Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Koenigsegg zajel rekord legendárního okruhu, i když po něm nikdy dřív nejel a jeho pilot ho znal jen z Playstationu
20.8.2024 | Petr Miler
Co lépe nakonec ukazuje dynamickou dominanci určitého auta, než když někam přijde, vidí a zvítězí, ani se vlastně nesnaží? Auto navíc nevyužilo svého plného výkonového potenciálu, Jesko Attack je prostě jiná liga.
Chcete-li na okruhu vypadat jako ti největší machři na řízení široko daleko, máte přinejmenším dvě možnosti, jak toho docílit. Buď se naučíte opravdu excelentně řídit, dostanete z jakéhokoli auta maximum a budete využívat nemohoucnosti jiných. Anebo si pořídíte auto, se kterým i jako nepřipravená „lopata” pojedete všechny kolem. Aut schopných plnit druhou popsanou roli by se jistě našlo víc, chcete-li ale skutečný „creme de la creme” z tohoto ranku, musí být vaší volbou Koenigsegg Jesko Absolut.
Jen tento stroj zajíždí okruhové rekordy omylem. A tentokrát se i snad aspoň trochu snažil na legendárním kalifornském okruhu v Laguna Seca. Obávaná, horizontálně i vertikálně velmi spletitá trať se pro víc jak 1000koňový hypersport s pohonem jen zadních kol zdá být vhodná jako žlutá kravata na pohřeb, ale jak vidno...
Níže si tak můžete pustit video, díky kterému může být Jesko Absolut od neděle 18. srpna titulováno jako nejrychlejší produkční vůz této ikonické trati. Asi 3,5kilometrový okruh vůz zdolal za 1 minutu a 24,86 sekundy, což jej posílá o 0,58 sekundy před Czinger 21C, dosavadního rekordmana. To nezní až tak dominantně, jenže tovární pilot Koenigseggu Markus Lundh na této trati nikdy neřídil, znal ji akorát z Playstationu. A ani vůz v Laguna Seca nikdy nebyl, to činí celý zápis ještě cennějším.
A pozor, auto stejně jako minule tankovalo jen 98oktanový benzin, takže jeho 5,0litrový V8 se dvěma turbodmychadly generoval „jen” 1 280 koní výkonu. Když tento motor nakrmíte E85, výkon se zvýší na citelně působivějších 1 600 koní. Auto tak znovu bořilo rekordy, aniž by Koenigsegg využíval jeho možností na maximum. I to jen ukazuje, jak pro výhry na okruzích skoro bez ohledu na okolnosti bude tím pravým, zvlášť pokud se ho naučíte řídit, podívejte se na to sami níže.


Koenigsegg Jesko je opravdu extrémně rychlé auto, v Laguna Seca to znovu dokázal, když přepsal historii za pro něj značně nedokonalých okolností. Foto: Koenigsegg
Zdroj: Koenigsegg
Bleskovky
Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025Mercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
27.6.2025Nástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
26.6.2025
Nejnovější články
Potopená obří loď zapálená podle všeho elektromobily pohřbila na dně oceánu auta za miliardy. A účet za celé fiasko dál roste
před 2 hodinamiOjetá Audi A6 a A7 lákají na image držáku ve spojení s nízkými cenami, pozor ale na typický nešvar prestižních aut
včeraKlání německých superkombíků a supersedanů znovu ukázalo pomíjivost hybridních pohonů, s prázdnými baterkami budou nahrané
včeraČíňané musí mít vždy o něco víc. Zatímco Audi končí u A8, oni ukázali A9L, na svou velikost a luxus uvnitř stojí pakatel
včeraNejvětší dnešní propadák Škody dál líže dno prodejních tabulek. Prodává se ještě 4x hůř než beztak nechtěná Scala
včera