Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Jediné současné Bugatti vám naservíruje brutální projev motoru 8,0 W16 quad turbo přímo pod nos, je to neskutečný rachot
24.5.2025 | Petr Miler
Divíte se, proč zákazníci podobných superaut nemají zájem o jejich elektrické alternativy? Poslechněte si projev tohoto stroje a pochopíte to po třech sekundách. Jeho zvukový projev je prostě technická symfonie té nejvyšší úrovně.
Mateho Rimaca musíte jako automobiloví nadšenci milovat, i kdyby se vám náhodou nelíbilo nic od toho, odkud pochází, až po to, jak vypadá. Je to totiž sám fanda k pohledání. A dává to najevo nejen tím, čím sám nejraději jezdí, ale také tím, co jako šéf Bugatti a Rimacu dělá.
Jeho Nevera může být auto, které vám vůbec nic neříká, Rimac ale na rozdíl od mnoha jiných v podobné pozici nejedná dogmaticky a nikomu ho necpe. Sám přiznal, že bohatí lidé elektromobily prostě nechtějí, čímž jen potvrdil stejné poznání Mercedesu. Nemá tedy problém jednat podle toho a v Bugatti si navzdory docela jiným důvodům svého příchodu do firmy vydupal, že nový Tourbillon bude znovu spalovací.
Tomuto modelu se ale dnes věnovat nebudeme, Bugatti má v zásobě ještě jednu novinku, která má místo motoru V16 bez turba v útrobách ještě 1600koňovou jednotku W16 s turby čtyřmi. Jde o otevřený Mistral a právě jeho projev se nám sám Rimac rozhodl předvést na videu. Je totiž dechberoucí. Jak sám Mate R. říká, nad hlavou nemáte nic a přímo za dní sání, které musí zpracovávat hekrolitry vzduchu mířící k oněm čtyřem turbům. Co to dělá za zvuky... To prostě musíte slyšet.
Pusťte si přiložené video i s Mateho komentářem, který správně připomíná, že motor má čtveřici turb, která fungují sekvenčně i paralelně naráz - dvě současně plní motor jen v nízkých otáčkách a dvě jen ve vyšších. Když se druhá dvojice přidá, je to jasně patrné, je to krásný vysavač. A když Mate ubírá plyn, zejména v závěru videa, je zřetelně slyšet práce blow-off ventilu a obtoku turba. Je to vskutku krásná symfonie, už kvůli ní prostě lidé budou takové auto chtít...



Bugatti Mistral je elegán, skrývá v sobě ale malého-velkého výtržníka, motor W16 se vskutku brutálním zvukovým projevem. Foto: Bugatti
Zdroj: materimac@Instagram
Bleskovky
Řidič Ferrari ještě s motorem V12 bez turba se v běžném provozu rozjel na 326 km/h, je to let za zvuku jako ze starých F1
před 10 hodinami
Ford Mustang s továrním kompresorem se postavil vrcholné Tesle Model 3 ve sprintu s jednou zatáčkou, favorit dostal na zadek
24.12.2025
Tvůrce Call of Duty zemřel při ošklivé nehodě se svým Ferrari, kolemjdoucí vše natočili na video
24.12.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Automobilka vlastnící Land Rover začala prodávat menší Land Rover za cenu lepších kol na originál
28.11.2025
Muž najel s novým kupé Bentley s motorem W12 za pár let neuvěřitelné kilometry, jen za benzin zaplatil tolik, kolik jste vy dali za několik aut
28.11.2025
Nástupce Simsonu zkusil s novými stroji přejít na elektrický pohon a selhal. Firma spadla do insolvence, bankrot je na dohled
28.11.2025
Audi odhalilo nový šestiválcový TDI v A6 s velmi sebekritickou registrační značkou. Vrací se do firmy smysl pro realitu?
28.11.2025
Další automobilky narychlo vrací spalovací motory původně jen elektrickým modelům, sázka na jednu kartu je přivádí ke krachu
28.11.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
