Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Lada Kalina II 2013: výroba konečně začala, v Západní Evropě se má objevit do půl roku
19.5.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Novinka AvtoVazu dostala modernější pohonné jednotky, více výbavy i více standardních bezpečnostních prvků. Je ale také dražší.
O faceliftu Lady Kalina jsme vás informovali již na sklonku loňského léta, teprve nyní ale omlazené modely začaly sjíždět z výrobní linky ruské automobilky. Již z charakteru samotné modernizace a jejích možností je přitom patrné, že hranicemi Ruska prodej omezen být nemá. Novinka totiž koresponduje i s evropskými normami, které požadují v základní výbavě třeba ABS nebo ESP a za pár měsíců by dokonce měl standardně k dispozici i monitoring tlaku v pneumatikách.
Mimo to prošly modernizací i motory 1,4 a 1,6, které produkují 87 (verze Standard), 98 (Normal) nebo 106 koní (Luxe) a nově mají být schopny plnit i emisní normy Euro V namísto čtyřky. Jízdní dynamiku Lada sice neudává, v kombinaci s pětistupňovým manuálem a hlavně s hmotností okolo 1 100 kg by ovšem Kalina II nemusela jezdit špatně.
Tím ale snahy o zalíbení se západnímu světu nekončí. Ve výbavě proto nechybí třeba ani boční airbagy (to samé nabídne i Lada Granta určená pro vývoz). Obohacena pak byla i základní výbava, díky čemuž se nemůžeme divit navýšené doporučené prodejní ceně 8 000 EUR (200 000 Kč). Prodej by přitom měl začít v červenci a pokud by se tato cena udržela v platnosti i pro západní trhy, mohlo si pár zákazníků nechat říci. Jestli jste mezi těmi, kteří by o inovovaném ruském kompaktu byli ochotni alespoň přemýšlet, máte na to ještě dost času - na západní trhy se Kalina II nemá dostat dříve než na přelomu letošního a příštího roku.









Lada Kalina II se od loňského představení pochopitelně nezměnila. Její cena oproti původnímu avízu poněkud narostla, nad očekáváními je ale i standardní a dostupná příplatková výbava, která by měla vozu zajistit snadnou cestu na západní trhy
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
včeraUnikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025„Bugatti pro chudé” se konečně ukázalo v akci na okruhu i ve sprintu. Je to nejrychlejší auto svého druhu, poráží i špičková Ferrari a Lamba
9.6.2025
Nejnovější články
Drahé značky musí litovat, že kdy vsadily na elektromobily, s obyčejnějšími auty prohrávají jedno srovnání za druhým
včeraPokud česká armáda opravdu potřebuje mobilní kuchyně, máme pro ni řešení. Místo 5 milionů stojí 36 tisíc
včeraFinové chtějí na elektrický pohon předělat i obří trajekty, už jejich základní parametry šokují svou absurditou
včeraFiat se chce stát tím, čím už vlastně býval, výrobcem normálních aut pro lidi. Jeho další novinka půjde po krku Dacii
včeraVW je zjevně nepoučitelný. Jakýkoli neúspěch ho neodradí od toho, aby elektromobil udělal i z toho nejnevhodnějšího auta
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva