Majitel prohnal ikonu Ferrari za desítky milionů po okreskách tak, až se z ní kouřilo

Pokud někdo vlastní ikonický vůz za více než 60 milionů korun, obvykle jej bolí už to, když se na něj práší. Jeden z majitelů Ferrari F40 ale evidentně na peníze moc nehledí.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Majitel prohnal ikonu Ferrari za desítky milionů po okreskách tak, až se z ní kouřilo

4.8.2021 | Petr Prokopec

Majitel prohnal ikonu Ferrari za desítky milionů po okreskách tak, až se z ní kouřilo

/

Foto: Ferrari

Pokud někdo vlastní ikonický vůz za více než 60 milionů korun, obvykle jej bolí už to, když se na něj práší. Jeden z majitelů Ferrari F40 ale evidentně na peníze moc nehledí.

Ferrari F40 je dost možná nejikoničtějším modelem italské automobilky. Ta s jeho výrobou začala v roce 1987, přičemž původně počítala pouze se 400kusovou sérií. Nicméně zájem zákazníků byl i navzdory šílené ceně přímo enormní. Nakonec tedy z montážních linek sjelo 1 315 aut, což je vůbec nejvíce ze všech jubilejních edic. Předchozího 288 GTO se totiž vyrobilo jen 272 kusů, následujícího F50 pak jen 349. A o moc lépe na tom nebylo ani Enzo či LaFerrari.

F40 bychom kvůli tomu mohli označit pomalu za masovku, pohled na trh s ojetými vozy prozrazuje cosi jiného. K dispozici je totiž méně exemplářů než třeba zmiňovaného Enza, jehož některé kousky dokonce stojí i méně, a to navzdory nižšímu výkonu či počtu válců. F40 totiž dostalo do vínku osmiválec a 474 koní, zatímco jeho nástupce z roku 2002 již dorazil s dvanáctiválcem naladěným na 660 koní.

Stačí však, abyste shlédli kterékoliv z videí, jež mapuje jízdu auta z osmdesátek, a rázem budete mít jasno, který vůz byste chtěli zaparkovat ve své garáži. F40 je zkrátka ikonou, nad kterou nelze nežasnout. O to větším šokem může být, že jeden z majitelů jej rozhodně nedrží zavřený v klimatizované garáži, ale místo toho vyráží na projížďky. A ty promenádní jízdu nepřipomínají ani náhodou.

Následujících šest minut si tedy vychutnejte do maxima. Dočkáte se přitom nejen neobvyklých záběrů či dechberoucího soundtracku, ale také driftů plných kouře z pneumatik. Něco podobného si přitom nedovolí ani majitelé novějších a méně hodnotných supersportů, u kterých případná chyba maximálně tak vyústí v několikaminutové sepsání další objednávky. V tomto případě by ale mohla vyjít i na desítky milionů a zničení auta, které jako nové znovu už nikdo nikdy nevyrobí.


Majitel prohnal ikonu Ferrari za desítky milionů po okreskách tak, až se z ní kouřilo - 1 - Ferrari F40 ilustracni foto 01Majitel prohnal ikonu Ferrari za desítky milionů po okreskách tak, až se z ní kouřilo - 2 - Ferrari F40 ilustracni foto 02Majitel prohnal ikonu Ferrari za desítky milionů po okreskách tak, až se z ní kouřilo - 3 - Ferrari F40 ilustracni foto 03Majitel prohnal ikonu Ferrari za desítky milionů po okreskách tak, až se z ní kouřilo - 4 - Ferrari F40 ilustracni foto 04Majitel prohnal ikonu Ferrari za desítky milionů po okreskách tak, až se z ní kouřilo - 5 - Ferrari F40 ilustracni foto 05Majitel prohnal ikonu Ferrari za desítky milionů po okreskách tak, až se z ní kouřilo - 6 - Ferrari F40 ilustracni foto 06
Ferrari F40 je možná největší ikonou italské automobilky. Svého času bylo také nejrychlejším vozem světa, maximálně se totiž umělo rozjet na 324 km/h, a to již před takřka čtyřiceti lety. Vidět jej dnes v ostré akci je značně neobvyklé. Foto: Ferrari

Zdroj: Drive N Slide@YouTube

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše