázala a pod hlavičkou RS nabídla skutečné sportovní auto
29.4.2024
Nejnovější články
- Konkurence Dacie od Stellantisu už je hotová věc, levná auta začne ještě letos sekat jako Baťa cvičky
včera - Kupec kýčovitého Mercedesu za rok a půl vlastnictví prodělal kalhoty, každý ujetý kilometr ho stál přes 374 Kč
včera - „Bezemisní nafta” prolomila klíčovou cenovou hranici, elektromobily dávají ještě menší smysl
včera - Údajně revoluční čínské baterie pro elektromobily až tak revoluční nejsou, i proto je Nio nikomu neprodá
včera - Uctívaný nezničitelný kombík Mercedesu se dá koupit skoro nejetý po 1. majiteli, stojí pakatel díky kosmetické vadě
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva