Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Jeep Grand Cherokee SRT8 2012 přijde v Evropě na 1,7 milionu Kč
22.9.2011 | Petr Miler | 2 příspěvky
Jeep nedávno oznámil, že nový Grand Cherokee v extrémní verzi SRT8 nabídne také evropským zákazníkům. Nyní víme i to, kolik bude stát.
Když Jeep letos zjara představil novou generaci Grand Cherokee SRT8, nepočítali jsme ani v nejmenším s tím, že by tento vůz dorazil na starý kontinent. Důvod je prostý - limity spotřeby paliva schované za emise CO2 platné od 1. ledna 2012 a vymáhané mimořádně tvrdými pokutami za jejich překročení fandí rozličným autům, ale velkým offroadům s objemnými, atmosféricky plněnými motory rozhodně nikoli.
O to větší bylo naše překvapení, když Jeep na konci srpna oznámil, že „indiána” SRT8 nabídne i v Evropě. Briskní výpočet očekávané pokuty za nadlimitní spotřebu do kasy EU (cca půl milionu korun za každý prodaný vůz) ale dával tušit, že půjde buď o vůz velmi drahý (čemuž ovšem prvotní informace nenasvědčovaly), nebo jej Jeep pojme spíše jako „pojízdné promo” a na každém prodaném autě nevydělá v lepším případě nic. Pravdivou se ukázala varianta číslo dvě.
Přímo nejvyšší šéf Jeepu Mike Manley totiž potvrdil, že vůz bude k mání ve velmi solidní výbavě za cenu nepřesahující 60 000 britských liber, tedy do 1,7 milionu Kč. Pravda, to je o něco více, než se původně spekulovalo, přesto je to ve srovnání s podobně potentní a tak vysokými pokutami za normovanou spotřebu nezatíženou konkurencí relativně nízká částka. Nezapomeňte, že jde o vůz s 465 koňmi, 630 Nm točivého momentu, zrychlením z 0 na 100 km/h za 4,8 sekundy, absolvováním čtvrtmíle s pevným startem pod 13 sekund a zrychlením 0 na 160 km/h s následným zabrzděním zpátky do klidu za méně než 16 vteřin. Maximální rychlost činí neomezených 255 km/h. To všechno nejsou o moc horší čísla než třeba u Porsche Cayenne Turbo, které je ale téměř dvakrát dražší.
Že je tento Grand Cherokee pro Jeep spíše „imagemakerem” svědčí jak Manleyho slova o tom, že „SRT8 vrací Jeepu důvěryhodnost”, tak zejména fakt, že počet dostupných vozů na starém kontinentu bude striktně omezen na 4 500 vozů ročně. Grand Cherokee přitom není žádná malosériová specialitka a ať si říká kdo chce co chce, množství dostupných vozů v tomto případě nesvědčí o ničem jiném, než že jejich prodej znamená pro Jeep spíše přímou ztrátu, kterou mu má vynahradit dlouhodobý efekt v podobě zvýšení atraktivity celé modelové řady i značky jako takové. Ostatně, Mike Manley potvrdil i to, že žádná další vysokovýkonná verze Jeepu k mání v Evropě nebude.
Vůz se dostane na trh v průběhu příštího roku a na tomto místě si vám dovolíme připomenout už jen to, že jde o jednu z novinek stále aktuálního frankfurtského autosalonu. Pokud vás zajímají další, přečtěte si náš speciálu věnovaný IAA 2011.






Jeep Grand Cherokee SRT8 2012
Diskuze 2 příspěvky
Bleskovky
- Majitel dál upravil auto s lakem, který z něj dělá dvojrozměrný objekt, teď mate ještě víc
včera - Jízda s šestiválcovým Golfem ve specifikaci pro důchodce připomíná, co jsme měli a nemáme
včera - Válečný veterán si k 90. narozeninám koupil nové auto, k Fabii Junior má vážně daleko
14.1.2021 - Někdo osadil Škodu Rapid samotažným zařízením, nabourané auto odveze „po svých”
12.1.2021 - Němec zkusil rozjet na dálnici na maximálku auto z dob, kdy u nás Škoda 130 byla luxus
10.1.2021
Nejnovější články
- Pokus Alfy Romeo o návrat je takový průšvih, že ji překonává i 6 let pohřbená značka
před 10 hodinami - Nejluxusnější SUV Kie vypadá tak málo jako Kia, že ani nenese její logo
včera - Druhé nejvzácnější BMW M udělalo za pár let z obyčejných lidí bohaté, jedno je teď k mání
včera - Pohaslá hvězda Fordu chytila druhý dech, i v těžkých časech drží prapor značky
včera - Majitel dál upravil auto s lakem, který z něj dělá dvojrozměrný objekt, teď mate ještě víc
včera - Asi nejpodivnější náklaďák dějin je z SSSR. Bral „sto na sto” a uměl kouzelné věci
včera - Jízda s šestiválcovým Golfem ve specifikaci pro důchodce připomíná, co jsme měli a nemáme
včera - Lada výrazně zlevnila svou vlajkovou loď, i tu lze nyní koupit skoro za hubičku
včera - K mání je dodnes nejeté, historicky první auto s revolučními brzdami. Je to stroj času
včera - Proč downsizing motorů nepřináší kýženou úsporu paliva? Zůstalo jen u dobré myšlenky
15.1.2021
Nové na MotoForum.cz
Živá témata na fóru
- Koronavirus 20:38 - Zajda
- BMW Divize 19:44 - Vrooom
- Politický koutek 19:13 - Stepan
- Dálniční známka 2021 15:37 - Zajda
- Elektromobily a vse kolem nich 15:17 - ctrl_j
- Za kolik jezdíte s benzínem? 13:33 - řidičBOB
- Chlubítko univerzální 13:14 - Arnie J
- Fabia 1.9 SDI 47kw r.v 12/2001 jakou rozvodovou sadu 10:42 - Zajda
- Zabavne kabrio kolem 300tis 01:13 - BillyRay
- Co právě teď posloucháte? 15.1.2021 - 970ka