Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Jeep míří vysoko, chce v Evropě prodávat 125 tisíc aut ročně
29.3.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Americká terénní klasika v uplynulých letech v Evropě prakticky vyklidila pole. Nyní se ale vrací a míří velmi vysoko, chce prodávat více aut než konkurenční Land Rover.
Jeep se s 15 tisíci prodanými vozy na evropských trzích za loňský rok řadí mezi Popelky, v posledních měsících ale zatroubil k mohutné ofenzivě. I my jsme vám nedávno nabídli první dojmy z jízdy s novým Grand Cherokee, který je v tuto chvíli základem atraktivity evropské nabídky značky. Jeho příchodem ale cesta Jeepu za lepšími výsledky terpve začíná.
Cílem firmy je totiž dostat se s prodeji až k hranici 125 tisíc prodaných aut do roku 2014. Aby bylo reálné takového cíle dosáhnout, musí Jeep značně vylepšit svou nabídku, pouze nový Cherokee by to nezvládl. Klíčovým stavebním kamenem se má stát nová generace modelu Compass, který nedávno prošel výrazným faceliftem. Již v roce 2013 se má objevit jeho zcela nová inkarnace postavená na platformě Fiatu, jež bude sloužit i chystané Alfě Giulia. S prodlouženým rozvorem a zvětšeným rozchodem má představovat typické evropské SUV ve stylu BMW X3. A těm se v současnosti na trhu velmi daří.
Nový Compass má nahradit nejen současný model stejného jména, ale i stárnoucí Jeep Patriot. Pod kapotou se mají objevit především čtyřválcové dieselové motory, které jsou pro úspěch v této třídě klíčové. Prodeje značky pak má dále podpořit faceliftovaný Wrangler, nový Cherokee a do roku 2014 jsou očekávány změny i u současného Grand Cherokee.
I přes významné změny v nabídce je plán Jeepu pro Evropu, který byl nastíněn samotným šéfem koncernu Fiat-Chrysler Sergiem Marchionnem, více než optimistický. A to zvláště pokud uvážíme, že jiná terénní klasika jménem Land Rover prodává v evropských zemích okolo 75 tisíc aut ročně. Přitom britská značka má starém kontinentu lepší tradici a její nabídka dnes nemá větších trhlin. Ostatně ne všechny Marchionneho plány vycházejí. Třeba Alfa Romeo měla v tuto dobu prodávat okolo 300 tisíc aut za rok, reálné číslo je jen o něco lepší než třetinové...






Jeep Grand Cherokee 2011 v našem nedávném prvním testu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
včeraUnikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025„Bugatti pro chudé” se konečně ukázalo v akci na okruhu i ve sprintu. Je to nejrychlejší auto svého druhu, poráží i špičková Ferrari a Lamba
9.6.2025
Nejnovější články
Drahé značky musí litovat, že kdy vsadily na elektromobily, s obyčejnějšími auty prohrávají jedno srovnání za druhým
včeraPokud česká armáda opravdu potřebuje mobilní kuchyně, máme pro ni řešení. Místo 5 milionů stojí 36 tisíc
včeraFinové chtějí na elektrický pohon předělat i obří trajekty, už jejich základní parametry šokují svou absurditou
včeraFiat se chce stát tím, čím už vlastně býval, výrobcem normálních aut pro lidi. Jeho další novinka půjde po krku Dacii
včeraVW je zjevně nepoučitelný. Jakýkoli neúspěch ho neodradí od toho, aby elektromobil udělal i z toho nejnevhodnějšího auta
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 06.15. 18:41 - řidičBOB
- IT poradna 06.15. 11:12 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.15. 10:23 - řidičBOB
- Politický koutek 06.15. 07:51 - Stepan
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 06.14. 23:32 - Truck Daškam
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 06.14. 10:00 - Stepan
- Rychlodotazy 06.14. 07:56 - Panáček
- VZKAZY 06.13. 14:29 - abgx1