Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Lada Largus: převlečený Logan MCV jde do světa
29.8.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Lada již loni vyrukovala s předobrazem budoucího modelu Largus a letos slíbila představení sériové verze na moskevské motor show. Svůj slib splnila.
Pokud intenzivně sledujete dění okolo ruských aut, jistě vám neuniklo loňské odhalení Lady Largus. Velkoprostorový vůz s místem až pro sedm cestujících, to vypadalo na opravdu velkou ruskou novinku, ale jen do chvíle, než jste ji poprvé spatřili. Ačkoli auto nese logo ruské automobilky, je na první pohled zjevné, že jde jen o přeznačkovanou Dacii Logan MCV, která se nějaký ten rok prodává i u nás. Renault, současný vlastník Dacie, tím učinil další krok v prohlubování svého působení v ruské firmě, kterou by rád jednoho dne zcela převzal.
Ačkoli je Largus prakticky úplně stejným autem jako Logan MCV, trvalo Ladě více než rok, než vyrukovala s představením sériového provedení a bude jí trvat ještě řadu měsíců, než jej dostane na trh. Na každý pád jsme se dočkali - po březnovém avízu premiéry Largusu na moskevském autosalonu tento vůz skutečně představila v produkčním provedení, a my se tak můžeme podívat, co nabídne.
V prvé řadě je třeba říci, že vyrábět se bude přímo v továrně Lady v Togliatti, což je zřejmě i důvod, proč uvedení na trh trvá tak dlouho. Kdyby výroba měla probíhat v Rumunsku po boku Loganu MCV, mohla by začít takřka okamžitě. Vůz tedy stojí na platformě Renaultu B0, což je vzhledem k příbuznosti vozu s Loganem překvapivé asi jako sníh v lednu, informace je to ale přesto podstatná - tato platforma se stane základem pro další budoucí modely Lady a Largus je jen první v řadě.
Logan MCV je nejdostupnější sedmimístný vůz v Evropě a stejným titulem se dozajista pochlubí i v Rusku coby Lada Largus. Krom sedmimístné verze bude nabízen i jako pětimístný nebo též jako dvoumístné užitkové provedení Van. Od toho se bude odvíjet i základní velikost zavazadlového prostoru - u pětimístné verze činí 560 litrů, u sedmimístné 135 litrů, zbylá zadní sedadla lze ve všech případech sklopit (nebo u verze Van vůbec nemít...) a získat prostor pro zavazadla o objemu až 2 350 litrů. Je zajímavé, že Dacia u Loganu MCV udává trochu jiná (větší) čísla, patrně Rusko používá jiné metodiky.
Jako Largus bude tento vůz bude poháněn pouze dvěma motory o objemu vždy 1,6 litru s osmi nebo šestnácti ventily a obchodními jmény MPI resp. 16V. Slabší z nich nabídne výkon maximálně 62 kW (84 koní), silnější pak 75 kW (102 koní). Podrobnějšími technickými údaji se nemusíme zdržovat, jsou prakticky totožné jako u Loganu MCV vybaveného obdobnými agregáty v jen trochu jiném naladění.
Largus bude ze zajímavějších prvků v základu (výbava Standard) vybaven airbagem řidiče nebo nastavitelným volantem, vyšší specifikace Norma a Lux pak přidají třeba posilovač řízení, ABS, centrální zamykání, palubní počítač nebo airbag spolujezdce.
I přes aktuální odhalení sériového provedení začne výroba Lady Largus až březnu 2012, zákazníkům pak budou první vozy dodány v červnu příštího roku. Cena se v závislosti na konfiguraci bude pohybovat mezi 342 tisíci až 450 tisíci rublů, tedy přibližně 200 až 260 tisíci korunami. Že by se tento vůz někdy dostal na náš trh je vzhledem k místní nabídce Loganu MCV značně nepravděpodobné.
Tip: Přečtěte si více i o další nedávné novince Lady, modelu Granta, máme pro vás i podrobné informace o jejím provedení Sport s 235 koňmi.




Lada Largus v produkční verzi na nejnovějších snímcích
Lada Largus též na videu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Italský Turek” se natočil, jak jede ve svém Porsche 260 km/h po německé dálnici, teď chtějí jeho hlavu
včeraBritové proti sobě ve sprintu postavili dva dinosauří osmiválcové offroady, metály ale nakonec bral ten třetí vzadu
25.8.2025Někdo si nechal přelakovat ikonické Ferrari F40 na zelenou, pro tradicionalisty je to zločin
22.8.2025
Nejnovější články
Slavný designér BMW a Ferrari strhal přelomový Jaguar. Je prý nedodělaný a nezajímavý z každého úhlu
včeraŽebříček nejuspokojivějších značek aut v Americe opanovala ta snad nejvíc šikanovaná EU, velká jména utrpěla pád
včeraŠéf Škody přiznal, že firma se bez spalovacích aut neobejde, ceny elektromobilů snižuje uměle na svůj účet
včera„Italský Turek” se natočil, jak jede ve svém Porsche 260 km/h po německé dálnici, teď chtějí jeho hlavu
včeraAudi odhalilo další novinku, za kterou ho málokdo pochválí. K lacinému a nesmyslnému interiéru přidává ještě podivnější vzhled
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva