Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Koenigsegg zajel rekord legendárního okruhu, i když po něm nikdy dřív nejel a jeho pilot ho znal jen z Playstationu
20.8.2024 | Petr Miler
Co lépe nakonec ukazuje dynamickou dominanci určitého auta, než když někam přijde, vidí a zvítězí, ani se vlastně nesnaží? Auto navíc nevyužilo svého plného výkonového potenciálu, Jesko Attack je prostě jiná liga.
Chcete-li na okruhu vypadat jako ti největší machři na řízení široko daleko, máte přinejmenším dvě možnosti, jak toho docílit. Buď se naučíte opravdu excelentně řídit, dostanete z jakéhokoli auta maximum a budete využívat nemohoucnosti jiných. Anebo si pořídíte auto, se kterým i jako nepřipravená „lopata” pojedete všechny kolem. Aut schopných plnit druhou popsanou roli by se jistě našlo víc, chcete-li ale skutečný „creme de la creme” z tohoto ranku, musí být vaší volbou Koenigsegg Jesko Absolut.
Jen tento stroj zajíždí okruhové rekordy omylem. A tentokrát se i snad aspoň trochu snažil na legendárním kalifornském okruhu v Laguna Seca. Obávaná, horizontálně i vertikálně velmi spletitá trať se pro víc jak 1000koňový hypersport s pohonem jen zadních kol zdá být vhodná jako žlutá kravata na pohřeb, ale jak vidno...
Níže si tak můžete pustit video, díky kterému může být Jesko Absolut od neděle 18. srpna titulováno jako nejrychlejší produkční vůz této ikonické trati. Asi 3,5kilometrový okruh vůz zdolal za 1 minutu a 24,86 sekundy, což jej posílá o 0,58 sekundy před Czinger 21C, dosavadního rekordmana. To nezní až tak dominantně, jenže tovární pilot Koenigseggu Markus Lundh na této trati nikdy neřídil, znal ji akorát z Playstationu. A ani vůz v Laguna Seca nikdy nebyl, to činí celý zápis ještě cennějším.
A pozor, auto stejně jako minule tankovalo jen 98oktanový benzin, takže jeho 5,0litrový V8 se dvěma turbodmychadly generoval „jen” 1 280 koní výkonu. Když tento motor nakrmíte E85, výkon se zvýší na citelně působivějších 1 600 koní. Auto tak znovu bořilo rekordy, aniž by Koenigsegg využíval jeho možností na maximum. I to jen ukazuje, jak pro výhry na okruzích skoro bez ohledu na okolnosti bude tím pravým, zvlášť pokud se ho naučíte řídit, podívejte se na to sami níže.


Koenigsegg Jesko je opravdu extrémně rychlé auto, v Laguna Seca to znovu dokázal, když přepsal historii za pro něj značně nedokonalých okolností. Foto: Koenigsegg
Zdroj: Koenigsegg
Bleskovky
Řízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
včeraHybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
31.3.2025Starý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
30.3.2025
Nejnovější články
Brusel už vám jde i po řidičáku. Chce celoevropské zákazy řízení, smysl to nedává z podstaty
před 11 hodinamiTakhle VW reaguje na svůj úpadek? Chce, aby sama řídila i jeho spalovací auta, to ho opravdu nespasí
včeraPokud máte dost odvahy a aspoň 2 miliony, můžete si pořídit poslední Ferrari dostupné s manuálem a motorem uprostřed. Charisma má
včeraGiugiaro vyškolil Teslu, takhle se dělá hranaté auto s nelakovanou karoserií. Vše platil mexický miliardář
včeraTohle je motor W10, který VW kvůli testům nacpal do BMW M5. Auto koupil Slovák, teď na brzdě ukázal, co umí
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva