Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Každý Mercedes třídy C bude od příští generace hybridní
24.3.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Nová generace Mercedesu C bude zřejmě řádným ekologickým počinem. Má standardně dostat hybridní pohon, uvažuje se i o tříválcích a cílem je až neskutečně nízká produkce emisí CO2.
Současná generace Mercedesu třídy C právě prošla faceliftem, a tak ji na trhu čekají maximálně tři roky, pak přijde generace nová. A podle všeho bude o hodně jiná.
S novými informacemi přišel britský Autocar, podle jehož zdrojů se Mercedes při vývoji zaměřil hlavně na snižování emisí CO2, tedy spotřeby paliva. Naftové varianty by se měly dostat s emisemi CO2 pod úroveň 100 gramů na kilometr, benzinové by se pak měly pohybovat mezi 110 a 120 gramy. To je jistě ambiciózní cíl, jak ho chce Mercedes dosáhnout?
Automobilka nyní prý testuje prvotní prototypy a zatím váhá, zda po vzoru BMW použít tříválcové motory. Ty by ke snížení papírové spotřeby a tedy i emisí CO2 jistě vedly, stejně nesporně by však měly za následek snížení kvality jízdy, čemuž se Mercedes chce vyhnout. Alternativní možností je tak využití čtyřválců s možností odpojení až dvou válců, čímž by pověstný vlk nažral a koza by přitom zůstala takřka v celku.
Co je ale prý jisté je využití hybridní technologie. Všechna provedení Mercedesu C další generace by měla být vybavena i elektromotorem a akumulátory, které napomohou efektivnějšímu nakládání s energií. Dále by měly být sníženy mechanické ztráty motorů a převodovek a ke všemu by se i přes instalaci nezbytných akumulátorů a dalšího motoru měla pohotovostní hmotnost vozu snížit v průměru o 10 procent.
Zatím jde pouze o spekulace a z výše zmíněných slov si nemůžeme být jisti ničím. Obvykle dobře informované zdroje Autocaru se ale příliš často nemýlí, navíc podobný přístup dává s ohledem na současné nálady ve společnosti smysl. Pravdu se dozvíme v dalších letech, nejpozději pak v roce 2014, kdy by nové „Céčko” mělo dorazit na trh.






Současný Mercedes-Benz třídy C s faceliftem pro rok 2011
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
před 10 hodinamiHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- PP v Suzuce získal Johann Zarco 11:09
- Honda se zbavuje Chantry: rozchod je kompletní, i za cenu ztráty sponzora včera 14:31
- Qualifying 8h Suzuka: Honda před BMW včera 11:29
- Iannone končí po sezóně v týmu Go Eleven včera 10:03
- Suzuka 8h - první kvalifikace včera 08:38
Nejnovější články
Elektrické Kie a Fordy už v USA skoro nikdo nechce ani v momentě, kdy měly růst v jakési předsmrtné křeči
před 4 hodinamiHonda poznává následky sázky na downsizing, místo nezdolných jednotek v ruce má hromadnou žalobu za poruchové motory na krku
před 5 hodinamiBentley vám teď do auta na přání instaluje i zlaté výdechy ventilace nebo tvíd, ve výsledku tím ale ukazuje jen tragičnost doby
před 7 hodinamiPorsche urychlilo návrat spalovacího nástupce Macanu, chybná sázka na elektřinu ho ale bude ještě hodně bolet
před 8 hodinamiMax Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva