Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Land Rover DC100 a DC100 Sport: Defender 2 a lehké modifikace pro L.A.
15.11.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Land Rover se vydává na expedici do Spojených států, která má dát odpověď na otázku, jestli bude nový Defender pro Američany dost dobrý.
Značka Land Rover patřící pod indický koncern Tata potřebuje generovat stále vyšší prodejní čísla a nový Defender má být prostředkem, jak toho dosáhnout. Automobilka ovšem potřebuje prověřit zájem na potenciálně nejsilnějších trzích, kam bezpochyby ještě pořád spadá i ten severoamerický. Pro Brity jsou zákazníci v USA dokonce natolik důležití, že pro blížící se autosalon v Los Angeles zapracovali na obou frankfurtských studiích a jsou připraveni do svých vozů zakomponovat případné další nové požadavky.
„Našim záměrem je představit nový Defender v polovině tohoto desetiletí, takže před námi je ještě spousta práce, koncepty jsou pouze začátkem naší cesty,“ říká John Edwards, brand director Land Roveru. „Dorazili jsme do Los Angeles proto, abychom předvedli DC100 i DC100 Sport a začali aktivně zjišťovat možnosti, jak spojit budoucnost Defenderu se Severní Amerikou,“ dodává.
Drobné stylistické změny jsou důkazem, že Land Rover na svých autech stále pracuje. Například u třídveřové studie DC100 s uzavřenou kabinou se nově objevilo až k úrovni střechy zvýšené nasávání, které umožňuje terénním vozům šnorchlovat i v hluboké vodě bez rizika poškození motoru. Vůz dále dostal jiná litá kola o průměru 20 palců, byl přestříkán barvou Heritage Blue a na střechu se kromě nosiče dostal lak Candy Weiss. Oba stroje pak nafasovaly nové pneumatiky a když už si rozebíráme ty podrobnosti, pak stojí za zmínku i to, že v místě určeném pro naviják se u DC100 objevilo tažné lano.
Nyní je také jasné, jak se to má s pohonnými jednotkami. Užitkovější uzavřený koncept DC100 je poháněný dvoulitrovým turbodieselem, DC100 Sport zase přeplňovaným benzínovým dvoulitrem s přímým vstřikováním. V obou případech jsou agregáty spřažené s osmistupňovou automatickou převodovkou ZF a permanentním pohonem všech kol řízeným příští generací systému Land Rover Terrain Response.
Automobilka připustila, že v obou provedeních zvažuje použití hybridního ústrojí, což k dosud velmi konzervativní značce příliš nesedí, ale John Edwards to vidí jinak: „Naší ambicí je vytvořit zcela nový Defender pro globální trh, který ale zůstane naprosto věrný původní DNA. Bude robustní, univerzální, odolný a nebudou mu chybět ani dosud ceněné vlastnosti. Zároveň ale bude vyvinutý v souladu s požadavky 21. století i pro potřeby budoucích generací,“ dodává Edwards.
Inu, uvidíme. Zatím se podívejte, jak vypadá jeho další evoluce.
Land Rover odhalí v Los Angeles mírně přepracované studie DC100 a DC100 Sport a bude zjišťovat zájem americké klientely o budoucí Defender
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
před hodinou - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
před hodinou - Elon Musk propustil celý reklamní tým značky pár měsíců poté, co ho stvořil, nesahal mu ani po kotníky
před 3 hodinami - Už 9 let v garáži zavřenou, dodnes novou špičkovou Škodu Superb dál nikdo nechce, majitel to odmítá vzdát
včera - Ford se nepoučil, brutální vrcholný Mustang navzdory jeho ceně prodává stejně teatrálně jako kdysi GT
včera - Stále více dieselů nezvládá projít už svou první STK, za opravu majitelé platí až 75 tisíc Kč
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva