Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
G-Power BMW 1 M Coupe: kil méně, koní více, všechno jinak
20.8.2012 | Petr Miler | 1 příspěvek
G-Power znovu nezklamal a beztak respektovanou 1 M Coupe posunul do jiné dimenze. Přišla o turbo, přesto M3 jen mává na rozloučenou.
U G-Poweru se s věcmi nikdy moc nemazali. Už tak silným autům od BMW M byli schopni nadělit ještě spoustu koní navíc a nezůstali přitom jen u nějakých softwarových úprav. Důkazem budiž třeba šílená M5 E60 Hurricane RRS s až 830 koňmi nebo podobně pojatá G-Power M3 E46 která dokáže smazat rozdíly mezi předchozí a současnou generací M3. Rovných 800 koní ale už u G-Poweru zvládli dostat z nové M5 F10 a svatá jim není ani jinak uctívaná 1 M Coupe.
Tohle auto je opravdu dobré, když si ale projdete náš test, zjistíte, že má přinejmenším jednu drobnou vadu - motor. Což o to, síly má jak stádo volů, ale je přeplňovaný a turbo je v tomto případě velkou překážkou k precizní ovladatelnosti a bezmezné radosti z jízdy. Zřejmě i proto začal G-Power se svými úpravami právě u něj.
Turba z něj prostě vymontoval a nahradil je svým oblíbeným kompresorem ASA (neplést s firmou na vyvážení popelnic, jakkoli i v jejím případě lze o nějaké kompresi hovořit...). A nezůstal jen u něj. Aby se motoru snáze dýchalo, dostal nové svody, titanové výfukové potrubí a koncový tlumič s elektronicky přepínatelnou průchodností a tedy dvojakým zvukovým projevem. Díky použití titanového potrubí bylo navíc ušetřeno citelných 20 kilogramů hmotnosti.
Motor pochopitelně dostal i nové softwarové řízení a se vším zmíněným se nyní může pochlubit výkonem až 435 koní v 6 000 ot./min pramenícím z točivého momentu vrcholícího hodnotou 590 Nm v 1 500 ot./min. Už z toho je zřejmé, že šíře použitelných otáček dále vzroste, stejně jako to, že výkon bude citelně vyšší v celém jejich spektru. Oproti sérii jde o 95 koní a 90 Nm k dobru a to jsou ve výsledku lepší čísla i než u stále prodávané M3 E92. A co více, firma pochopitelně slibuje briskní odezvy motoru, kterými se sériová 1 M nemůže chlubit ani ve snu.
Ale nebyl by to G-Power, kdyby zůstalo jen u motoru. Modifikací se dočkal také podvozek, který dostal tlumiče GM1-RS nastavitelné v devíti režimech a dále nová, 20" kola Silverstone vlastní výroby s pneumatikami Michelin Pilot SuperSport o rozměrech 255/30 ZR20 vpředu a 295/25 ZR20.
Jak to všechno jede? I to víme - na stovku zrychluje tenhle diblík za 4,5 sekundy, maximální rychlost činí úctyhodných 300 km/h. O zpomalení se pak starají nové kotoučové brzdy s předními disky o průměru 396 mm a šestipístkovými třmeny, kdyby vám to bylo málo, k dispozici jsou i karbon-keramické kotouče.
Dobrá práce? Vypadá to tak, ceny ale odpovídají. Na modifikaci motoru si připravte 10 238 Eur (cca 256 000 Kč) bez poplatku za instalaci, 20" kola s Micheliny vás vyjdou na 4 479 Eur (cca 112 000 Kč), brzdy pak od 4 786 Eur (cca 120 000 Kč) až po 14 460 Eur (cca 362 000 Kč) podle toho, jestli dáte přednost oceli nebo keramice. Takže, jdete do toho?
G-Power BMW 1 M Coupe vypadá zvenku docela nevinně, ve svých útrobách ale ukrývá malou větrnou smršť
Diskuze 1 příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nejnovější články
- Nejlevnější Tesly v Evropě už stojí jen jako obyčejná Fabia, klidně i vybavené vozy s 4x4 a 350 koňmi
před 2 hodinami - Ford zrušil dvě třetiny výroby svého klíčového elektromobilu poté, co ji dřív zkrouhnul o polovinu, třetina lidí má padáka
před 3 hodinami - Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před 5 hodinami - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před 6 hodinami - Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva