Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Jedno z nejsilnějších naftových SUV historie ukázalo, co i dnes dovede na německé dálnici
20.8.2021 | Petr Miler
Podobným autům bohužel už odzvonilo, dnes nenajdete v nabídce jediné automobilky v Evropě ani osmiválcový diesel. Kdysi to šlo i s desetiválcem a projev takového auta fascinuje i dnes.
Bohužel jsme se jako lidstvo nepoučili ze svých vlastních minulých chyb, a tak jsme odsouzeni k tomu je opakovat. Nic jiného nás nemůže napadnout při pohledu na vývoj současného automobilového světa. Jestli něco činí život nudným, plochým a nezáživným, pak je to tendence k unifikaci a jakési průměrnosti. Přitom jsou to extrémy, které těší a inspirují - nikoho nenadchne setkání s 10 tisíci Golfy 1,5 TSI denně, udělá vám ale den, když potkáte jeden Golf R32.
Takové automobily jsou ovšem z nabídek jen vytlačovány. Stejně jako Salieri nemohl vystát Mozarta, najdou se tací, kteří bojují proti podobným vozům jako nebezpečným, škodlivým a kdo ví co ještě, jako by snad sešlo na tom, co má pod kapotou možná promile aut toho či onoho typu. Regulace zejména EU extrémy penalizují a činí v podstatě nereálnými, a tak si mezi auty můžete stále více vybírat jen z něčeho stále více a více podobného. A nedá se čekat, že by snaha o přepřáhnutí na elektrický pohon způsobila cokoli jiného než další posun tímto směrem.
Než se tak stalo, byli tu lidé jako Ferdinand Piëch, který snad i může být rád, že už není mezi živými. Byl to člověk, který věděl, že mimořádné verze jsou skvělým kořením i jinak obyčejných aut, a tak často i ryze osobně dostal do výroby výjimečné stroje, na které dnes můžeme jen vzpomínat. Jedním z takových byl motor 5,0 V10 TDI a všechna auta, která se jej dočkala. Jedním z nich byl VW Touareg.
V tomto modelu nabízel motor V10 TDI až 350 koní a 850 Nm, což znamenalo stovku za 6,7 sekundy a maximálku 235 km/h - v předminulé dekádě to bylo na dieselové SUV něco. Vůz z roku 2004, který vám ukážeme v akci dnes, je ve skromnější specifikaci s 313 koňmi a 750 Nm, i tak je to ale mimořádný vůz. Dieselový pětilitr bohužel neproslul spolehlivostí, a tak dnes není snadné narazit na auto, které by někdo byl ochoten prohnat naplno, člověk, který stojí za kanálem TopSpeedGermany na Youtube, to ale udělal.
Podívejte se na vše podstatné níže, řekne to víc než tisíc slov. Motor má na diesel stále jemný projev a s těžkým, 2,6tunovým SUV hýbe s lehkostí. Papírově se má zvládat rozjet až na 230 km/h a nedá se říci, že by to pro nějse 17 léty krku problém - na 200 km/h je jako nic, na 210 to pořád jde snadno a byť dostat se k maximálce chvíli trvá, pořád to není nezáživná podívaná, zvláště uvážíte-li stále tichý projev celého auta. Škoda, že něco takového už na svět nepřijde jako nové, nejspíše už nikdy.






VW Touareg V10 TDI měl kdysi třeba i Michael Schumacherovi, prostě výjimečné auto pro výjimečné lidi. Takovým doba nepřeje, a tak se na jeho projev můžeme dívat jen optikou vozu z roku 2004 - ani tak se dnes na Autobahnu neztratí. Ilustrační foto: Volkswagen
Zdroj: TopSpeedGermany@Youtube
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před hodinou
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Grand Prix se vrací do Evropy včera 09:57
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada včera 08:00
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
- Hakim Danish místo Yamanaky 3.11.2025
- Marquez je o 2 kroky vpřed před ostatními 2.11.2025
Nejnovější články
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
před 38 minutami
Dacia chystá nový kombík, který se postaví i drahým verzím Škody Octavia, stát má vedle nich pakatel
před 2 hodinami
Nový Renault Twingo kompletně odhalil únik ještě před premiérou. Vypadá skvěle, v nitru ale skrývá nepříjemné překvapení
před 4 hodinami
Vážně to není „my proti nim”? Opravdu jsou lidé vyvíjející elektrická a spalovací auta stejní nadšenci, jen pracují s „jiným materiálem”?
včera
Sbírka zesnulého milovníka italských aut fascinuje svou pestrostí, takto lakovaná Ferrari si nenechal dělat nikdo jiný na světě
včera
Živá témata na fóru
- BMW Divize 11.05. 09:54 - M.Z.
- Policejní kontroly a měření 11.05. 09:26 - Brus
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
- Jednostopé okénko 11.04. 06:58 - řidičBOB
- IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
- Rychlodotazy 11.03. 08:35 - HondaMan
