Mastershift: sekvenční pádlové řazení pro manuální převodovku, edice udělej si sám (+ videa)

Proč kupovat Chevrolet Corvette s automatem a pádly pod volantem, když si můžete doma namontovat podobnou techniku svépomocně na manuál?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Mastershift: sekvenční pádlové řazení pro manuální převodovku, edice udělej si sám (+ videa)

6.11.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Mastershift: sekvenční pádlové řazení pro manuální převodovku, edice udělej si sám (+ videa)

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Proč kupovat Chevrolet Corvette s automatem a pádly pod volantem, když si můžete doma namontovat podobnou techniku svépomocně na manuál?

Řazení pomocí pádel pod volantem je pro někoho jen nadbytečná obezlička řidiče zavrhujícího poctivý manuál a hloupé opičení se po technice F1, pro další pak příjemná a komfortní záležitost, jak pří řízení nesundávat ruce z volantu a být v případě potřeby při řazení rychlejší. Na nedávno ukončené výstavě SEMA 2012 v Las Vegas se však objevila firma, která je tímto způsobem změny kvaltů přímo posedlá.

Pádla pod volantem jsou obvykle (standardní nebo příplatkovou) součástí klasických automatických převodovek, dvouspojkových systému nebo různých forem robotizovaných manuálů s elektro-hydraulickým ovládáním spojky. Něco podobného má také americká firma Mastershift, ta však nabízí svůj kit pádlového řazení k přestavbě běžných manuálních převodovek.

Na autosalonu byl představen konverzní balíček určený přímo pro aktuální generaci Chevroletu Corvette. Podivné je, že Mastershift vám sice umí namontovat pádla pod volantem, instaluje dva servomotory nahrazující pohyb řadicí páky vpřed, vzad a do stran a řídicí elektronickou jednotku, ale spojkový pedál ponechává ve voze, protože právě jeho vyšlápnutí je nutné k dokončení celého úkonu.

Ptáte se, k čemu je to dobré? Pokud by Corvette nebyla nabízena se šestistupňovou automatickou převodovkou a řazením pádly pod volantem přímo od General Motorsu a podobným způsobem neexistovaly Porsche s Tiptronicem, nebo teď už spíše PDK, respektive BMW s technikou Steptronic a M-DCT, snad bychom mohli mluvit o zajímavém vynálezu, takto ale zmíněné řešení jaksi postrádá smysl. Anebo myslíte, že byste pro něj našli využití?

Zdroj: Carscoop

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.