Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Lotus Evora 400 válí, na okruhu v Hethelu pokořil předchůdce o šest sekund
30.4.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Britské kupé je o 56 koní výkonnější a 22 kilogramů lehčí než předchozí Evora S. Stovku tak zvládne za 4,2 s, firemní okruh za 1 minutu a 32 sekund.
Zatímco včera nám britská automobilka oznámila, že skutečně vyrobí SUV, dnes se pro změnu můžeme podívat na zoubek její klasické sportovní nabídce. Konkrétně pak modelu Evora 400, který je pomalu spíše novou generací než faceliftem předchozího provedení. Značka totiž vyměnila šedesát procent komponentů, a to nikoliv pouze v rámci exteriéru a interiéru, ale rovněž v motorovém prostoru.
Stále tu sice máme 3,5litrový šestiválec, jeho výkon ovšem narostl na 406 koní. Předchozí Evora S tak byla překonána o šestapadesát ořů, kromě toho se ovšem kupé dočkalo redukce hmotnosti o 22 kg. Ve výsledku tu tedy máme 287 koní na tunu či případně 3,5 kila na koně, co se příznivě projevilo i na jízdní dynamice. Stovku totiž kupé zvládá za 4,2 sekundy, maximálně se pak rozjede na 300 km/h.
Tyto parametry ovšem přesně nedeklarují, nakolik je Evora 400 rychlá v reálném světě. Máme tu ovšem čas z firemního okruhu v Hethelu, který je více než dobrým měřítkem. Novinka totiž 3,5 kilometru dlouhou trať obkroužila za 1 minutu a 32 sekund, tedy o podstatných šest sekund rychleji než výše zmiňované předchozí provedení Evora S.
Podobný údaj jsme sice již zmiňovali v rámci samotného představení, v ten moment však šlo o čas dosažený prototypem. Nyní jej ovšem Lotus potvrdil také s ryze produkční verzí, která byla osazena silničními pneumatikami a standardním podvozkem. Za volantem přitom opět seděl Gavan Kershaw, technický ředitel divize Lotus Motorsport.
My pak jen můžeme dodat tolik, že výroba modelu Evora 400 začne v létě letošního roku, přičemž první exempláře zamíří k zákazníkům již v srpnu. Amerika si bude muset počkat až do srpna, do čínských showroomů pak novinka zamíří až na počátku příštího roku.
Souběžně s potvrzením rekordu pustil Lotus do světa pouze snímek zakamuflovaného provedení...














...posloužit ovšem můžeme první publikovanou oficiální sadou
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 9 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Nechvalně proslulý německý tuner se vyřádil na novém BMW M5, ale asi to vzal za špatný konec. Teď vypadá jako Honda Civic
před hodinou
VW chce rozhýbat prodeje elektrických modelů tím, že je lidem dovolí vrátit do 100 dnů od koupě. To nemusí dobře dopadnout
před 2 hodinami
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
před 4 hodinami
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
před 5 hodinami
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
