Jediné současné Bugatti vám naservíruje brutální projev motoru 8,0 W16 quad turbo přímo pod nos, je to neskutečný rachot

Divíte se, proč zákazníci podobných superaut nemají zájem o jejich elektrické alternativy? Poslechněte si projev tohoto stroje a pochopíte to po třech sekundách. Jeho zvukový projev je prostě technická symfonie té nejvyšší úrovně.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Jediné současné Bugatti vám naservíruje brutální projev motoru 8,0 W16 quad turbo přímo pod nos, je to neskutečný rachot

před 4 hodinami | Petr Miler

Jediné současné Bugatti vám naservíruje brutální projev motoru 8,0 W16 quad turbo přímo pod nos, je to neskutečný rachot

/

Foto: Bugatti

Divíte se, proč zákazníci podobných superaut nemají zájem o jejich elektrické alternativy? Poslechněte si projev tohoto stroje a pochopíte to po třech sekundách. Jeho zvukový projev je prostě technická symfonie té nejvyšší úrovně.

Mateho Rimaca musíte jako automobiloví nadšenci milovat, i kdyby se vám náhodou nelíbilo nic od toho, odkud pochází, až po to, jak vypadá. Je to totiž sám fanda k pohledání. A dává to najevo nejen tím, čím sám nejraději jezdí, ale také tím, co jako šéf Bugatti a Rimacu dělá.

Jeho Nevera může být auto, které vám vůbec nic neříká, Rimac ale na rozdíl od mnoha jiných v podobné pozici nejedná dogmaticky a nikomu ho necpe. Sám přiznal, že bohatí lidé elektromobily prostě nechtějí, čímž jen potvrdil stejné poznání Mercedesu. Nemá tedy problém jednat podle toho a v Bugatti si navzdory docela jiným důvodům svého příchodu do firmy vydupal, že nový Tourbillon bude znovu spalovací.

Tomuto modelu se ale dnes věnovat nebudeme, Bugatti má v zásobě ještě jednu novinku, která má místo motoru V16 bez turba v útrobách ještě 1600koňovou jednotku W16 s turby čtyřmi. Jde o otevřený Mistral a právě jeho projev se nám sám Rimac rozhodl předvést na videu. Je totiž dechberoucí. Jak sám Mate R. říká, nad hlavou nemáte nic a přímo za dní sání, které musí zpracovávat hekrolitry vzduchu mířící k oněm čtyřem turbům. Co to dělá za zvuky... To prostě musíte slyšet.

Pusťte si přiložené video i s Mateho komentářem, který správně připomíná, že motor má čtveřici turb, která fungují sekvenčně i paralelně naráz - dvě současně plní motor jen v nízkých otáčkách a dvě jen ve vyšších. Když se druhá dvojice přidá, je to jasně patrné, je to krásný vysavač. A když Mate ubírá plyn, zejména v závěru videa, je zřetelně slyšet práce blow-off ventilu a obtoku turba. Je to vskutku krásná symfonie, už kvůli ní prostě lidé budou takové auto chtít...


Jediné současné Bugatti vám naservíruje brutální projev motoru 8,0 W16 quad turbo přímo pod nos, je to neskutečný rachot - 1 - Bugatti Mistral 2024 zaverecne testy 07Jediné současné Bugatti vám naservíruje brutální projev motoru 8,0 W16 quad turbo přímo pod nos, je to neskutečný rachot - 2 - Bugatti Mistral 2024 zaverecne testy 09Jediné současné Bugatti vám naservíruje brutální projev motoru 8,0 W16 quad turbo přímo pod nos, je to neskutečný rachot - 3 - Bugatti Mistral 2024 zaverecne testy 06
Bugatti Mistral je elegán, skrývá v sobě ale malého-velkého výtržníka, motor W16 se vskutku brutálním zvukovým projevem. Foto: Bugatti

Zdroj: materimac@Instagram

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.