Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Konec Cygnetu bude Aston Martin stát dalších 10 milionů Eur, chce je Toyota
10.10.2013 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Aston bude muset Japoncům zaplatit pokutu za porušení dohody, týkající se dodávek iQ pro stavbu Cygnetů. To citelně zhorší jeho ekonomické výsledky.
Ukončit výrobu Cygnetu bylo pro britský Aston Martin jediný logický krok. Prodával se dost špatně, i když to nebyla taková tragédie, jak prezentují některá média. Není se co divit - Cygnet je Toyota iQ s jinými plasty zvenčí a lepší kůží uvnitř. Pochopitelně tedy zůstal pohon předních kol, avšak cenovka narostla na téměř milion korun, trojnásobek ceny původního iQ.
I přes to, že Cygnet sloužil primárně ke snížení průměrných emisí CO2 Astonu Martin, gaydonské automobilce je nevyplatí jej dále vyrábět. To ale znamená porušení dohody s Toyotou a smluvní pokutu 10 milionů Eur, tedy asi 251 milionů korun. Aston tedy nejspíš skončí i rok 2013 v červených číslech.
Ztráta v roce 2013 však nejspíš nebude tak velká, jako vloni - tehdy výrobce prodělal 24,9 milionu liber, tedy dle kurzu z 31. prosinci 2012 přes 752 milionů korun. Tržby Astonu za ten rok činily 69,3 milionu liber (k 31. 12. téměř 2,1 miliardy korun). Ztrátu Aston zdůvodňuje jednak recesí a jednak uváděním nových modelů na trh právě ke konci roku 2012.
Cygnet se tak ukazuje jako velmi nákladná chyba. Z chyb se však člověk učí a nově podepsaná spolupráce s AMG věští Britům lepší budoucnost. Astony tedy nebudou pohánět přímo německé motory - Britové budou mít přístup k technologiím AMG pro vývoj svých vlastních osmiválců. Dohoda s AMG zahajuje novou kapitolu v dějinách výrobce elegantních sporťáků, snad se mu vyplatí více, než ta s Toyotou...



Výroba Cygnetu končí vysokou pokutou za porušení dohody s Toyotou. Ta se přidává do plejády nepříjemností, které Brity v souvislosti s nápadem vyrábět přepracované iQ stihly
Zdroje: Reuters, Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
včeraGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
včeraNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
29.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Triumph TF 250-E a TF 450-E 2026: enduro z Anglie včera 08:00
- Aktuální zdravotní stav Bertelleho 29.4.2025
- WorldSBK míří do italské Cremony: Návrat Jonathana Rey 29.4.2025
- Test MotoGP v Jerezu 28.4.2025
- MS side pokračovalo v Estorilu 28.4.2025
Nejnovější články
Nový Mercedes CLA působí v základu až ostudně lacině, i když stojí o statisíce víc. Uvnitř přišel o třetinu displejů
před 2 hodinamiVW poznává „kouzlo” prodeje elektromobilů. Čím víc jich prodá, tím víc prodělá, sám to přiznává
před 3 hodinamiDacia stoupá stále výš. Jedno nové auto dnes v Rumunsku vyrobí každých 55 sekund, dosáhla historického milníku
před 5 hodinamiNěmci srovnali Škody Elroq a Karoq. Elektromobilu nadržují, přesto neumí zastřít, že je skoro ve všem horší než dožívající spalovák
včeraJeden z největších dodavatelů automobilek potvrdil návrat ke spalovacím motorům, své nové řešení brzy nabídne všem
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva