Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Jediné současné Bugatti vám naservíruje brutální projev motoru 8,0 W16 quad turbo přímo pod nos, je to neskutečný rachot
24.5.2025 | Petr Miler
Divíte se, proč zákazníci podobných superaut nemají zájem o jejich elektrické alternativy? Poslechněte si projev tohoto stroje a pochopíte to po třech sekundách. Jeho zvukový projev je prostě technická symfonie té nejvyšší úrovně.
Mateho Rimaca musíte jako automobiloví nadšenci milovat, i kdyby se vám náhodou nelíbilo nic od toho, odkud pochází, až po to, jak vypadá. Je to totiž sám fanda k pohledání. A dává to najevo nejen tím, čím sám nejraději jezdí, ale také tím, co jako šéf Bugatti a Rimacu dělá.
Jeho Nevera může být auto, které vám vůbec nic neříká, Rimac ale na rozdíl od mnoha jiných v podobné pozici nejedná dogmaticky a nikomu ho necpe. Sám přiznal, že bohatí lidé elektromobily prostě nechtějí, čímž jen potvrdil stejné poznání Mercedesu. Nemá tedy problém jednat podle toho a v Bugatti si navzdory docela jiným důvodům svého příchodu do firmy vydupal, že nový Tourbillon bude znovu spalovací.
Tomuto modelu se ale dnes věnovat nebudeme, Bugatti má v zásobě ještě jednu novinku, která má místo motoru V16 bez turba v útrobách ještě 1600koňovou jednotku W16 s turby čtyřmi. Jde o otevřený Mistral a právě jeho projev se nám sám Rimac rozhodl předvést na videu. Je totiž dechberoucí. Jak sám Mate R. říká, nad hlavou nemáte nic a přímo za dní sání, které musí zpracovávat hekrolitry vzduchu mířící k oněm čtyřem turbům. Co to dělá za zvuky... To prostě musíte slyšet.
Pusťte si přiložené video i s Mateho komentářem, který správně připomíná, že motor má čtveřici turb, která fungují sekvenčně i paralelně naráz - dvě současně plní motor jen v nízkých otáčkách a dvě jen ve vyšších. Když se druhá dvojice přidá, je to jasně patrné, je to krásný vysavač. A když Mate ubírá plyn, zejména v závěru videa, je zřetelně slyšet práce blow-off ventilu a obtoku turba. Je to vskutku krásná symfonie, už kvůli ní prostě lidé budou takové auto chtít...



Bugatti Mistral je elegán, skrývá v sobě ale malého-velkého výtržníka, motor W16 se vskutku brutálním zvukovým projevem. Foto: Bugatti
Zdroj: materimac@Instagram
Bleskovky
Unikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
včera„Bugatti pro chudé” se konečně ukázalo v akci na okruhu i ve sprintu. Je to nejrychlejší auto svého druhu, poráží i špičková Ferrari a Lamba
9.6.2025Prototyp elektrického BMW M3 se ukázal v akci na okruhu. Působí jako rychlá a tichá smrt, právě k té může mít nejblíž
7.6.2025
Nejnovější články
V dobách „motorové svobody” se v Evropě dalo koupit i tohle: Normální kompakt s motorem 2,0 V6
před 9 hodinamiAston Martin pustí 10 šťastlivcům nejrychlejší auta, která kdy vyrobil, nechá si za ně řádně zaplatit
před 10 hodinamiCosi piccola... Nový Fiat Panda se dočká menšího a ještě levnějšího sourozence, Italové s ním nebudou otálet
včeraBMW ukázalo první auto z možná revoluční rodiny Neue Klasse, řidičům bavoráků sebere jednu z jejich oblíbených „libůstek”
včeraUnikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva