Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Mastershift: sekvenční pádlové řazení pro manuální převodovku, edice udělej si sám (+ videa)
6.11.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Proč kupovat Chevrolet Corvette s automatem a pádly pod volantem, když si můžete doma namontovat podobnou techniku svépomocně na manuál?
Řazení pomocí pádel pod volantem je pro někoho jen nadbytečná obezlička řidiče zavrhujícího poctivý manuál a hloupé opičení se po technice F1, pro další pak příjemná a komfortní záležitost, jak pří řízení nesundávat ruce z volantu a být v případě potřeby při řazení rychlejší. Na nedávno ukončené výstavě SEMA 2012 v Las Vegas se však objevila firma, která je tímto způsobem změny kvaltů přímo posedlá.
Pádla pod volantem jsou obvykle (standardní nebo příplatkovou) součástí klasických automatických převodovek, dvouspojkových systému nebo různých forem robotizovaných manuálů s elektro-hydraulickým ovládáním spojky. Něco podobného má také americká firma Mastershift, ta však nabízí svůj kit pádlového řazení k přestavbě běžných manuálních převodovek.
Na autosalonu byl představen konverzní balíček určený přímo pro aktuální generaci Chevroletu Corvette. Podivné je, že Mastershift vám sice umí namontovat pádla pod volantem, instaluje dva servomotory nahrazující pohyb řadicí páky vpřed, vzad a do stran a řídicí elektronickou jednotku, ale spojkový pedál ponechává ve voze, protože právě jeho vyšlápnutí je nutné k dokončení celého úkonu.
Ptáte se, k čemu je to dobré? Pokud by Corvette nebyla nabízena se šestistupňovou automatickou převodovkou a řazením pádly pod volantem přímo od General Motorsu a podobným způsobem neexistovaly Porsche s Tiptronicem, nebo teď už spíše PDK, respektive BMW s technikou Steptronic a M-DCT, snad bychom mohli mluvit o zajímavém vynálezu, takto ale zmíněné řešení jaksi postrádá smysl. Anebo myslíte, že byste pro něj našli využití?
Zdroj: Carscoop
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
včeraBrutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
10.5.2025Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
9.5.2025
Nejnovější články
Číňané zajdou ještě dál, upřesnili podstatné detaily ke svému novému velkému dieselu pro osobní auta
před hodinouNejnovější Honda je totální vzhledový bizár, podívejte se na tu příď jako z Pacmana. A to je jen začátek
včeraElektromobily se stávají finančně neúnosnými i pro služby na sdílení aut, jejich provoz stojí ročně o 185 tisíc víc než u spalovacích vozů
včeraKlasické Porsche 911 dostalo nový život s úchvatným novým motorem 4,0 bez turba, točí až 8 tisíc otáček
včeraKrize Audi se prohlubuje, firma v problémech začíná rozprodávat své rodinné stříbro
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva