Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Lotus prý chtějí koupit Číňané. Je to známá firma, doslova
1.11.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Čínský gigant už v Evropě uzmul Volvo a výrobce londýnských taxíků, teď by v jeho rukou mohl kvůli potížím Protonu skončit i Lotus.
Není tomu dlouho, co se vyrojily spekulace o finančních potížích malajsijského Protonu. Ty by nás na první pohled nemuseli vůbec zajímat, přeci jen tato automobilka na českém trhu neoperuje a řada lidí vlastně ani neví, že vůbec existuje. Nicméně pod Proton spadá i Lotus, tedy značka, která již evropským automobilistům říká hodně. A nás samozřejmě zajímá, co s s britským výrobcem bude.
Jako jedna z možností byl skloňován přechod pod křídla francouzského koncernu PSA Peugeot Citroën, který by kupodivu dával smysl. Šéfem Lotus je totiž Jean-Marc Gales, tedy někdejší manažer zmiňovaných automobilek ze země galského kohouta. Jak se ovšem nyní zdá, o britskou značku má zájem někdo zcela jiný - a sice čínský automobilový gigant Geely, který si očividně začíná budovat nemalé portfolio.
Tato firma již v roce 2010 pohltila Volvo, aby o dva roky později přidala do svého hájemství i London Taxi Company, tedy tradičního výrobce londýnských taxíků. Před nedávnem pak vyrukovala na světlo světa s novým SUV, které půjde do prodeje s logem zcela nového výrobce Lynk & Co. Postaveno je přitom na platformě CMA, kterou sdílí s chystaným Volvem XC40 a novým V40.
Přiřazení Lotusu k těmto značkám by tedy dávalo smysl, ryze sportovním směrem totiž Geely prozatím nemíří. Kromě toho by z akvizice nemalou měrou profitoval také britský výrobce, který již poněkud zoufale potřebuje zcela nové modely. Proton je ovšem ve velmi špatné finanční situaci, načež do kasičky Lotusu nemá co nasypat. Geely je ale ve zcela jiné kondici. Uvidíme tedy v příštích měsících, zda se tyto spekulace potvrdí. Prozatím je totiž ani jedna strana nekomentovala.






Lotus potřebuje finance na vývoj nových vozů, které mateřský Proton nemá. Je tak skutečně možné, že skončí v sítích značky Geely
Zdroj: Road and Track
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche chtělo dostat zpackaný nový Cayenne do lepšího světla srovnáním s 918, dosáhlo ale jen maximální trapnosti
včera
Range Rover si utahuje z pokusu Číňanů napodobit jeho slavnou reklamu, při kterém tak katastrofálně selhali
20.11.2025
„Bugatti pro chudé“ je vážně laciný zabiják, až násobně dražší soupeře v bezprecedentním testu rozcupovalo rozdílem třídy
18.11.2025
Nejnovější články
Asi jen Bugatti má dnes „normálního” šéfa, takto zareagoval na snahu majitele dostat zpátky na silnice bouraný Chiron
včera
Pušky, náboje a „tvrdej”. Nové řešení „problému příliš levných SUV” bere dech svou okázalou prostopášností
včera
ADAC zjišťoval, kolik kapacity baterií zbylo po najetí 200 000 km plug-in hybridům, i nejlepší výsledek je bída
včera
Porsche chtělo dostat zpackaný nový Cayenne do lepšího světla srovnáním s 918, dosáhlo ale jen maximální trapnosti
včera
Někdo konečně zvedl hozenou rukavici lidových sporťáků s pořádnými motory, Korejci poprvé ukázali vlastní Corvette
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
