Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Jedno z nejrychlejších aut planety se postavilo 370koňové motorce, převálcovala ho při jízdě po zadním
28.7.2025 | Petr Prokopec
Je to brutální silniční střela spojující výkon téměř 1 300 koní výkonu s podobnou hmotností v kilogramech. Mezi auty je těžké jí najít rovného, vedle upraveného Suzuki Hayabusa hraje druhé housle.
Koenigsegg Jesko patří mezi nejvýkonnější a nejrychlejší vozy planety. Švédská stíhačka osazená přeplňovaným pětilitrovým osmiválcem na zadní kola posílá nejméně 1 298 koní, to při spalování „obyčejného“ benzinu. Pokud však její majitel do nádrže natankuje biopalivo E85, může počítat dokonce s 1 622 kobylami. To vše při hmotnosti 1 390 kg, což je údaj, který počítá s veškerými náplněmi a řidičem. Jesko se tak může chlubit opravu působivým poměrem výkonu a hmotnosti.
Přes tohle všechno ale tento hypersport skončil v nejnovějším srovnání britského Carwow v cíli jako druhý. Na startovní čáru se totiž vedle něj postavilo Suzuki Hayabusa. Nikoli však standardní provedení, u kterého 1,34litrový řadový čtyřválec zásobuje zadní kolo 190 koňmi. Motorka totiž prošla poměrně zásadní tuningovou úpravou u britské společnosti TTS Performance, která motor osadila kompresorem Rotrex, mezichladičem stlačeného vzduchu a dalšími „drobnostmi”. Výkon tak vzrostl na 370 koní, na něž připadá 335 kg hmotnosti - na motorku hodně, obecně ale muší váha.
SuperBusa, jak zní název upravené motory, tak disponuje 1 104 koňmi na tunu. Vedle toho Jesko rázem působí jako chudý příbuzný, neboť při spalování benzinu disponuje „pouze“ 934 k/t. Na druhou stranu však má k dispozici dvě poháněná kola, a tedy víc trakce. To se jasně prokázalo hlavně při startu, kdy jezdec na motorce musel udělat v podstatě vše naprosto správně, aby byl v cíli první. A opakovaně během akcelerace i ve vysokých rychlostech jel jen po zadním kole.
Jednostopý stroj nakonec s časem 9,8 sekundy ten dvoustopý o desetinu překonal. Pokud by nicméně povrch byl hladký jako na závodních drahách, Koenigsegg by nejspíše nestačilo ani zmíněných 1 622 koní. TTS totiž loni na trati Santa Pod Raceway zajelo čtvrtmíli za pouhých 8,35 sekundy. Letos se navíc SuperBusa začala nabízet dokonce se 400 kobylami. Zda se ale takový výkon vůbec povede úspěšně přenést na silnici, Britové zatím nedemonstrovali - evidentně se už oněch 370 koní pohybuje na hranici jakkoli (natož pak rozumně) použitelného.



Koenigsegg Jesko je dělo mezi děly a zvládá zrychlit z 0 na 400 km/h za 18,82 sekundy, vedle upraveného Suzuki Hayabusa přesto hraje druhé housle. Foto: Koenigsegg
Zdroj: Carwow@Youtube
Bleskovky
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
27.10.2025
Poslední svolávací akce konečně provalila počet skutečně prodaných Tesel Cybertruck
26.10.2025 (1)
Nové na MotoForum.cz
- Vyhazov manažera komplikuje Salačovu pozici včera 14:15
- Jose Antonio Rueda může odletět domů včera 14:10
- Pozitivní zpráva z Kuala Lumpur včera 14:00
- Je Dixon pro MotoGP příliš pomalý? „Někteří lidé si to myslí.“ včera 11:24
- Triumph Bonneville Bobber 2026: s větší palivovou nádrží včera 08:00
Nejnovější články
Majitel najel s Golfem čtvrté generace přes 1 milion km, stále původní motor „Pumpe-Düse” to zvládl s lehkostí
včera
Do dražby jde sbírka aut a lodí odsouzeného podvodníka. Vkus mu nejde upřít, teď o vše přijde bez rezervních cen
včera
Ferrari ukázalo nový supersport se dvěma volanty. Auto bude prodávat, reálně ale nikdo nezatočí ani s jedním z nich
včera
Aby to nezapadlo: I s koncem roku 2025 si můžete v ČR koupit nový 130koňový dieselový rodinný kompakt za 430 tisíc Kč
včera
Maserati vůbec poprvé předalo svou techniku italské policii, své prodeje tím zvýšilo dramaticky
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
