Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Manhart MH1 S Biturbo: další „drsná” úprava nadělila BMW 1 M Coupe 465 koní
2.10.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
BMW 1 M Coupe definitivně zmizelo i z německého konfigurátoru, to ale neznamená, že by zájem o ni ze strany německých tunerů nějak opadal.
Pokud chcete skutečnou zběsilost zabalenou do karoserie BMW 1 M Coupe, zvedněte telefon a zavolejte do německé společnosti G-Power. Na přání z motorového prostoru jedničky vykuchají původní motor a místo něj jsou schopni pod kapotu narvat čtyřlitrový osmiválec z M3 a jako bonus k tomu připojit mechanicky poháněný kompresor. Máte-li ale dojem, že 600 koní a 580 newtonmetrů je na malé kupé přeci jen trochu moc, mohl by vám stačit nový kousek od dalšího německého úpravce Manhart Racing.
Firma z Geilenkirchenu se na těchto stránkách prozatím prezentovala pouze úpravami M3 a M5, přesahujícími hranici 700 koní a známá je třeba také tím, že se ji podařilo implantovat atmosférický desetiválec z minulé M5 do roadsteru Z4. Model MH1 S Biturbo proto můžeme považovat v jejich podání za jakýsi juniorský nástroj.
Základem se samozřejmě stalo sériové BMW 1 M Coupe, které v první fázi prošlo modifikací řídicího softwaru. Následoval nový karbonový airbox, zakázkové svody s upraveným zbytkem výfukového systému a zvětšené chladiče. Výsledkem byl nárůst výkonu z 340 na 465 koní a navýšení maxima točivého momentu ze 450 na rovných 600 newtonmetrů.
Aby vůz nebyl rychlejší pouze v přímce, ale podle Manhartu také v zatáčkách, dostal stavitelný podvozek KW Clubsport a kované dvacítky MHR Concave One s pneumatikami Continental Sport Contact 5P o rozměru 245/30 ZR20 vpředu a 295/25 ZR20 vzadu. A protože módní styl „šedivá myš“ se v tuningu příliš nenosí, dostal vůz také nový přední spoiler, lehčí karbonové víko kufru s výraznější odtrhovou hranou a také ze stejného materiálu vyrobený difuzor zadního nárazníku.
Kabinu doplňují sportovní sedadla s logem Manhart Racing a doplňkový displej rozšiřující funkci palubního počítače a možností zobrazovat třeba teplotu motoru, využití točivého momentu či aktuálního přetížení. Nevíme akorát jedno, kolik Němci za celou tu legraci chtějí a jak moc rychle vlastně jezdí. V obou případech ale lze počítat s citelně vyššími hodnotami než u sériového modelu...
Nové exteriérové doplňky od Manhart Racing se nemusí líbit všem, v zájmů nenavyšování hmotnosti jsou však alespoň z karbonu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Neobyčejně levně je k mání světově unikátní BMW 3 legendární generace E46, ani toho moc nenajelo
24.3.2024 - „Velká lež” a „podvod na přírodu”. Profesor techniky ve Vídni říká, že nařizování elektromobilů jde proti veškerému rozumu
24.3.2024 - VW potvrdil konec dalších dvou populárních modelů. Zájem o ně je přitom dál, jsou dopředu vyprodané
24.3.2024 - Automobilky prodělávají na každém elektromobilu v průměru přes 140 tisíc Kč, ztráty některých jdou do milionů na kuse
24.3.2024 - Nejnovější elektromobil Chevroletu je takový průšvih, že výrobce raději vrací majitelům až 153 tisíc Kč z pořizovací ceny
24.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva