Manhart Racing MH1 S Biturbo: BMW 1 M s maximálkou 310 km/h do detailu na videu

Auta od Manhartu se vám vizuálně líbit nemusejí, když ale přijde na techniku a dynamiku, měl by jít klobouk dolů. Tahle 1 M má nakonec 470 koní a jede dost přes tři sta.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Manhart Racing MH1 S Biturbo: BMW 1 M s maximálkou 310 km/h do detailu na videu

24.12.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Manhart Racing MH1 S Biturbo: BMW 1 M s maximálkou 310 km/h do detailu na videu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Auta od Manhartu se vám vizuálně líbit nemusejí, když ale přijde na techniku a dynamiku, měl by jít klobouk dolů. Tahle 1 M má nakonec 470 koní a jede dost přes tři sta.

Nedávno jsme vám ukázali jednu docela šílenou přestavbu firmy Manhart Racing - do současné M3 byl vměstnán pohon z modelu X6 M. Výsledkem se stal vůz zvaný Manhart MH3 V8 R Biturbo, který svými dynamickými parametry dalece překonává jakoukoli trojku, která kdy opustila závody mnichovského BMW. Dnes se ale podíváme na předchozí úpravu MH1 S Biturbo, která si na paškál vzala jedničku.

Konkrétně staví na základech BMW 1 M Coupe, které se vám nemusí zamlouvat svou ovladatelností, těžko vás ale bude urážet svou dynamikou. A kdyby přece jen, můžete zajet právě k Manhartu a nechat si tam z ní vykouzlit MH1 S.

Základní „hardware” v jejím případě zůstává na svém místě, přesto se výkon vozu vyšplhal až k hranici 470 koní, které pramení z točivého momentu až 600 Nm. Při prvotním představení této poněkud bláznivé modifikace jsme neznali dynamiku výsledného auta, teď víme alespoň o jeho maximálce - činí velmi sympatických 310 km/h.

Cílem Manhartu ale dozajista nebylo stvořit dálničního bijce, i když vůz nakonec může výborně fungovat také za těchto okolností. Smyslem bylo posunutí jedničky blíže k závodnímu autu a tomu odpovídá i řada dalších modifikací. Přesně ty vám přiblíží novější video, na které nás lidé od Manhartu před Svátky upozornili - není až tak jízdně (i když na pár akcelerací také dojde) jako technicky orientované, ale to vlastně není špatně. V kostce a za poměrně dramatického podání vám vykreslí jednu úpravu za druhou. Více následuje...

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše