Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
G-Power G1 V8 Hurricane RS: BMW 1 M dostalo motor z M3 a až 600 koní
25.9.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Vemte sériové BMW 1 M, dejte mu motor z většího M3, přihoďte kompresor a pár doplňků, a rázem máte nejrychlejší řadu 1 na světě.
Německá tuningová firma G-Power se na vozy značky BMW specializuje již od roku 1983. A rozhodně se s nimi nemazlí, co se výkonů týče. Velmi často totiž sahá k přeplňování velkoobjemových motorů, což se mnohdy odráží v titulech nejrychlejších sedanů na světě. Nyní se ovšem již podruhé stalo předmětem zájmu kupé 1 M. V žádném případě ale nejde o lehce poladěnou verzi jako minule, nový model G1 V8 Hurricane RS totiž produkuje zběsilých 600 koní.
Docíleno toho bylo škatulaty v motorovém prostoru, kdy padáka dostal přeplňovaný šestiválec a na jeho místo nastoupila čtyřlitrová pohonná jednotka V8 známá ze sériového modelu BMW M3. K té u G-Power přihodili ještě kompresor ASA, enormní síla doprovázená točivým momentem 580 Nm tak byla na světě. A s ní přišly také úctyhodné jízdní výkony. Z klidu na stovku totiž G1 V8 Hurricane RS zrychlí za 4,4 s a za dalších 8,3 sekundy dosáhne dvousetkilometrové mety. Nejvyšší rychlost pak má přesáhnout hodnotu 330 km/h.
Toto tempo z upraveného BMW činí nejrychlejší řadu 1 na světě. Nemůžeme se tak divit rozhodnutí společnosti G-Power, na jehož základě se na přední nápravu nastěhovaly karbon-keramické brzdy značky Mov’it o průměru 396 mm. Ve spolupráci s firmou KW pak byl vyvinut podvozek, který je podle firemních materiálů ideálním kompromisem mezi každodenním pohodlím a víkendovým závoděním.
Mimo to novinka dostala nerezový sportovní výfukový systém, dvouspojkovou převodovku DCT, 20palcová kola Silverstone Diamond s pneumatikami o rozměru 255/30 ZR20 vpředu a 295/25 ZR20 vzadu, rozšířený bodykit s karbonovou kapotou motoru a víkem zavazadelníku nebo množství Alcantary. Produkce by přitom měla být omezena jen na 30 exemplářů, z nichž každý jistě vyjde na mnohem více než 1 300 000 Kč, za což bylo k dispozici standardní BMW 1 M.


















Již první pohled naznačuje, že tohle není sériové BMW 1 M. Tuningová společnost G-Power navíc pod jeho karbonovou kapotu nastěhovalo čtyřlitrový motor V8 z modelu M3, jehož výkon zarovnal kompresor na 600 koních
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025Až budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
1.7.2025Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025
Nejnovější články
Porsche chce po fiasku elektrického Macanu vrátit spalovacích motory i přímo jemu, je s tím ale zoufale pomalé
před 45 minutamiVědci popsali, proč se tolika lidem dělá z elektrických aut fyzicky špatně
před 2 hodinamiNová Mitsubishi pro Evropu budou zjevně už jen předělané Renaulty, na tomhle to ale skoro není poznat
před 3 hodinamiElektrické Kie nekupuje v USA už skoro nikdo, prodeje se během pár měsíců propadly na směšná čísla
před 5 hodinamiFerrari poprvé v historii nejenže uznalo vlastní chybu a napravilo ji, dokonce dovoluje kupcům starších aut nešťastné řešení zpětně vyměnit
včera
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 07.04. 08:05 - Vrooom
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.03. 19:31 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 07.03. 16:53 - řidičBOB
- VZKAZY 07.03. 16:38 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 07.03. 13:15 - Vrooom
- BMW Divize 07.03. 12:13 - pavproch
- Onboard videa 07.02. 22:43 - řidičBOB
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 07.02. 14:12 - pavproch